20.3.2007 10:08

Kuka sinne kyytiin edes tulis jos ois jalkatapit :D on meinaan sen verran sohva se penkki+tärinä että..
nojoo ohan se parempi jos joku iha lyhykäinen matka pitäs jotain kuskata mutta mun puolesta saakoon roikottaa jalkoja :E

20.3.2007 12:26

MattiM kirjoitti:Mutta onko sulla olemassa jonkinlaiset kiinnikkeet apurunkoon, jolla takatapit olisi mahdollista kiinnittää?


Mikset vaan vedä poralla takarunkoon reijät ja siihen tapit kiinni? Tai sit hitsaat siihen jotku kiinikkeet. Vois itekki rakentaa Kotkaan takajalkatapit, ku pitää joskus kerran kesässä eukkoa kuskata. :D Tai vois ehkä olla laittamatta niin sais hyvän syyn olla ottamatta ketään kyytiin. On muuten aika horroria vetää tuolla kaks päällä. Menee niin takapainoseksi, et keula alkaa nouseen aika helposti ja ohjaus on perseestä.

20.3.2007 13:23

MattiM kirjoitti:Niimpä, se riippuu paljolti katsastusmiehestä miten tarkkaan se syynää. Mutta onko sulla olemassa jonkinlaiset kiinnikkeet apurunkoon, jolla takatapit olisi mahdollista kiinnittää? Kattelin sun galleriassa olevasta kuvasta, ettei sullakaan ole valmiita paikkoja tapeille apurungossa.

Galleriassa huono kuva mutta kyllä tosta pitäis sen verran ymmärtää. Toiselle puolelle tulee vähän samantapanen systeemi. Huomasin samalla kun ontin kuvan et mulla on yhdet tollaset ylimääräsenä. Tarjousta kehiin jos kiinnostaa.

20.3.2007 13:28

Ben^ kirjoitti:
MattiM kirjoitti:Niimpä, se riippuu paljolti katsastusmiehestä miten tarkkaan se syynää. Mutta onko sulla olemassa jonkinlaiset kiinnikkeet apurunkoon, jolla takatapit olisi mahdollista kiinnittää? Kattelin sun galleriassa olevasta kuvasta, ettei sullakaan ole valmiita paikkoja tapeille apurungossa.

Galleriassa huono kuva mutta kyllä tosta pitäis sen verran ymmärtää. Toiselle puolelle tulee vähän samantapanen systeemi. Huomasin samalla kun ontin kuvan et mulla on yhdet tollaset ylimääräsenä. Tarjousta kehiin jos kiinnostaa.

Just jotain tuollaista kiinnityssysteemiä epäilinkin. Itse en löytänyt pyörän mukana tulleista rojuista tollasia kiinnityskorvia... PRKL!

20.3.2007 13:56

pitäis varmaan alkaa laittaa mopoo ajokuntoon. katkes öljynsuodattimen kannen pisin pultti sisään ni pitää avaa sen puolen kylki ja ottaa pultti pois. sit pitäis ottaa etujouset pois ja viedä johonkin korjaamolle että ne vaihtais öljyt ja stefat, minkälaiset öljyt kannattaa olla katukäytössä siellä?

20.3.2007 17:29

Millasia hintaluokkaa näistä pitäs maksaa vakuutusmaksua? Kun olen kilpailuttanut vakuutusyhtiöitä ja saanut vastaukseksi kaikkea maan ja taivaan välistä. Tähän mennessä kallein tarjouksista on tullu If:ltä ~2400 ¤ vuodessa Liikennevak. +täyskasko ja edullisimpaan Turvan 800 ¤ vuodessa samoilla ehdoilla. Pohjolan ja Tapiolan tarjousta vielä odotellaan...

20.3.2007 18:48

MattiM kirjoitti:Millasia hintaluokkaa näistä pitäs maksaa vakuutusmaksua? Kun olen kilpailuttanut vakuutusyhtiöitä ja saanut vastaukseksi kaikkea maan ja taivaan välistä. Tähän mennessä kallein tarjouksista on tullu If:ltä ~2400 ¤ vuodessa Liikennevak. +täyskasko ja edullisimpaan Turvan 800 ¤ vuodessa samoilla ehdoilla. Pohjolan ja Tapiolan tarjousta vielä odotellaan...


Mulla on jotain 450e vuodessa täyskaskolla Pohjolassa. Aikasemmin laitoin ifille, ku isäntä on keskittäny sinne, mut sit ku tuli eka lasku niin vaihoin Pohjolaan, koska oli halvin. Pohjolan sivuilla on laskuri josta voi laskee.

20.3.2007 19:29

Pohjolan laskurista laskin että kaskolla noin 550e maksais vuosi keskittämis asiakkaalle 30 ja 60 bonuksilla ja seisontaan sitä ei saa.

21.3.2007 22:00

Ajattelin laittaa omaan pärrään crossi takalokarin ja kysyisin, millä laitatte rekkarin, takavalon ja vilkut kiinni. Mieluiten ilman että tarvitsisi porailla reikiä lokariin.
Varmaan joki pieni leditakavalo ois hyvä ja pellistä/alumiinista/lasikuidusta tehdä rekkariteline.

21.3.2007 23:00

Kyllähän siihen on melken pakko laittaa pultit/ruuvit läpi että saapi pysymään.

22.3.2007 21:37

Joo varmaa pitää poraa läpi reiät ja iskee pultilla kiinni. Kun noissa crosseissa ei pahemmin ole niitä kiinityskohtia.

27.3.2007 18:30

Tänään tuli verot pyörään ja vitutus ei vois enää olla paljonkaa suurempi. Veroja tuli 3700e eli siis yli tonni enemmän ku uuteen pyörään. Mistäköhän tuplapotista ne on noi numerot arponu. Noh valitusta vaan eteenmpäin.

28.3.2007 7:58

Ben^ kirjoitti:Tänään tuli verot pyörään ja vitutus ei vois enää olla paljonkaa suurempi. Veroja tuli 3700e eli siis yli tonni enemmän ku uuteen pyörään. Mistäköhän tuplapotista ne on noi numerot arponu. Noh valitusta vaan eteenmpäin.

Aika kovalta verolta kuulostaa! Ei auta muu kun hakea oikausua huojennushakemuksella.
Mulla kanssa sama edessä. Kun torstaina on katsastus ja varmaan tällä viikolla laitan Tulliin hakemuksen ajoneuvoverosta, johon liitän suoraan huojennushakemuksen.
Ben^ kauan sulla meni hakemuksen käsittelyyn?

28.3.2007 11:18

Ben^ kirjoitti:Tänään tuli verot pyörään ja vitutus ei vois enää olla paljonkaa suurempi. Veroja tuli 3700e eli siis yli tonni enemmän ku uuteen pyörään. Mistäköhän tuplapotista ne on noi numerot arponu. Noh valitusta vaan eteenmpäin.


Jos ajoneuvo menee uudesta (alle 6kk vanha ja alle 6000km ajettu), niin silloin se vero lasketaan siitä pyörän arvosta sillein, että arvolisäverokin tulee pyörän arvosta, kun taas käytetyssä se alvi tulis siitä käytettyyn tulevasta ajoneuvoverosta, eikä pyörän arvosta. Mut toi on kyllä ehdottomasti liian kova, ei ne voi vaatia sulta verorahoja yli sen mitä se uutena maksaa :S Valitusta vaan eteneen...

28.3.2007 11:22

uuteen pyörään verot pitäis olla sen pikkusen reilu pari tonnia. aika mielivaltaselta tuntuu toi tullin arpakone.