Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

30.4.2011 14:52

Joo olis se itelläki tarkotus käydä välillä mettäpätkää ajamassa ja varmasti helpompi viiä tämmöstä 250cc siellä metässä, ku 450cc-->. Muuten kyllä laittasin varmasti tuon kottaraisen, olihan se Tm:n testivoittajaki, mutta budjetti on sen verran pieni, että paras vaihtoehto mahtaa olla tuo jamppi http://www.nettimoto.com/yamaha/wr/1048832

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

13.9.2011 23:55

nyt ois aika katella isompaa motoo. Oon katellu Honda crf 450 03-05 (big bore) ni minkälaiset huoltovälit noissa on kadulla ajettaessa ja minkä hintaset rempat on? ettei tarvii joka vklp konetta aukoo. ja kertokaa omakohtasia kokomuksia pyörästä. tehot vissiin riittää kadulle :D

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

14.9.2011 8:19

röhnö kirjoitti:nyt ois aika katella isompaa motoo. Oon katellu Honda crf 450 03-05 (big bore) ni minkälaiset huoltovälit noissa on kadulla ajettaessa ja minkä hintaset rempat on? ettei tarvii joka vklp konetta aukoo. ja kertokaa omakohtasia kokomuksia pyörästä. tehot vissiin riittää kadulle :D


Täs varmaan on sama kuin melkein kaikissa, öljyt vaihtaa 500km välein ja suodattimen joka kerta tai joka toinen kerta, venttiilien tarkistus siinä 1000km.
Naapurilla on on tuollainen cfr 450 kaikkilla hiluilla, kyllä se sanoo että tehot piisaa kadulle.......

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

14.9.2011 11:44

Mad-Mike kirjoitti:
röhnö kirjoitti:nyt ois aika katella isompaa motoo. Oon katellu Honda crf 450 03-05 (big bore) ni minkälaiset huoltovälit noissa on kadulla ajettaessa ja minkä hintaset rempat on? ettei tarvii joka vklp konetta aukoo. ja kertokaa omakohtasia kokomuksia pyörästä. tehot vissiin riittää kadulle :D


Täs varmaan on sama kuin melkein kaikissa, öljyt vaihtaa 500km välein ja suodattimen joka kerta tai joka toinen kerta, venttiilien tarkistus siinä 1000km.
Naapurilla on on tuollainen cfr 450 kaikkilla hiluilla, kyllä se sanoo että tehot piisaa kadulle.......


tarviiko sitä nii usein venttiilit kattoo?? 8o ja oisko mitään muuta järkevää motoo??

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

14.9.2011 13:55

Itse en tiedä, mutta se on kyllä n. 15min juttu, ainakin hussessa ja öljyt vaihtaa n.15min.
Et jos et jaksa välillä korjata/huoltaa, niin sm610/sms630, Ktm lc-4 moottoriset, Suzuki dr katu malli...Nää on ihan puhtaita kilpa laitteita, niitä pitää huoltaa, no tietysti ei niin usein katu käytössä kuin kilpa käytössä mutta silti.
Että sitä varten on ihan pelkkään kadulle tarkoitettuja laitteita esim. Husqvarna sm610/sms630, Lc-4 moottoriset Ktm, Suzuki dr katumalli, niissä on huolto välit pikkasen pidemmät....

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

14.9.2011 15:29

no ei tuo sitte liian iso homma oo jos kerta 15 min vie öljyn vaihto ja venttiilien tsekkaus. mistäs sen tietää paljon siellä pitää olla venttiileissä "välystä" vai näkyykö se sitte manuaalissa? :roll:

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

14.9.2011 16:24

röhnö kirjoitti:no ei tuo sitte liian iso homma oo jos kerta 15 min vie öljyn vaihto ja venttiilien tsekkaus. mistäs sen tietää paljon siellä pitää olla venttiileissä "välystä" vai näkyykö se sitte manuaalissa? :roll:


Kyllä varmaan manuskassa on kerrottu välit. Jos englanti taipuu niin tässä on hyvä foorumi myös
http://www.supermotojunkie.com/forumdisplay.php?35-Honda mistä voi seuraa.
Itse vaihdan omaan husseen öljyt+suodattimen 500km välein/tarkistan vettiilit n.1000km välein.
Menee joku n.30-45min aikaa, kun purkaa+vaihtaa osat jne.

Kyllä kannatta vaikka kysellä privaviestillä vaikka joltain täällä foorumilla olevalta (kellä on Honda crf450) kokemuksia pyörästä

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

14.9.2011 19:57

Huolloissa kannattaa mennä tuntien tai tankillisten mukaan. 500km voi ajaa päivässä tai kuukaudessa. Ktm varmaan kaikki varmin ja paras osa palvelu. Itse en edes uskaltais hondaa ottaa. Ainakaan käytettyä niillä ryöstöhinnoilla.

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

14.9.2011 20:59

supermoto31 kirjoitti:Huolloissa kannattaa mennä tuntien tai tankillisten mukaan. 500km voi ajaa päivässä tai kuukaudessa. Ktm varmaan kaikki varmin ja paras osa palvelu. Itse en edes uskaltais hondaa ottaa. Ainakaan käytettyä niillä ryöstöhinnoilla.


Niin voihan senkin noin ajatella, se vähän riippuu myös miten ajaa sen 500km, mutta yleispointti on se että jos kilpa pyörää halajaa kadulle, niin silloin pitää vain muistaa huoltaa sitä. Jos ei jaksa silloin tällöin panetua huoltaa, niin suositten katukäyttöön tarkoitettua supermotoa, hussen sm610 taisi olla 5000km öljyt+suodatin, se ei oo kallis niin se kannattaa vaihtaa, venttiilit tarkistaa samalla, 10 000km ainakin nokka ketju+kiristäjä, no kun ottaa auki niin vaihtaa samalla männän renkaat.....

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

7.11.2011 7:47

no tällaista kyselisin, kun piikki ikä meni ohi että suhahti ja ens vuonna olis tarkotus hommaa joku 25kw (papereissa) oleva menopeli. eli onko kellään mitään hyviä kokemuksia sellasista yli 500cc supermotoista. tarkotushan tää olis hommaa matka ja kiesikäyttöön, eli mahdollisimman pitkät huoltovälit ja ajokustannukset minimissä, ettei tarvii tonnin välein mitään 5000€ remppaa tehä, nii ja ulkonäkökin sais olla aika pähee.

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

7.11.2011 13:47

Matkakäyttöön kannattaa varmaan miettiä jotain ihan muuta kun smotoa. Kaupungillakin ympyrän ajaminen on näillä ainakin mun mielestä vähän tylsää. Mukavia vehkeitä ajaa "aktiivisesti" metsäpoluilla ja jossain mutkaisilla pätkillä tai kikkailla tyhjillä parkkiksilla.

Kaupungissa liikenteen seassa näillä lähtee vaan kortti ja matka-ajossa ihan hirveitä ajaa, yleensä suht lyhyet välit ja penkki on todella kova.

Perusremontit näihin on helppo tehdä eikä noi suodattimet yms. ole kyllä kalliitakaan.

Itse ajelin intissä 25kw lc-4 kotaria, tosin enskavanteilla, mutta se on niin painava ja tehoton lussu, että en sellasta kyllä itelleni haluais. Alusta noissa on myös aivan onneton.

Nyt 5.5kw Husaberg ja tuo hymyä huulille joka ajolenkillä. Hauskuuskerroin sen verran korkealla, että mielellään tekee noi pienet huollot ja tsekkaukset viikottain. Kerran ajanu 120km pätkän matka-ajoa ja oli eka ja vika kerta. :roll:

Joku 690 ktm vois olla hyvä kompromissi, ei paina älyttömiä ja tehoa on kadulle tarpeeksi, mutta metsäpoluilla tai crossiradalle en tuolla lähtis kovin mielellään. Toisaalta jos sulla ei oo jokapaikkaan kiire ja haluat vaan fiilistellä, niin sitten varmaan joku isompikin matka-enduro menis.

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

7.11.2011 17:33

muutenhan noi matkaenskat ja tällaiset olis ihan jees mutta kun sen pitää olla nimenomaan SUPERMOTO. kyllähän joku 690 enskakin olis varmaa iha jees, jos vaihtais penkin pehmeämmäksi. mut kattelin tossa just tota 690 dukea. luokitellaanko se supermotoks vai joksikin toiseksi. kotkan sivuilla se on ainaski naked baikki

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

8.11.2011 0:17

http://motorride.net/news/supermoto-pro ... -smc.html/

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

8.11.2011 18:52

toi on muute aika herkullinen pakkaus. onko kellään tietoa mitä tällanen maksaa uutena?

Re: olen hankkimassa uuden moton, mutta minkä?

9.11.2011 15:24

maironi kirjoitti:toi on muute aika herkullinen pakkaus. onko kellään tietoa mitä tällanen maksaa uutena?

Nyt jum*auta oikeasti?! Missä on nykyään oma-aloitteisuus tai viitseliäisyys?

http://lmgtfy.com/?q=ktm+690+smc+hinta

Ja jos et tuolta löydä hausta sitä niin tuossa suora linkki:
http://www.moto-seinajoki.fi/ktm-690-sm ... 85348.html

Oikeastaan jos et löydä hintaa niin tuossa se on numeroina:
11,606.00 EUR.
Yksitoistatuhattakuusisataakuusi euroa. +toimituskulut.