24.4.2007 17:41

MattiM kirjoitti:
ruikku kirjoitti:
MattiM kirjoitti:Itseäni kyllä kiehtoo tuo Aprilia juuri moottorin ominausuuksiensa puolesta. Ei se mielestäni mikään kaunis pyörä ole, mutta erilainen. Tosiaan saattais tuo Aprilia ravistaa vähemmän kuin yksi mukinen ja ruisku myös on plussaa. Ongelmana omalta kohdalta Aprilian pois jättäminen hankintalistalta oli useita syitä: vähäinen rekisteröinti määrä, saatavuus, tuoreen tekniikan mahdolliset lapsoset(ruisku) ja tietenkin suolainen hinta. Mutta, kun seuraavaa pyörää, eli supermotoa, hankiessani Aprilia on yksi varteenotettava vaihtoehto.


Mun varmaan täytyy olla sitten uskalias pioneeri ;)
No mä oon hankkimassa apriliaa tai husaa sen takia juuri kun niitä ei paljoa liikenteessä näe. Mä en halua mitään massapyörää. Eikä se hinta nyt paljoa ole jos vertaa uuteen husaan(2007). Aprilian tämän vuoden mallin saa halvemmalla kuin husan, mutta onhan husalla se special edition.

Nyky hetkenä ajatellen ei todellakaan hassumppi valinta. Ja Aprilia on vielä "erikoinen" ulkonäkönsä sekä tekniikan puolesta ja keten mainitsit vielä harvinainen tieliikenteessä. Radoillahan noita on jo jokunen nähty Suomessakin.
Itsekkin näin jälkeenpäin ehkä hieman harmittaa tehty valinta :( varsinkin kun Aprilian saatavuus on keväällä parantumassa, mutta aina ei voi voittaa. Ja uusi on kuitenkin aina uusi! Katselen ens talvena uudestaa pyörän vaihtoa.


Mistä muuten oot kysynyt tuon aprialian hintaa ja paljonko oli??

24.4.2007 17:56

Mistä muuten oot kysynyt tuon aprialian hintaa ja paljonko oli??

Maahantuojalta Nakkilan Mopo ja Pyörä Oy:ltä. Netistä löytyy joku hinta http://www.aprilia.fi/ sieltä "OFFROAD"- osastolta. Sieltä SXV 450 kisavarustuksella 10 500¤ ja rekisteröitynä 13 000¤. Ja SXV 550 10 750 kisavarustuksella ja 13 600¤ rekisteröitynä.
Kyselin hintoja helmi-maaliskuussa niin lupasivat tinkauksen jälkeen ton SXV 550 hieman päälle 13 000¤ rekisteröitynä. Eli aika vähän on pelivaraa tuossa hinnassa, ellei ole suhteita yritykseen.

24.4.2007 18:04

ee-speed myy apriliaa melko edukkaaseen hintaan, jos ylivuotinen kelpaa...

24.4.2007 18:09

MattiM kirjoitti:
Mistä muuten oot kysynyt tuon aprialian hintaa ja paljonko oli??

Maahantuojalta Nakkilan Mopo ja Pyörä Oy:ltä. Netistä löytyy joku hinta http://www.aprilia.fi/ sieltä "OFFROAD"- osastolta. Sieltä SXV 450 kisavarustuksella 10 500¤ ja rekisteröitynä 13 000¤. Ja SXV 550 10 750 kisavarustuksella ja 13 600¤ rekisteröitynä.
Kyselin hintoja helmi-maaliskuussa niin lupasivat tinkauksen jälkeen ton SXV 550 hieman päälle 13 000¤ rekisteröitynä. Eli aika vähän on pelivaraa tuossa hinnassa, ellei ole suhteita yritykseen.


No mulla ei oo mitään suhteita...kävin äsken kysymässä hmp:stä SXV 550:stä ja kyllä mulle tarjottiin alle 13k¤ ;) taito laji tuo tinkaus :)

24.4.2007 18:19

Ei ylivuotisessa sinäänsä ole mitään vikaa.[mutua] Mutta itselläni on sellainen käsitys että vasta 07 malleissa on saatu luotettavuus ongelmat selvitettyä. Eli 06 malleissa olisi vielä ongelmia polttoainesyötön kanssa[/mutua]. Mutta joka tapauksessa ee-speed:n hinta ei ole mikään ylimitoitettu. Miten sitten onnistuu 2006 vuoden pyörä rekisteröinti 2007 vuoden alusta tulleeseen tiukempaan päästönormiin, jos ei ole vielä rekisteröity 06 puolella. Itselläni oli ainakin ongelmia oman pyörän rekistöröinnin kohdalla. Tuolla on DreamBike Oy:n kisatallilla 2 pränikkää sxv 550:stä kisapyörinä. Taitaa muuten olla vielä omakin pyörä siellä "Myyty":nä :)

24.4.2007 19:27

Jos nyt oikein oon käsittäny, niin taitaa sen sxv:n hinta ee:llä olla -07 sxv:n hinta... ja aivan oikeassahan olit että lehtien mukaan ruiskussa -06 ongelmia, jotka saatiin sit korjattua -07 pärrään. Aprilia kyllä kiinnostais, mutta ehkä paskin puoli siinä on se, että sitä "taaempi" sylinterin on rungon alla piilossa, niin että joutuu koneenkin ottaan irti venojen säätöä varten :S Huoltovälit on maahantuojan mukaan lyhyet, mutta ainakin sxv:n italiankielisessä nettimanuaalissa oli huoltovälit katuajoonkin, mutta tiedä sitten meinattiinko siinä kuristettua ku ei mainittu...

24.4.2007 19:31

Nks kirjoitti:Jos nyt oikein oon käsittäny, niin taitaa sen sxv:n hinta ee:llä olla -07 sxv:n hinta... ja aivan oikeassahan olit että lehtien mukaan ruiskussa -06 ongelmia, jotka saatiin sit korjattua -07 pärrään. Aprilia kyllä kiinnostais, mutta ehkä paskin puoli siinä on se, että sitä "taaempi" sylinterin on rungon alla piilossa, niin että joutuu koneenkin ottaan irti venojen säätöä varten :S Huoltovälit on maahantuojan mukaan lyhyet, mutta ainakin sxv:n italiankielisessä nettimanuaalissa oli huoltovälit katuajoonkin, mutta tiedä sitten meinattiinko siinä kuristettua ku ei mainittu...

Eipä tuo huolto luulisi olevan ongelma. Joutuu sita samalla tavalla Husaberg:ssä kuin Apriliassa ottamaan tankin ja sivukatteet pois, kun venttiilit säätää tai ilmaputsaria puhdistaa. Joutuu omastakin ottamaan tankin pois, jos venat säätää.

24.4.2007 19:33

Joo, eihän se hirveen suuri vaiva varmaan ookkaan sit ku se rutiini kehittyy...

24.4.2007 20:11

EiNiinNopea kirjoitti:
ruikku kirjoitti:
EiNiinNopea kirjoitti:Totta, kaipa siitä sen yli 6k nappaa ja loput vaikka lainaten :D Ja siis laadukkaitahan näiden pitäisi ollakin, kuitenkin KTM:n alaisuudessa valmistetaan.. Hieman vain hirvittää tuo kisamaisuus, mutta 60hv/60Nm takarenkaalta ei kuulosta loppujen lopuksi hirveän kisaiselta kun vertaa vaikka Hussen 510, jossa suunnilleen saman verran tehoa, mutta kuutioita ~120 vähemmän..


Ja mistä oot repiny tuon 60hp/60Nm??? 650 husasta on penkitetty kyllä yli 60hv. Mutta täytyy ottaa myös huomioon paino...Jos ei tuo riitä niin hanki aprilia sxv 550 siinä on enemmän potkua...

Bikessa nuo lukemat olivat.. Ja siis kyllä todellakin riittävät minulle, vertailin vain viritysastetta.. Enkä todellakaan hanki mitään Aprilian rouskua, vaikka onkin varmasti ajettavuudeltaan sekin hyvä vehje (V2 ei minuun vetoa), mutta jos (=kun?) jotain hajoaa, osia saa odotella ikuisuuden Italiasta.. :roll:

Täysin vakio husq 510:stä ('05) penkitetty takanakilta 48,53hp. Mutta riittävästi toikin olis mulle :D

24.4.2007 20:14

EiNiinNopea kirjoitti:
ruikku kirjoitti:
EiNiinNopea kirjoitti:Totta, kaipa siitä sen yli 6k nappaa ja loput vaikka lainaten :D Ja siis laadukkaitahan näiden pitäisi ollakin, kuitenkin KTM:n alaisuudessa valmistetaan.. Hieman vain hirvittää tuo kisamaisuus, mutta 60hv/60Nm takarenkaalta ei kuulosta loppujen lopuksi hirveän kisaiselta kun vertaa vaikka Hussen 510, jossa suunnilleen saman verran tehoa, mutta kuutioita ~120 vähemmän..


Ja mistä oot repiny tuon 60hp/60Nm??? 650 husasta on penkitetty kyllä yli 60hv. Mutta täytyy ottaa myös huomioon paino...Jos ei tuo riitä niin hanki aprilia sxv 550 siinä on enemmän potkua...

Bikessa nuo lukemat olivat.. Ja siis kyllä todellakin riittävät minulle, vertailin vain viritysastetta.. Enkä todellakaan hanki mitään Aprilian rouskua, vaikka onkin varmasti ajettavuudeltaan sekin hyvä vehje (V2 ei minuun vetoa), mutta jos (=kun?) jotain hajoaa, osia saa odotella ikuisuuden Italiasta.. :roll:


Helpommalla pääsee, että nopeasti saksasta tilaa. Siellä nimittäin on jo erittäin kattava valikoima tohon varaosista ja viripalikkaan. Eikä oo suomen hintoihin suhteutettuna ees kallista :)

24.4.2007 20:17

Nks kirjoitti:
Helpommalla pääsee, että nopeasti saksasta tilaa. Siellä nimittäin on jo erittäin kattava valikoima tohon varaosista ja viripalikkaan. Eikä oo suomen hintoihin suhteutettuna ees kallista :)


tuleeko ne osat saksasta paljonkin nopeammin kuin italiasta ja onko ne siellä saksassa sitten varmasti ihan hyllykamaa?

24.4.2007 20:18

isoEGO kirjoitti:
Nks kirjoitti:
Helpommalla pääsee, että nopeasti saksasta tilaa. Siellä nimittäin on jo erittäin kattava valikoima tohon varaosista ja viripalikkaan. Eikä oo suomen hintoihin suhteutettuna ees kallista :)


tuleeko ne osat saksasta paljonkin nopeammin kuin italiasta ja onko ne siellä saksassa sitten varmasti ihan hyllykamaa?


Tulee ja on! Postin rahti suomen ja saksan välillä on paljon vilkkaampaa kuin suomen ja italian ;)

24.4.2007 20:30

mork kirjoitti:
EiNiinNopea kirjoitti:
ruikku kirjoitti:
EiNiinNopea kirjoitti:Totta, kaipa siitä sen yli 6k nappaa ja loput vaikka lainaten :D Ja siis laadukkaitahan näiden pitäisi ollakin, kuitenkin KTM:n alaisuudessa valmistetaan.. Hieman vain hirvittää tuo kisamaisuus, mutta 60hv/60Nm takarenkaalta ei kuulosta loppujen lopuksi hirveän kisaiselta kun vertaa vaikka Hussen 510, jossa suunnilleen saman verran tehoa, mutta kuutioita ~120 vähemmän..


Ja mistä oot repiny tuon 60hp/60Nm??? 650 husasta on penkitetty kyllä yli 60hv. Mutta täytyy ottaa myös huomioon paino...Jos ei tuo riitä niin hanki aprilia sxv 550 siinä on enemmän potkua...

Bikessa nuo lukemat olivat.. Ja siis kyllä todellakin riittävät minulle, vertailin vain viritysastetta.. Enkä todellakaan hanki mitään Aprilian rouskua, vaikka onkin varmasti ajettavuudeltaan sekin hyvä vehje (V2 ei minuun vetoa), mutta jos (=kun?) jotain hajoaa, osia saa odotella ikuisuuden Italiasta.. :roll:

Täysin vakio husq 510:stä ('05) penkitetty takanakilta 48,53hp. Mutta riittävästi toikin olis mulle :D

No juu, mutta jossain oli 57hv renkaalta putkiston asennuksen jälkeen eli kaipa noissa on jotain europillejä rajoittamassa.. :S

24.4.2007 21:04

EiNiinNopea kirjoitti:
mork kirjoitti:
EiNiinNopea kirjoitti:
ruikku kirjoitti:
EiNiinNopea kirjoitti:Totta, kaipa siitä sen yli 6k nappaa ja loput vaikka lainaten :D Ja siis laadukkaitahan näiden pitäisi ollakin, kuitenkin KTM:n alaisuudessa valmistetaan.. Hieman vain hirvittää tuo kisamaisuus, mutta 60hv/60Nm takarenkaalta ei kuulosta loppujen lopuksi hirveän kisaiselta kun vertaa vaikka Hussen 510, jossa suunnilleen saman verran tehoa, mutta kuutioita ~120 vähemmän..


Ja mistä oot repiny tuon 60hp/60Nm??? 650 husasta on penkitetty kyllä yli 60hv. Mutta täytyy ottaa myös huomioon paino...Jos ei tuo riitä niin hanki aprilia sxv 550 siinä on enemmän potkua...

Bikessa nuo lukemat olivat.. Ja siis kyllä todellakin riittävät minulle, vertailin vain viritysastetta.. Enkä todellakaan hanki mitään Aprilian rouskua, vaikka onkin varmasti ajettavuudeltaan sekin hyvä vehje (V2 ei minuun vetoa), mutta jos (=kun?) jotain hajoaa, osia saa odotella ikuisuuden Italiasta.. :roll:

Täysin vakio husq 510:stä ('05) penkitetty takanakilta 48,53hp. Mutta riittävästi toikin olis mulle :D

No juu, mutta jossain oli 57hv renkaalta putkiston asennuksen jälkeen eli kaipa noissa on jotain europillejä rajoittamassa.. :S

omasta mopedista on penkitetty 56hp takaselta akran kokorännin kera. vakioputkistolla oli 54hp. se säätäminen auttaa kummasti.

24.4.2007 22:36

Omassa oli vakio pakosarjalla ja änkkärillä verraten akran koko putkistoon oli säädettynä noin +/- 3 heppaa. Eli tuo Evo^:n mainitsema säätäminen vaikuttaa enemmän kuin putkisto. "tehoputki" ei ole itseisarvo tehokkaampaan pyörään. Hifistely on erikseen.