Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

16.5.2013 13:36

Näin siinä sitten kävi
http://www.mpmaailma.fi/uutinen/husqvarna-ja-husaberg-yhdistyvat-yhdeksi-merkiksi

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

16.5.2013 14:25

No mitäs helkkaria. Toivottavasti tulee edes ihan uuden näkösiä pyöriä eikä perus husseja joissa on osa bergin tekniikkaa(tai toisinpäin). :nörtti: :nörtti:

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

16.5.2013 14:54

Katotaan mitä tulee, nuda lopetetaan tämän vuodenloppuun mennessä. Oli paljon puhetta että tulee uudet pyörät husselta, sitten huhua että koko husse lopetettaan, tehdas suljettiin jne. Tämä kyllä oli arvattavissa, kun husabegillekin kävi niin, ktm moottorit, husabergin katteet jne...

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

26.5.2013 19:25

Mites onko 450 ja 525 exc sinänsä sama kumman hommaa, onko toinen toista parempi tai tehollisesti eroa? Kadulle räppäilyyn.

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

26.5.2013 20:14

Ei käytännössä mitään eroa varsinkaan tehollisesti. Osta se kumman saat halvemmalla.

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

8.8.2013 23:37

moi! nyt olisin kysymässä sellaista asiaa että onko hankala tehdä sovelias smoto rossipyörästä? eli olen harrastanut suurimmaksi osaksi rossia ja pyöriä alkaa kerääntymään ja alkoi kiinnostamaan smoto-jäärata homma joten siitä se ajatus sitten lähti.

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

9.8.2013 0:26

Eihän se vaikeaa ole, mutta maksaa. Smotot tonnin luokkaa ja alusta uusiksi 500€?

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

9.8.2013 9:45

Ei neljältä suurelta (honda, kawa, suzuki, yamaha) ole keneltäkään tehdastekoista motoa, mutta silti niillä supermotoa ja jäärataa ajetaan ihan siedettävällä menestyksellä. Elinikä tosin on lyhyt jääradalla ja supermotossa, erityisesti japsicrossien elinikä.

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

9.8.2013 14:04

littlehondacr-rider kirjoitti:moi! nyt olisin kysymässä sellaista asiaa että onko hankala tehdä sovelias smoto rossipyörästä? eli olen harrastanut suurimmaksi osaksi rossia ja pyöriä alkaa kerääntymään ja alkoi kiinnostamaan smoto-jäärata homma joten siitä se ajatus sitten lähti.

Katot käytettyjä vanteita 320mm jarrulevyllä netistä ja käytettyjä misukan sliksejä,ne ei kovetu pilalle parissakaan vuodessa ja jousitukselle riittää aluksi kun pistää säätöjä kovemmaksi.Sitten jos enemmän alkaa kiinnostamaan niin parempaa etujarrua ja luistokykää peliin.

Niin ja kestää ne japsit siinä kuin eurooppalaisetkin.

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

9.8.2013 22:15

kiitos vastauksista :) kyllä mun mielestä pitäis japsimerkkien kestää siinä samassa kuin muutkin, pitää alkaa katselemaan käytettyjä vanteita.

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

9.8.2013 22:31

Niin, jäi epäselväksi tarkoititko et alkaisit harrastaa jäärataa ja supermotoa vai vaan jompaa kumpaa.

Mutta jääradalle tarvii vetää vaan jousitus uusiks, vanhat enka/crossi vanteet kelpaa koska 21/19 tai 21/18 koot on siellä yleisempiä.

Smotoon taas vanteet vaihtoon, jarrupäivitystä ja jousituksen säädöt uusiksi, mutta toki alkuun pärjää vain 17" vanteilla.

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

9.8.2013 23:36

pyörä tulisi siis kumpaankin lajiin ja harrastetasolla tämä on vasta

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

30.8.2013 1:05

Mikä pyörä olisi hyvä normaali katuajoon. joskus saatan käydä hiekalla, mutta todella harvoin.
Pitäisi olla mahdollisimman huoltovapaa.
Oon kuullu aika paljon hyvää Suzuki drz 400.
Olisko mitään muuta hyvää vaihtoehtoa jota ei tarvitse paljoa huoltaa?
A2 kortilla pitäisi saada ajaa.

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

30.8.2013 14:08

Jos etit kuitenkin sellasta pyörää joka on mahdollisimman lähellä Ktm Exc, Husqvarna TE/SMR tms. motoja niin ei oo montaa muuta vaihtoehtoa. Yamaha WR250x, aika tehoton mutta näppärä ja mukava. Yamaha XT660, törkeen painava. Ktm 625/640/660/690, aika painavia mutta tehoa hyvin. Hussen 610/630, aika painavia nekin. Honda FMX, painava ja aika vanhaa tekniikkaa.

Husabergit vuosimallia 2009-2012 ovat kuulemma aika luotettavia. Tottakai öljyjä vaihdellaan usein, muta netistä kun lukee ni monet sanovat että vaihtavat tyyliin männänrenkaat 300h kohdalla, eivätkä tee muuta koneelle ennen 500h. Eli aika kauan saa vedellä ilman kallista remppaamista.

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

8.10.2013 15:16

Tervehdys!
Olen lukenut tämän ketjun aika hyvin läpi, joten olen saanut nyt sisäistettyä pyörien huoltotarpeet ja kuullut monenlaista kommenttia eri pyöristä, joiden perusteella ainakin 2-t pyörät suljin pois.

Ollut jo pitkään harkinnassa smoton ostaminen, mutta päätöstä olen jahkaillut ja kerännyt valuuttaa siinä samalla. A-kortti löytyypi, muttei pyörää.

Aiempi kokemukseni pyörien parista liittyy lähinnä vain mopoihin, enkä ole koskaan mitään isompaa päässyt kokeilemaan autokoulun piikkipyörän jälkeen. Mopolla ajaessa (enduro) oli huikeaa heittää nastat alle ja ajaa läpi vuoden. Tämä siis onkin yksi vaikeimmista pähkinöistä, jota olen ajatellut ... pitkään.

Jos jollain on kokemusta 450 -> pyörien käyttäytymisestä talviajossa (kaupungissa, kun Tampereella asutaan) niin kuulisin mielelläni.

- Ajatukseni oli seuraava:
Jos pyörä tulee vain kesäkäyttöön (talveksi löytyy kyllä takavetoinen autokin..) niin sitten valinta on melko varma - jotain väliltä Husqvarna SM510/610 - Yamaha XT660X. Tai sitten jos päätän sen ottaa myös talviajoon niin sitten KTM 450 exc.