22.12.2008 17:11

No jaa. Kyl jos mutkateitä kilpipelillä pörrää ni sitte kaipaa lisää vauhtia, ainakin ajoittain. Mutta sehän laitonta! Eikä tuolla radalla kyl oo tarvetta ainakaa kovempaa päästä. En oo vielä päässy radalla ees vitos vaihteelle :|

22.12.2008 19:22

Husse veti hieman vakioita pidemmillä välityksillä 175 mittariin, eli ~170 todellista. Eipä sitä vauhtia kovin kiva ollut ajaa, johonkin 150 vielä ehkä mutkapätkillä viitsi edes kiihdyttää, muuten yli 120 on aika turhaa.
E: lisää vauhtia ei mutkapätkillä olisi kaivannut, lisätehoa ehkäpä suorilla. Mutkissa varmaa 30 heppaa olisi ihan sopiva, ettei käsistä lähde. :lol:

25.1.2009 3:37

Entäpä sitten jos kyseessä on 610 husse.
Kuinka usein siinä öljyt, kun pienemmässä kisapelissä vaihdoit 400-500km välein? Riittääkö jos 2000km välein, vai onko liian harvoin?

Huoltoväli 5000km, joten huolto-ohjeen mukaan riitää 5000km välein, (itse vaihtaisin ehkä hieman useammin n. 2500km ihan vain mielenrauhan takia :) toisaalta voi olla hieman turhaa)

Kuinka usein venttiilejä, kun 510 n.2000km välein ni riittäiskö tälle 5000km ?

Venttiilit säädetään 5000km välein.

Ja ne hussen huiput oli jotain reilu 170km/h muistaakseni...

25.1.2009 15:44

Siis sellaset mutkapätkät on ihan perseestä jossa pitää olla vauhtia jatkuvasti 100+. Sillon ottasin aivan ehdottomasti kyykyn alle, motolla kaikkein hauskinta on kun pääsee oikeesti kallistamaan sitä pyörää tiukoissa kurveissa. Tää nyt on taas oma mielipiteeni, kukin tavallaan. Suorilla toki on kiva että saa kelattua kunnollisen vauhdin, mutta en mä nyt rupea hiuksiani repimään vaikka joutuukin vähän matelemaan niillä suorilla.

25.1.2009 17:01

Kolme kirjoitti:Siis sellaset mutkapätkät on ihan perseestä jossa pitää olla vauhtia jatkuvasti 100+.

Nimenomaan. Itse en Turun alueella ole kunnon syheröön törmännyt vielä.. Hirvensalossa on osan matkaa ihan mukavaa mutkaa joissa kyykkyjä voi ohitella. Ruissalossakin olisi, mutta tie on muuten liian vaarallinen (huono näkyvyys, kävelijöitä, poliisi). Nyt tosin on kyykky alla (kuten kavereillakin) joten varmaan kivempi ajella noilla nopeammillakin pätkillä.

29.1.2009 23:00

EiNiinNopea kirjoitti:
Kolme kirjoitti:Siis sellaset mutkapätkät on ihan perseestä jossa pitää olla vauhtia jatkuvasti 100+.

Nimenomaan. Itse en Turun alueella ole kunnon syheröön törmännyt vielä.. Hirvensalossa on osan matkaa ihan mukavaa mutkaa joissa kyykkyjä voi ohitella. Ruissalossakin olisi, mutta tie on muuten liian vaarallinen (huono näkyvyys, kävelijöitä, poliisi). Nyt tosin on kyykky alla (kuten kavereillakin) joten varmaan kivempi ajella noilla nopeammillakin pätkillä.


Kyllä turun alueelta löytyy sopivaa mutkapätkää motolle. Ootko ajellu Turussa ihan turistina ympäriinsä ja etsinyt pätkä kilometrin säteellä kauppatorista :lol: :lol:
Esimerkiksi Naantalin nesteen kohdalta kääntyy oikealle niin sieltä löytyy hyvä pätkä maskuun asti. ;)

31.1.2009 0:30

Siis kyllähän sitä on kaiken maailman Liedot ja Hepojoet tullut kierrettyä, mutta niissä vain on motolle vähän turhan nopeita osuuksia.. :roll: Naantalissa päin en Hussella käynyt kertaakaan, olisi kai sitten pitänyt. :P

31.1.2009 21:45

Suhteellista, toiset tykkää isosta vauhdista, toiset rankemmasta ja tiukemmasta tiestöstä...Hiekkatiet... ;)

Kyllä noita teitä löytää kun nätisti eka kiertelee ja sitten vasta yrittää... Omassa päässä muutama ihan kiva lenkura. Kannattaa kattoa ihan perus tiekarttaa ja siitä miettiä...suurin osa teistä on ihan ajettavaa, ja hyvällä tuurilla ei ees kovin liikennöityä.

1.2.2009 3:18

Paappis kirjoitti:Suhteellista, toiset tykkää isosta vauhdista, toiset rankemmasta ja tiukemmasta tiestöstä...Hiekkatiet... ;)


Hiekkatiet, ai että se on nannaa motolla, jossei tarvitse hirveesti pelätä muuta liikennettä. Etenkin tollaset metsän poikki kulkevat mutkaset tiet, jossa ei sitä kuulalaakerisoraa ole liiaksi asti. Hyvää reeniä asfalttia varten meinaan jos linkussa haluaa kurveja taittaa :D

2.2.2009 1:37

http://www.nettimoto.com/696186 Varsin mielenkiintoinen uutuus,ei kallis ja ihan mukavan näköinenkin.Yhdistettynä kotaria ja yamahaa. Tosin nuo tehot ei kyllä päätä huimaa,liekkö sitte miten helppoo ottaa lisätehoja irti tuosta laitoksesta..

2.2.2009 10:33

http://www.nettimoto.com/696186 Varsin mielenkiintoinen uutuus,ei kallis ja ihan mukavan näköinenkin.Yhdistettynä kotaria ja yamahaa. Tosin nuo tehot ei kyllä päätä huimaa,liekkö sitte miten helppoo ottaa lisätehoja irti tuosta laitoksesta..


Toi on varmaan joku kiinan ihme :) Ja tossahan on vähemmän tehoa kuin piikkisessä 2t vempaimessa :D Ei toi kyllä kulje mihinkään noilla tehoilla...

2.2.2009 11:25

Veikkaisin että kilvissä noilla tehoilla.

2.2.2009 11:49

olis kyllä ihan jees jos tota MH-MOTO:o pääsis koeajaan vaikka jossain. Minusta se ainakin näyttää ihan suht hyvältä, varsinkin tolla sinivalkosella värityksellään. ja jos tohon jotenkin sais vähän enemmän tehoa niin toi vois olla ihan oiva peli. Tiedä sitten että miten on toimivuus ym, joku nyt käykää ostamassa tollanen ja kertokaa itse pyörästä muillekkin ;)

2.2.2009 12:00

Veikkaisin että kilvissä noilla tehoilla.


Luuletko että tollasta 250cc kuristellaan paljon? Ei tollasesta vessasta saa revittyä hirveästi tehoja ulos.
Äitiä tulee ikävä kun laitos kulkee juuri 100 ja piikit sinkoilee ohi :D

Onhan toi kuvissa kyllä ihan mukavan näköinen. (Yamaha kotarin maskilla :) )

Jos toi moottori ei ole lisenssikone/kopio voi varaosien saanti olla vaikeaa. Kiva sitten odotella koko kesä vaikka nokkaketjua tai muuta osaa. Usein myös monet kiinanlaitteita myyvät liikkeet kertovat heillä olevan kaikkia varaosia hyllyssä. Kannattaa siis ennen laitteen ostoa vaikka sanoa, että voisin ostaa pari takajousta ja nokkaketjun ja katsoa mitä tapahtuu :D Useimmiten vastaus on ettei juuri näitä osia ole :lol:

2.2.2009 17:30

Niin siis onko koneella jotain yhteyksiä Yamahaan? Ei ainakaan näytä samalta kun jampun omissa. Mitä tulee noihin kiinalaisiin, niin kloneshan sen tuossa aika hyvin kiteytti. Joskaan nokkaketju tai takajousi tuskin on niitä ensimmäisiä vaihtamisen kohteita... tai eihän noista kinkkivispilöistä koskaan tiedä. :lol: Veikkaisin että kunnon kaasaria joposta ei ainakaan löydy, joten se vähän laskee intoa ton 14kw ohella. Muutama lisäkilowatti ja vahvistus jonkun isomman merkin osien yhteensopivuudesta voisi tuoda jo ton talliin ;)