Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

23.4.2012 13:31

Husky510 kirjoitti:
HoNNddA kirjoitti:Smoto hakusessa, liikenteeseen. Onko oikeen mitään varteenotettavaa vaihtoehtoa, jos haluaisi pitkillä huoltoväleillä olevan pyörän? Eli onko ns. kadulle tehtyä smotoa, jossa ei sitä tehoa välttämättä niin paljoa ole, mutta huollon tarve pieni?

Mielessä on nyt ollu kotarit, exc 525 ja 530, mut huoltovälit mietityttää. Huollot onnistuu ja faija vanhana pyörämiehenä auttaa. Millos tämmösiin pitää mäntää ja alakertaa rempata? Nokkaketju kymppitonnin välein? Öljyt 10h?


Ktm smc690R 2012 malli, siinä paljon tehoa suhteellisen pitkillä huolto väleillä, no tietysti vanhemmat 690smc, Hussen sm630 tai 610 katu malli, noista jompi kumpi. Ei tuu muuta mieleen


Kannattaa kokeilla noita noita kaikkia. Veikkaan että päädyt 450-530cc pyörään vaikka huoltovälit olisikin tiheemmät. Kuitenkin paljon keveempi ja ketterämpi sitä kautta.

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

20.5.2012 20:24

Onko kenelläkään kokemusta tuollaisesta Tm 530 supermotosta.
Mites tuo Aprilia sxv 550....Oon lukenut niin paljon ristiriitaista juttua tästä pyörästä.
Kiinnoistaisi möys Husaberg 570Fs, tää uusi supermoto millainen se on katukäytössä.

Jos joku jaksa jakaa vähän kokemuksia :D

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

20.5.2012 23:39

Ite kävisin tyyppäämässä vehkeitä, sulla kun kerta on jo ollut (/on) isompi smoto, ni eiköhän
sen parhaiten tiiä kun käy vähän kenkimässä, että mikä kenkä parhaiten sopii jalkaan.

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

21.5.2012 17:20

Omnic kirjoitti:Ite kävisin tyyppäämässä vehkeitä, sulla kun kerta on jo ollut (/on) isompi smoto, ni eiköhän
sen parhaiten tiiä kun käy vähän kenkimässä, että mikä kenkä parhaiten sopii jalkaan.


Joo, jossain vaiheessa voisi käydä vähän kokeilemassa, tuli ahaa elämys että millainen vekotin olisi tuo TM 530 tai sitten uusi husaberg.....

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

21.5.2012 19:20

Ei ole mitään kokemusta, mutta mututuntumalla temmin isompi nelari kuulostaa vähän pommilta vehkeeltä :D

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

21.5.2012 20:21

Omnic kirjoitti:Ei ole mitään kokemusta, mutta mututuntumalla temmin isompi nelari kuulostaa vähän pommilta vehkeeltä :D


:lol: :lol: :lol: , luin eilen että netis että olisi kova motokin...

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

22.5.2012 17:12

Mutut on mutuja. Kotkassa ei kestä kampiakseli ja muuta liipalaapaa. Nyt kun seurannu tätä porukan pyörän huoltoa, niin ei ihme että venat katkeilee ja lohkot halkeilee. Että varauksella kannattaa kuunnella juttuja.

Itse kun ostin nykyistä pyörää, niin suurimpana kriteerinä oli varaosien saatavuus. Itsellä kun kotarin valtuutetulla myyjälle 1km ja husabergin osat tarttis postin kautta hommailla. Plus husan osat on kalliimpia. Tämän takia kotkan valitsin, mulle aivan sama pyöriikö snagarilla kymmenen samanlaista pyörää.
Temmistä ei kokemusta, mutta ei valtamerkki, ja osat maksaa ns hunajaa.

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

22.5.2012 18:50

On se varmasti siitäkin kiinni, että miten sitä huoltaa, mutta ei aina kaikki ole siitä riippuvaisia.
Ite perustin kommentin 125cc kuutioiseen temmiin, joka kaverilla oli 5 vuotta sitten, eikä se mikään junan vessa ollu, muutenkaan noi italialaiset kuulostanu miltään luotettavimmilta, kun tätä foorumia lukenu (husqvarna, aprilia), viitaten SMR 510 ja aprillian 550 smoto.

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

22.5.2012 19:20

Sanotaan näin että itsekkin näistä patonki vehkeiden sähkölaitteista kuullut monenmoista. Eikä velipojan piikkinen sms vakuuttanut yhtään enempää. Kuitenkin kun omaa kokemusta ei isommista laitteista ole, niin enempää en kommentoi.

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

22.5.2012 22:01

Kisapyörissä vaan kun ei ole sähköjä nimeksikään, varsinkin jos on kaasari peli. Omankin husan sähköt on 10x yksinkertasemmat kuin entisessä piikissä. :lol:

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

23.5.2012 19:55

Siis kyllä olen ollut erittäin tyytyväinen husseen...Mutta aina tulee mietittyyn muitakin merkkejä.
Itsekkin oon välillä ihmetellyt tuota huoltamista, siis että ostaa kilpapyörän ja pitää sitä kuin katupyörää, no on se katukäytössä mutta silti, no osat saattaa olla vähän kestävämpiä. Mutta ei niitä oo kadulle suunniteltu

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

24.5.2012 22:52

Ei noita nelaritemmejä hirveesti täälläpäin liiku, joten kokemus varmaan aika vähäistä. Virossa noita taas pyörii paljon ja käytetyt viedään käsistä.
Itse en ole kuullut mitään negatiivista kyseisistä vehkeistä, päinvastoin. Loogisesti kun ajattelee niin joo, eihän niitä alkuperäisosia hirveen monesta puljusta temmiin saa, mutta kuinka usein niitä sitten tarvitsee? Kulutusosat saa kuitenkin tarvikkeena ja isompiin remppoihin halvinta tilata palikat ulkomailta.

Ei se tuleva maailmanmestarikaan varmaan turhaan temmiin vaihtanut :lol:

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

25.7.2012 2:39

No ite sorruin tuohon temmiin nytten :D Tuli ostettua tuollanen Tm En 530 F Saksasta :D Ei oo viel kyll hirveesti kokemusta tuosta, mutta kyll se aika laadukkaalta tuntuu. Ite ainaki tyytyväinen toistaseks toho pyörään. :lol: No saa nähä ku saan kortin ja temmin kilpiin :D

No noit varaosia ei saa iha nii hyvi ku esim. kotariin, mut oha noit Tm:n jälleenmyyjiä jonku verra Suomeski. Ja kylhä noit joitai normi kulutusosii saa iha normi mp kaupastki. Ja mitä ite kattelin nii ei noi temmin varaosat oo mitenkää kalliita, verrattuna esim. kotarin varaosiin. Päin vastoin, tuntuu et moni asia on temmiin halvempi, esim. täydellinen alkuperäinen laakerisarja 530 temmin koneseen makso vaa 99e.

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

26.7.2012 17:28

Mites onko tämmönen jammun Wr450 miten tiukka huoltovälien suhteen?
Häviääkö miten pahasti isommille vastaaville esim kotarin 525 exc?

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

29.7.2012 13:32

Samaa kaliiberia. Itsekkin kyseisiä pelejä katsellut ja ihan kisenduro kisapyörien huolloilla kyseessä.