19.1.2007 21:30
Eli kyseisestä pyörästä olisi kiva saada käyttökokemuksia. Mitä tyyppivikoja siinä on? Olisi kiva kuullu hyvät ja huonot puolet. Minkä valmistajan alusta pyörässä on? Eli jouset ja iskarit. Miten kyseinen pyörä sopii katuajoon?
Ja sitten olisi kiva kuulla vertailua tuohon Huqvarnan sm 610s:ään.
19.1.2007 22:46
Ei omaa kokemusta mutta tuolla pientä keskustelua
http://www.bomber.fi/modules.php?name=F ... ic&t=32642
Mitä nyt jotain pääkohtia niin kalliit varaosat tosin tarvikeosia löytyy, hyvä ajettava, tehoa hyvin..
19.1.2007 23:25
Pyörä on helvetin kallis ylläpitää verrattuna sm610. Huoltovälit usein (1000,5000,10000...) ja huollot kalliit. Huonot puolet pärräs on et se syö aivan saatanasti löpöä ja on kallis ylläpitää. Kaikki muu siinä on hyvää. Marzocchi keula ja takana sachsi. pyörä sopii katuajoon hienosti. keula nousee vaivatta ja muutenkin kiihtyy mukavasti ohituksissa. ainoo vaan et se syö edelleen löpöä vielä enemmän kaupungis.
Sm610 on halvempi huoltaa mutta se on myös laiskempi ku 510. suosittelen pärrää!
19.1.2007 23:44
Eikö toi 510 ole kisapyörä ja 610 katupyörä? Samalla lailla kun kotarilla exc kisapyörä ja lc4 katupyörä.
20.1.2007 1:32
610 varmasti mukavampi ajaa kaupungissa. 510 vähänkään pidemmillä väleillä stumppaa niin pirun helposti, mutta sitten kun vauhtiin pästään niin alkaa hupi. huoltovälit on tosiaan lyhyet tossa 510:ssä, ite ajattelin vaihtaa öllet 500km nurkilla.
miinuksiakin löytyy. tuppaa katteiden kiinnitykset hajoilemaan ja pyörimään tyhjää rungon sisällä. mutta jos pyörä on ostettu alun perin kadulle ja ei mitään kovin pahaa runtua saa niin en usko tätä tapahtuvan.
20.1.2007 16:20
Escalator kirjoitti:Huoltovälit usein (1000,5000,10000...) ja huollot kalliit.
Ei kai siihen muuta tarvi ku vaihtaa öljyt ja suodattimet ja tarkistaa venttiilit. Vai? Ei nuo perushuollot ainakaan minusta kauheen kalliita ole, sit jos pitää jotain isompaa laittaa niin sitte on asia erikseen. Mulla ainaki tuppaa menemään baari-illassa enemmän rahaa ku öljyjen ja suodattimien vaihdossa. Ainaki KTM:ssä näin ja luulis ettei Hussen öljyt ja suodattimet montaa euroa kalliimmat ole.
20.1.2007 19:30
taitaa sulla olla liian pitkät noi huoltovälit... Kuitenkin kisapyörästä kyse
20.1.2007 19:51
Myyjältä kysyin huolto välejä ja se sanoi 1000kmm, 5000km 10000km jne katukäytössä. Siis täystehoisena.
20.1.2007 23:18
ne kannattaa silti vaihtaa useemmin. jos oikeen laiska on niin vaikka 2tkm välein. kuten jo ylhäällä sanoin niin ite meinaan vaihtaa siinä 500km kieppeillä.
noi supermoto finlandin äijät vaihto viime kaudella noihin vehkeisiin 1-2h välein öljyt. ja joka toisella kerralla filtterin.
21.1.2007 11:38
Tosiaan kun miettii niin se öljyjen vaihtoväli pidentää ikää aika huomattavasti. Jos vaihtaa tiuhaan öljyjä niin öljyn mukana tulee sitä metallisilppua pois, ja se säästää laakereita. Sellanen magneettikorkki on kanssa kova sana. Yksinkertanen tapa, ja varmasti pysyy pidempään ja varmemmin kasassa koko laite.
21.1.2007 14:24
Saimon kirjoitti:Escalator kirjoitti:Huoltovälit usein (1000,5000,10000...) ja huollot kalliit.
Ei kai siihen muuta tarvi ku vaihtaa öljyt ja suodattimet ja tarkistaa venttiilit. Vai? Ei nuo perushuollot ainakaan minusta kauheen kalliita ole, sit jos pitää jotain isompaa laittaa niin sitte on asia erikseen. Mulla ainaki tuppaa menemään baari-illassa enemmän rahaa ku öljyjen ja suodattimien vaihdossa. Ainaki KTM:ssä näin ja luulis ettei Hussen öljyt ja suodattimet montaa euroa kalliimmat ole.
5000 välein venttiilinsäädöt ja 10000 huollos kaikki liikkuvat osat koneesta vaihtoon. saat aika paljon juoda sitä bissee baaris et yllät ton summan mitä se huolto maksaa
21.1.2007 15:48
Escalator kirjoitti:5000 välein venttiilinsäädöt ja 10000 huollos kaikki liikkuvat osat koneesta vaihtoon. saat aika paljon juoda sitä bissee baaris et yllät ton summan mitä se huolto maksaa
Aika vähällä huoltamisella meinasit pärjätä. Eikö öljyn vaihdot kuulu huoltoon? Tarkotin lähinnä niitä. Ei nuita 10k huoltoja kovin usein tarvi tehä.
Teitääkseni moottorissa liikkuu lähes kaikki osat. Meinasit sitte laittaa käytönnössä koko myllyn uusiksi kymppitonnin kohalla?
Husqvarnasta en tiiä, mut kotarin isommassa huollossa oliko nyt 90h välein pitää vaihtaa laakeri koneeseen ja tarkistaa osien kuluneisuudet (esim. mäntä, kytkinlevyt, nokkaketku jne.) ja sit vaihtaa osat jos on tarvis.
21.1.2007 17:20
Saimon kirjoitti:Escalator kirjoitti:5000 välein venttiilinsäädöt ja 10000 huollos kaikki liikkuvat osat koneesta vaihtoon. saat aika paljon juoda sitä bissee baaris et yllät ton summan mitä se huolto maksaa
Aika vähällä huoltamisella meinasit pärjätä. Eikö öljyn vaihdot kuulu huoltoon? Tarkotin lähinnä niitä. Ei nuita 10k huoltoja kovin usein tarvi tehä.
Teitääkseni moottorissa liikkuu lähes kaikki osat. Meinasit sitte laittaa käytönnössä koko myllyn uusiksi kymppitonnin kohalla?
Husqvarnasta en tiiä, mut kotarin isommassa huollossa oliko nyt 90h välein pitää vaihtaa laakeri koneeseen ja tarkistaa osien kuluneisuudet (esim. mäntä, kytkinlevyt, nokkaketku jne.) ja sit vaihtaa osat jos on tarvis.
joo siis jotain ne huollos puhu et liikkuvat osat vaihtoon. mut joo niin ja kyllä ne öljyt 500km välein vaihtuu ja suodatin joka toinen öljynvaihtokerta.
21.1.2007 17:34
Eikä noi öljyt nyt niin vitusti maksa taikka iso vaiva niitä vaihtaa, että mielummin liian usein kuin harvoin.
2.3.2007 10:28
evo^ kirjoitti:610 varmasti mukavampi ajaa kaupungissa. 510 vähänkään pidemmillä väleillä stumppaa niin pirun helposti, mutta sitten kun vauhtiin pästään niin alkaa hupi. huoltovälit on tosiaan lyhyet tossa 510:ssä, ite ajattelin vaihtaa öllet 500km nurkilla.
miinuksiakin löytyy. tuppaa katteiden kiinnitykset hajoilemaan ja pyörimään tyhjää rungon sisällä. mutta jos pyörä on ostettu alun perin kadulle ja ei mitään kovin pahaa runtua saa niin en usko tätä tapahtuvan.
TE 570 kans tossa katteiden kiinnityksessä vähän tota hajoilemista. Eihän tota saa stumppaamaan ku menee kutosellaki tyhjäkäynnillä misä vaan (noei mut melkee
Öljyjä kyl joo saa vaihella iha urakalla. Ja se bensa