21.1.2007 2:07

spider kirjoitti:Tämä pyörä olisi todellinen unelma enkä ottais mitään pyörää ennemmin..biken testissä polttoaineen syötössä oli ongelmia jonka takia kulutuskin reistaili ja vääntöähän ei saatu kunnolla mitattua tämän takia..myöskin huipputehot oli kinkkistä mitata..Varmasti tehokkain pyörä mitä saa v moottorinsa takia supermotoista eikä hinta ole kuin sen pari sataa muita kalliimpi..Tämä olis mun ehdoton valinta mutta rahaahan itsellä ei tämmöseen ole :( Ulkonäöllisesti kaikista paras !!


Kuten ois jo tätä topiccia lukiessa pitänyt tulla selväksi, niin enää tässä -07 mallissa ei oo vikoja ton polttoaineensyötön kanssa, eikä muidenkaan lastentautien, jotka vaivas nollakuus mallia ;)

21.1.2007 11:40

Monellako näitä oikeesti sitten on? Eipä oo tullu yhtään vastaan missään päin mualimmaa. Itseasiassa vasta tän topicin tekohetkellä tajusin että saa valkokilpisinäkin :)

21.1.2007 18:13

Paappis kirjoitti:Monellako näitä oikeesti sitten on? Eipä oo tullu yhtään vastaan missään päin mualimmaa. Itseasiassa vasta tän topicin tekohetkellä tajusin että saa valkokilpisinäkin :)


No ainakin on yks valtti tinkimisessä ;) Vetoo siihen, että ku näitä ei oo paljoa liikenteessä, niin parasta mainostahan aprilialle ois, että yks tämmönen pörisis tuolla kaduilla. ;) Ja hintaa saman verran ku 650 husalla, niin bluffaa että saanu siitä tosi hyvän tarjouksen ja sekin niin makee, että kallistuu sen puoleen jossei anna hyvää tarjousta pilasta. ;) Mut toi mainospuhe saattais toimii. Tai sit vaan ostaa kilvissä ee-speediltä hintaan 11 600¤ :D

21.1.2007 19:05

Njoopajoo. Mulla nyt ei oo varaa ostaa mitään vielä kun menin ostaa yhen pienen vihreen tallin nurkkaan. Kesälomaksi sitten katotaan uudelleen omalla kohdalla. Ja joku kerpele saa mennä koeajaa sitte ku kelit sallii! :)

9.2.2007 23:56

Nks kirjoitti:
spider kirjoitti:Tämä pyörä olisi todellinen unelma enkä ottais mitään pyörää ennemmin..biken testissä polttoaineen syötössä oli ongelmia jonka takia kulutuskin reistaili ja vääntöähän ei saatu kunnolla mitattua tämän takia..myöskin huipputehot oli kinkkistä mitata..Varmasti tehokkain pyörä mitä saa v moottorinsa takia supermotoista eikä hinta ole kuin sen pari sataa muita kalliimpi..Tämä olis mun ehdoton valinta mutta rahaahan itsellä ei tämmöseen ole :( Ulkonäöllisesti kaikista paras !!


Kuten ois jo tätä topiccia lukiessa pitänyt tulla selväksi, niin enää tässä -07 mallissa ei oo vikoja ton polttoaineensyötön kanssa, eikä muidenkaan lastentautien, jotka vaivas nollakuus mallia ;)


Minä kun sanon että pyörät on yksilöitä, ja että tuo Biken koeajopyörä oli maanantaimalli. Sitten kun on katottu tästä ko. ärisijästä videoita ympäri nettiä, niin eipä kumma kyllä näytä tai kuulosta ainakaan siltä että se olisi tukehtumassa kun annetaan hevosten potkia tai kun tökitään napista käyntiin. Ja ei muuten ole olemassa pyörää jossa ei olis ikinä mitään vikaa. Korjatkaa jos olen väärässä.

Mutta silmäänpistävä vaihtoehto tämä olisi kyllä ainakin minulle muotojen, sen murinan, keveyden, tehon ja väännön suhteen. Ja varmasti erottuu massasta.

Itsellä tosin herää vielä kysymys mahdollisuudesta saada pikku-A:n tehoille...

10.2.2007 0:19

Saa tän pikku-aan tehoille. Otin messuilla selvää, mutta otin severan paljon selvää, että eipä enää kyseinen peli kiinnosta. Myyty 2kpl, myyjä sanoi, että ei tiedä näistä mitään, eikä kukaan muukaan, sillä eivät kuulema tuhlaa rahojansa pyörän huolto- ja perehdyttämisreissulle italian tehtaalle, sillä myynti on niin pientä. Oli kyllä niin vittumainen myyjä, etten muutenkaan siltä mitään ostais. Mutta enivei...venojakaan ei voi säätää ilman, että ottaa koneen pöydälle ja säätöväli on muutama hassu kymmentuntinen. Männät 50h välein. Katukäyttöön 25kw saatavilla, mutta silti ei osanut antaa mitään huoltovälejä kadulle, vaan sanoi noi samat "kilpahuoltovälit."

Sitten osista. He eivät kuulema voi pitää osia hyllyssä, vaan kaikki tilataan aprilian mukamas nopealla ilmarahdilla. Eipä oo kavereiden aprilioissa ollu ikinä osien toimitus nopeeta. Ja osat on sitten ihanan hintasia.

Nätti pelihän tuo on ja tehokas. Hyväkin on varmasti, mutta itteäni ei ainakaan huvita ottaa konetta irti parinkymmenen tunnin välein ja tehä tuplatyö säädönkin kaa yksmukiseen verrattuna. Tai sitten männänvaihto, laakereitakin pitäis alakerrasta samalla vaihtaa :(
Lisäksi esittelijä oli niin vittumainen (esim. "jos kiinnostaa joustopituus noin paljon, niin tuolla on esitteitä"), en tollaselta oo ostamassa mitään, haen vaikka mielummin kalliimmalla ruotsista ku tungen noille penniäkään :S

10.2.2007 11:10

^ uudet mallit viekin aikaa ennenkuin yleistyy ja ihmiset alkaa niistä tietämään enemmän...Joku 5wee päästä voi olla ihan eri tilanne.
Mitenköhän esim. ensimmäiset KTM:n nelarit meni kaupaks? Ei varmaan hirveest kysyntää ensimmäisiniä vuosina ollut...

ja noista huolloista, ei husabergissä tainnu olla tuon pitemmät huoltovälit, kisamylly on aina kisamylly.
Onhan tuo tietty ongelmallista jos joutuu koko koneen ottamaan pöydälle niinkin perushommaa varten, kuin venttiilien säätö. Tuo on aika pahavirhe suunnittelussa...

10.2.2007 12:07

Itseasiassa kun ite oon myös husasta kiinnostunu, niin otin siitäkin selvää ja siinä oli jopa pidemmät huoltovälit kuin tossa apriliassa. Mäntä 80h välein, kun taas sxv:ssä 50h välein ;)

13.2.2007 14:51

no mulle nyt ainaki järki sanoo että vaikka mäntää joudut useemmin vaihtaa, ni sittepä yksmukisen omistaja joutuu useemmi vaihtaa laatikkoo ja kytkintä. Koska twini käy paljo sulavammin, niin se ei rasita niitä niin paljoa.

Ja eikös tästä saa enemmä tehoja ku tehdastekosista yksmukisista?

13.2.2007 16:11

Älä käytä liikaa järkees!!

13.2.2007 17:58

Viljo|| kirjoitti:...Koska twini käy paljo sulavammin, niin se ei rasita niitä niin paljoa..

Ihan on kyllä totta, että älä rasita päätäsi liikaa. HD on tunnettu sulavasti käyvästä twinistä.

Jos nyt puhutaan niin tuo biken testi oli aika epäoikeuden mukainen. Kaksi noista pyöristä on puhtaasti kilpureita, yksi on kadulla tarkotettu. Kotari on fiksuin valinta noista, jos ajaa yhtään enemmän tiellä. Husaber kapeine penkkeineen sekä muutenkin kilpuri olemuksella on aika ärsyttävä tiellä ajaessa.
Sitten jos ajaa radalla enemmän mitä tiellä niin sillon voi unohtaa melko hyvällä mielellä 660smc:n. Liian painava ja möhkö oikeasti radalla ajamiseen tiekuntoisena.
Se miksi taas kritisoin apriliaa surkeaksi, tietty onhan siinä hyvä moottori ja ulkonäkö jos joku siitä pitää. Ensinnäkin, siihen ei ole ihan helpoin homma vaihtaa enskavanteita. Takahaarukka on erimallinen noissa malleissa ja muistaakseni eturattaalla oli joku kikka kanssa, että sen smoto vanteen sai taakse mahtumaan. Muutenkin se on niin möhköfantin levyinen ja ei ole kehtorunkonen. Istuessa siihen päälle paikat irvisteli ja antoi ns. halvan vaikutelman minulle ainakin.
Husaberi tai 660smc... Kaksi eri tarkotukseen tehtyä pyörää. Mutta miksei voisi myös olla 525exc smoto vanteilla? Silloin olis rehellinen testi 650husaperin ja aprilian kanssa... Ja onhan ee-speedillä myöskin 450 rmz motoina kaupan mikäli oikein muistan.

13.2.2007 18:01

Viljo|| kirjoitti:Koska twini käy paljo sulavammin, niin se ei rasita niitä niin paljoa.

Mitä jos se moottori onkin bigbang R4 tai screamer tyylinen R4? Kumpikos noista rasittaa kytkintä tai vaihelaatikkoa vähemmän?

13.2.2007 19:12

Jossain vanhoissa motogp-hondissahan oli bigbang tyylinen v4 takapyöränpidon ja ajettavuuden parantamiseksi? Villi arvaus että screamer on ystävällisempi koneelle.

13.2.2007 21:17

bigbang moottoreita on jokaikinen motogp pyörä. screamereita on supersportit.
Turhaa hiuksin halkomista silti, koska asiaan se ei kuulu. Ja vaikka olis millanen hc moottori niin vaihteistoa se ei rasita hyvin suunniteltuna tai oikeilla öljyillä pätkeekään. Enemmän laatikon, kytkimen toimintaan riippuu moottorista ulospukattava teho eikä sen tehosykäykset tai sytytys väli.

13.2.2007 21:35

juujuu lukemani perusteella tosiaan kaikki ne ovat bängäreitä, honda taisi olla vain ensimmäinen ..