30.4.2007 16:10

Oliko joku ihan nuori narukäsi?

Pyörässä oli verta, eli oli ajellu mummojen päälle sillä :(

30.4.2007 16:18

Kotard kirjoitti:Oliko joku ihan nuori narukäsi?

Pyörässä oli verta, eli oli ajellu mummojen päälle sillä :(

Ilmeisesti oli suht nuori tyyppi. Ja se varas oli vissiin lipannu sillä niin, että oli lentänyt stongaa vasten/ yli stongan. Kun ole tangosta alumiininen väliputki poikki risereissä ja etupumppujen yläosassa verta. Poliisi otti ihan verinäytteet siitä.

30.4.2007 22:14

Ajattelitko vielä korjata ton pärrän?

1.5.2007 0:22

Nyt on mullaki (taas) husaberggi. fs 450 2004. kilvetön. ja sit ei ku hanaa ja lippoja. ja kaljaa just nyt.

1.5.2007 15:43

sasu` kirjoitti:Ajattelitko vielä korjata ton pärrän?

Tarkoituksena olisi korjauttaa. Vien huomenna eli keskiviikkona pyörän maahantuojalle Mp-Racingiin ja vakuutustarkastaja käy arvioimassa sen toivottavasti jo tällä viikolla. Tarkastajan mielipide vaikuttaa tietysti paljon vakuutusyhtiön kantaan korvauksista, mutta valtaosa rikkoutuneesta on pienia osien vaihdolla korjattavissa olevia asioita (kahvat, tanko, takajarruvipu, kuskin- ja matkustajan oikeanpuolen jalkatapit ja peili). Suurenpia/kalliimpia osia ovat digitaalinen mittaristo, mahdollinen oikean etupumpun alosan vaihto/korjaus ja kone itsessään on kysymysmerkki. Kun pyörällä on kaaduttu useampaan otteeseen, arvelluttaa moottorin kunto. Jos kone on käynyt kyljellään ja kuinka pitkään, mahdollinen voitelun puute laakereissa, nostajissa, nokkaakseleissa, sylinterissä ja männässä on voinut aihettaa vahinkoa. Mutta tästäkin saadaan selvää, kun vakuutustarkastaja on arvioinut pyörän ja jos/kun se maahantuojalla käynnistetään. Itselläni pelko moottorin mahdollisesta voitenlun puutteesta vahvistaa se, että moottoriöljyn täyttökorkki on laitettu väärille jengoille jostain syystä ja moottori on yltä päältä öljyssä. Miksi voro on avannut korkin? Onko koneeseen päässyt jotain paskaa ja jos pyörällä on ajettu vähillä öljyillä ja kuinka kauan.

1.5.2007 17:40

MattiM kirjoitti:
sasu` kirjoitti:Ajattelitko vielä korjata ton pärrän?

Tarkoituksena olisi korjauttaa. Vien huomenna eli keskiviikkona pyörän maahantuojalle Mp-Racingiin ja vakuutustarkastaja käy arvioimassa sen toivottavasti jo tällä viikolla. Tarkastajan mielipide vaikuttaa tietysti paljon vakuutusyhtiön kantaan korvauksista, mutta valtaosa rikkoutuneesta on pienia osien vaihdolla korjattavissa olevia asioita (kahvat, tanko, takajarruvipu, kuskin- ja matkustajan oikeanpuolen jalkatapit ja peili). Suurenpia/kalliimpia osia ovat digitaalinen mittaristo, mahdollinen oikean etupumpun alosan vaihto/korjaus ja kone itsessään on kysymysmerkki. Kun pyörällä on kaaduttu useampaan otteeseen, arvelluttaa moottorin kunto. Jos kone on käynyt kyljellään ja kuinka pitkään, mahdollinen voitelun puute laakereissa, nostajissa, nokkaakseleissa, sylinterissä ja männässä on voinut aihettaa vahinkoa. Mutta tästäkin saadaan selvää, kun vakuutustarkastaja on arvioinut pyörän ja jos/kun se maahantuojalla käynnistetään. Itselläni pelko moottorin mahdollisesta voitenlun puutteesta vahvistaa se, että moottoriöljyn täyttökorkki on laitettu väärille jengoille jostain syystä ja moottori on yltä päältä öljyssä. Miksi voro on avannut korkin? Onko koneeseen päässyt jotain paskaa ja jos pyörällä on ajettu vähillä öljyillä ja kuinka kauan.


Pistä vaan lunariin. Sit ku se kilahtaa myöhemmin, niin vakuutusyhtiö vaan levittelee käsiään.

1.5.2007 18:56

Ei sitä voi niin vaan laittaa lunariin. Se on ihan siitä kiinni kuinka paljon ton korjaus maksaa.

1.5.2007 19:40

MattiM kirjoitti:
sasu` kirjoitti:Ajattelitko vielä korjata ton pärrän?

Tarkoituksena olisi korjauttaa. Vien huomenna eli keskiviikkona pyörän maahantuojalle Mp-Racingiin ja vakuutustarkastaja käy arvioimassa sen toivottavasti jo tällä viikolla. Tarkastajan mielipide vaikuttaa tietysti paljon vakuutusyhtiön kantaan korvauksista, mutta valtaosa rikkoutuneesta on pienia osien vaihdolla korjattavissa olevia asioita (kahvat, tanko, takajarruvipu, kuskin- ja matkustajan oikeanpuolen jalkatapit ja peili). Suurenpia/kalliimpia osia ovat digitaalinen mittaristo, mahdollinen oikean etupumpun alosan vaihto/korjaus ja kone itsessään on kysymysmerkki. Kun pyörällä on kaaduttu useampaan otteeseen, arvelluttaa moottorin kunto. Jos kone on käynyt kyljellään ja kuinka pitkään, mahdollinen voitelun puute laakereissa, nostajissa, nokkaakseleissa, sylinterissä ja männässä on voinut aihettaa vahinkoa. Mutta tästäkin saadaan selvää, kun vakuutustarkastaja on arvioinut pyörän ja jos/kun se maahantuojalla käynnistetään. Itselläni pelko moottorin mahdollisesta voitenlun puutteesta vahvistaa se, että moottoriöljyn täyttökorkki on laitettu väärille jengoille jostain syystä ja moottori on yltä päältä öljyssä. Miksi voro on avannut korkin? Onko koneeseen päässyt jotain paskaa ja jos pyörällä on ajettu vähillä öljyillä ja kuinka kauan.


Toi kyllä kuulostaa semmoselta, että moottorin osalta lunari ois parempi vaihtoehto, ettei ens kesä mee korjaillessa :( Niin vaikee kuvitella, että täällä meijän lähellä on tommosta paskaporukkaa :( Oliko muuten alaikäinen vai täysi-ikäinen nuori?

1.5.2007 21:57

Ben^ kirjoitti:Ei sitä voi niin vaan laittaa lunariin. Se on ihan siitä kiinni kuinka paljon ton korjaus maksaa.


No siinä nyt kaivataan vähän neuvottelutaitoja.

1.5.2007 22:12

uijui kirjoitti:
Ben^ kirjoitti:Ei sitä voi niin vaan laittaa lunariin. Se on ihan siitä kiinni kuinka paljon ton korjaus maksaa.


No siinä nyt kaivataan vähän neuvottelutaitoja.


Kerros ihan huvikses, millä saat pyöriin erikoistuneen vakuutustarkastajan puhuttua ympäri, jotta menis lunariin, jossei oo todellakaan siinä kunnossa...

2.5.2007 7:24

Toi kyllä kuulostaa semmoselta, että moottorin osalta lunari ois parempi vaihtoehto, ettei ens kesä mee korjaillessa :( Niin vaikee kuvitella, että täällä meijän lähellä on tommosta paskaporukkaa :( Oliko muuten alaikäinen vai täysi-ikäinen nuori?

Ikää en tarkkaa tiedä, ei mainita poliisin raportissa. Mutta mitä silminnäkijöitä jututin, niin tekijä oli 25-35 vuotias mustalaismies.

2.5.2007 9:45

Nks kirjoitti:
uijui kirjoitti:
Ben^ kirjoitti:Ei sitä voi niin vaan laittaa lunariin. Se on ihan siitä kiinni kuinka paljon ton korjaus maksaa.


No siinä nyt kaivataan vähän neuvottelutaitoja.


Kerros ihan huvikses, millä saat pyöriin erikoistuneen vakuutustarkastajan puhuttua ympäri, jotta menis lunariin, jossei oo todellakaan siinä kunnossa...


Jos tarkastaja haluaa väkisin korjata pyörän, niin sitten pitää vaatia koneenaukaisua myös. Sitten se pärrä menee lunariin, jotta naps. Tsekkaapas huvikses vaikka neubertilta, mitä maksaa hussen osat alkuperäisenä.

Vakuutustarkastajat ovat muutenkin aika metkoja kavereita. Mulla on parhaillaan kelkkakolarissa ollut kypärä viipynyt vakuutusukolla noin 4kk. Näyttäs siltä, että tulee uusi kypärä, kun ei saa visiirinkiinnitysosia ranskasta sitten millään.

2.5.2007 17:26

Hussen alkuperäisosat on sen verran kalliita, että en yhtään ihmettelis jos menee lunariin, vaikka kone oliskin ehjä. Ite pannutin aikoinaan hussen 125 SM:n ja ei tullut muuta kuin katteisiin naarmuja, tanko ja jalkatappi vinoon, oli lähellä mennä lunastukseen.

2.5.2007 17:40

Sama juttu kun oma piikkinen vietiin, olisin vaatinut koneen aukaisua (vakuutusyhtiön piikkiin tietenkin) jollei olisi muuten mennyt lunariin. Tosin siitä oli runkonumerot viilattu pois, joten uuden rungon hankinta sitten pisti lunariin loppujen lopuksi :P

2.5.2007 20:54

Nyt on pyörä Mp-Racing:n hoteissa odottamassa tuomiota. Juttelin korjaamon hepun kanssa ja hän ei nähnyt mitään ongelmaa siinä, jos pyörä on käynyt kyljellään. Ainut on jos kaasu on jäänyt päälle kyljellään käydessä. "Tossahan on krossikone, ja nehän on aina tunnin välein kyljellään", oli vastaus kun aprikoin mahdollista koneremontteja.
No mutta, ehkä tällä viikolla tai ensi viikon alussa tarkastaja käypi syynäämässä pyörän. Ja itse olen edelleen yhä enemmän sillä kannalla että korjataan vauriot.