Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

16.10.2013 8:33

Delvacissa paras hinta-laatusuhde. ;)

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

16.10.2013 10:52

Tuollainen 10 - 15 e/l kuulostaa jo hyvältä jos siihen löytäisi öljypurkin sitten.

Sellainen asia vielä piti kysyä, kun huomasin eilen ettei tuota ole muutoskatsastettu motovanteille. Pohjolan kurapyöräfoorumilta lueskelin että normaalisti yli 51mm muutos vannekoossa ei läpäise muutoskatsastusta mutta nyt kun samasta pyörästä löytyy smoto malli niin olisi mahdollista saada otteeseen 17/17 renkaat. Uskaltaako tuota viedä konttorille kun on tuo power up -kitti asennettuna..?

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

16.10.2013 11:12

Motorex menee noihin hintoihin kun ostaa sitä 4L kannussa, toimii eikä loppupeleissä ole kallista. Öljykulut näyttelee aika pientä roolia kokonaisuudessa ja mä mielummin tingin jostain muusta kun öljyistä.

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

16.10.2013 11:46

Kaipa sitä voisi hakea tuollaisen Motorexin pöntön Motokeitaasta, 71€/4L. http://www.motokeidas.com/shop/tuotteet ... P10W60-1-2

Parempaa hinta-laatusuhteelta on nyt keksi sitten tähän hätään. Ja tosiaan ei minulla mikään tarkoitus ollut öljyn laadusta tinkiä, kunhan pohdin järkeviä vaihtoehtoja :)

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

16.10.2013 15:17

Mä käytän tätä öljyä, toimii kesällä, talvesta en tiedä. Maksaa mototnet 50€/4L
http://www.motot.net/galleria/kuva183375/
http://www.motot.net/galleria/kuva183374/
Tuosta muutoskatsastuksesta, siis jos meet muutoskatsastaa, niin ihan sama onko se rajoitettu vai ei. No tietysti jos katsuri huomaa, niin voi ootta kilvet pois, mutta tuskin alkaa mitää selittää. Kyllä luulisin että saat sen leimattua smotoille, kun vert smr mallii....Kait

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

16.10.2013 15:31

ric_91 kirjoitti:Tuollainen 10 - 15 e/l kuulostaa jo hyvältä jos siihen löytäisi öljypurkin sitten.

Sellainen asia vielä piti kysyä, kun huomasin eilen ettei tuota ole muutoskatsastettu motovanteille. Pohjolan kurapyöräfoorumilta lueskelin että normaalisti yli 51mm muutos vannekoossa ei läpäise muutoskatsastusta mutta nyt kun samasta pyörästä löytyy smoto malli niin olisi mahdollista saada otteeseen 17/17 renkaat. Uskaltaako tuota viedä konttorille kun on tuo power up -kitti asennettuna..?

Ittellä ei lue motot otteessa ja mut on pysäytetty joku viis, kuus kertaa eikä oo valitettu. Enkä mä usko että siitä sakkoa saa, sanovat vaan että käy muutoskatsastaa.

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

16.10.2013 16:40

Stål: mukava kuulla ettei ole tuon kummemmin käynyt pysäytettäessä. Otin tuossa juuri finlexistä tulosteita joiden mukaan rengaskokoa pienennettäessä (olettaen että pyörästä löytyy smoto malli markkinoilta) ei tarvitse tehdä rakenteellisia muutoksia. Ainoa ongelma on nopeusmittari joka alkaa näyttää liian suurta virhettä.

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

16.10.2013 19:27

Muutoskatsastuksessa pitää nopeusmittari olla kalibroitu motoille. Jos kalibrointi ei onnistu niin sitten Sigma kiinni ohjaustankoon.

Taas pitää kehua 690:iä, siinä menee mittarin kalibrointiin minuutti ja sen saa tehtyä suoraan mittarista ;)

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

17.10.2013 15:17

Murska Arska kirjoitti:Taas pitää kehua 690:iä, siinä menee mittarin kalibrointiin minuutti ja sen saa tehtyä suoraan mittarista ;)

Noh noh noh :nolo: :nolo: :lol:

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

6.11.2013 10:54

ja kuinka usein tollases 450 honda crf on männä vaihto? ja kampura laakerit ym ym..?? :eek: :eek:

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

6.11.2013 11:41

laterdioni kirjoitti:ja kuinka usein tollases 450 honda crf on männä vaihto? ja kampura laakerit ym ym..?? :eek: :eek:
Pikaisella googlettelulla männän vaihtoväli olisi sellainen 80 - 100h eli sama kuin muillakin kisapyörillä. Kampuran laakerit sitten isomman konerempan yhteydessä (olisiko 150-200h välillä)...

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

7.11.2013 14:09

ric_91 kirjoitti:Pikaisella googlettelulla männän vaihtoväli olisi sellainen 80 - 100h eli sama kuin muillakin kisapyörillä. Kampuran laakerit sitten isomman konerempan yhteydessä (olisiko 150-200h välillä)...
Noissa crosseista tehdyissä on lyhyet kiertokanget ja kovat kierrokset. Älä sekoita niitä noihin laiskoihin enskoihin joissa mäntä ei ainakaan tyypillisesti katastrofaalisesti hajoa, toisin kuin crosseissa jotka sanovat kertalaakista poks jos tarpeeksi rääkkää.

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

7.11.2013 15:03

Mitä tarkoitat "laiskalla enskalla" - onko esim KTM EXC laiska enska? Ainakin google kertoi että nimenomaan Honda CRF 450 männävaihtoväli on käyttäjästä riippuen 20 - 100h. Jotkut vaihtaa joka kisan jälkeen ja jotkut kerran kaudessa. Tuo 100h on varmaan aika maksimi - tosin taitaa joku exc kestää ääritapauksessa yli 150h..

Edit: ed viestissä sanoin 80-100h kun oletin että kyse ei ole kisakäytöstä, vaan jostain muusta.

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

7.11.2013 15:55

EXC on todella laiska noilla numeroilla ja huippurasitukset ovat "murto-osan" vaikka crf:ään verrattuna. Enpä muista ainuttakaan exc:tä josta olisi mäntä tai kanki hajonnut vaikka tunteja olisi tuhat.

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

7.11.2013 16:24

Eikö 2006 525EXC ollut jotain laakerin kestävyys vikoja, en muista kierto/kampiakselin laakeri....Mutu tuntumalla muistaa