7.2.2007 23:35

Saimon kirjoitti:Ruottalainen vetää Aprilian RXV:llä jäärataa:

http://www.mortec.se/e107_plugins/autogallery/Gallery/Film%202006/RXV_on_ice.wmv

Korjasin linkin..

7.2.2007 23:49

Noise damper = Noise killer. Ali vaimentajan päätyholkki, joka tiputtaa ääniä.

8.2.2007 18:54

Et oo jupe päässyt koittaan vielä penkityksen kanssa?
Mites iskarit on saatu toimimaan kotarissa? Valkeapään kotarikin meni ihan kivasti, iskareista se taisi jotain valitella.

8.2.2007 19:06

Pääsin viime vkl koittamaan ja olihan se selkeesti parempi etenkin yläpäästä. Samoin kaasuunvastaavuus parani ja se ärsyttävä pärinä yläkierroksilta katosi kokonaan. Iskarit on Gustafssonin Petterin käsialaa ja oon kyl tyytyväinen. Vähän joutu pelaamaan vaan etuiskareiden öljymäärällä...

9.3.2007 13:38

kaikki kiva loppuu aikanaan. 38 kuumetta, varmaan +20 pihalla. No onko vinkkejä, mistä pikkunelarista kannattais alkaa työstään mopoa enstalveks? Muita ku ktm :D

9.3.2007 14:05

Mulla loppu jo 3vko sitten, kun nilkka murtu.. Jäi sitten Seinäjoki ainooks kisaks. Toivottavasti ei loppuja saada ajettua.. (en tietenkään ole katkera)..

Kai nykypäivänä melkein kaikki menee, Honda ehkä heikoin valinta. Ite oon jo päättäny et Yamahalla mennään ens talvena. Pitää käydä hakemassa sellanen, kunhan lumet sulaa että pääsee crossiradalle sitä raiskaamaan :)

9.3.2007 14:21

Mikes kirjoitti:Mulla loppu jo 3vko sitten, kun nilkka murtu.. Jäi sitten Seinäjoki ainooks kisaks. Toivottavasti ei loppuja saada ajettua.. (en tietenkään ole katkera)..

Kai nykypäivänä melkein kaikki menee, Honda ehkä heikoin valinta. Ite oon jo päättäny et Yamahalla mennään ens talvena. Pitää käydä hakemassa sellanen, kunhan lumet sulaa että pääsee crossiradalle sitä raiskaamaan :)


no voi helvetti, jos lohduttaa niin kaverilla meni polvi totaalipaskaks ennen ensimmäistä kisaa. (eihän se kyllä lohduta)

suzukin -07 saisin vaihdettua ilmeisesti ihan kohtuukaupalla tuohon nykyiseen.

9.3.2007 14:24

Ei ois mikään huono valinta. Ainakin Immosen Timppa kehui Suzukin moottoria ja hyvin oli Orivedellä liikkunutkin.

9.3.2007 14:32

Mikes kirjoitti:Ei ois mikään huono valinta. Ainakin Immosen Timppa kehui Suzukin moottoria ja hyvin oli Orivedellä liikkunutkin.


Joo, täytyy vähän kysellä, miten nuo kestää, ja miten usein pitää vaihella koneeseen osia. Ei kai noihin tarvii muutaku boxi ja putkisto vaihtaa, niin ja tietty alusta kondikseen. Eikös teilläkin ala jo olemaan ihan huolella kokemusta noista nelareista?

9.3.2007 15:05

uijui kirjoitti:
Mikes kirjoitti:Ei ois mikään huono valinta. Ainakin Immosen Timppa kehui Suzukin moottoria ja hyvin oli Orivedellä liikkunutkin.


Joo, täytyy vähän kysellä, miten nuo kestää, ja miten usein pitää vaihella koneeseen osia. Ei kai noihin tarvii muutaku boxi ja putkisto vaihtaa, niin ja tietty alusta kondikseen. Eikös teilläkin ala jo olemaan ihan huolella kokemusta noista nelareista?


Kokemusta ja kokemusta, se on suhteellista :) Kannen kanavia on syytä muutella, jos meinaa saada ylös sitä tarvittavaa voimaa ja venyvyyttä. Kanavien muotoiluun en ole itse puuttunut vaan annetaan ammattilaisten tehdä. Ja oikeenlainen putki (ongelmana on, että suuri osa putkista on tehty crossiin ja alkukäyrä on todella pitkä, mikä tappaa moottorin yläkierrokset) ja sytkä siihen lisäks ammattilaisen säätämänä. Tietysti löytyyhän niitä nokkia ja muuta kivaa siihen lisäks, mut kansi, putki ja sytkä on jo ihan riittävä.

Itellä ainakin se suurin vauhdin lisäys löytyy vielä kypärän sisältä, mut pikku hiljaa parempaan suuntaan :)

Kestävyyteen on hankala ottaa kantaa. Osa porukasta tekee täydellisen remontin aina talven jälkeen eli kampiakseli, mäntä jne. Eli ajoa varsin vähän. Mulla huoltoväli paljon pidempi. Venttiilien kesto on aika mysteeri, mut äkkiäkös ne vaihtaa kun välykset häviää.

9.3.2007 17:20

Mikes kirjoitti:
uijui kirjoitti:
Mikes kirjoitti:Ei ois mikään huono valinta. Ainakin Immosen Timppa kehui Suzukin moottoria ja hyvin oli Orivedellä liikkunutkin.


Joo, täytyy vähän kysellä, miten nuo kestää, ja miten usein pitää vaihella koneeseen osia. Ei kai noihin tarvii muutaku boxi ja putkisto vaihtaa, niin ja tietty alusta kondikseen. Eikös teilläkin ala jo olemaan ihan huolella kokemusta noista nelareista?


Kokemusta ja kokemusta, se on suhteellista :) Kannen kanavia on syytä muutella, jos meinaa saada ylös sitä tarvittavaa voimaa ja venyvyyttä. Kanavien muotoiluun en ole itse puuttunut vaan annetaan ammattilaisten tehdä. Ja oikeenlainen putki (ongelmana on, että suuri osa putkista on tehty crossiin ja alkukäyrä on todella pitkä, mikä tappaa moottorin yläkierrokset) ja sytkä siihen lisäks ammattilaisen säätämänä. Tietysti löytyyhän niitä nokkia ja muuta kivaa siihen lisäks, mut kansi, putki ja sytkä on jo ihan riittävä.

Itellä ainakin se suurin vauhdin lisäys löytyy vielä kypärän sisältä, mut pikku hiljaa parempaan suuntaan :)

Kestävyyteen on hankala ottaa kantaa. Osa porukasta tekee täydellisen remontin aina talven jälkeen eli kampiakseli, mäntä jne. Eli ajoa varsin vähän. Mulla huoltoväli paljon pidempi. Venttiilien kesto on aika mysteeri, mut äkkiäkös ne vaihtaa kun välykset häviää.


Mulla mopo tulee pelkästään jäälle, joten tunteja ei tule paljoakaan ja hiekkapöllytystä ei ollenkaan. Eli taidan ottaa kaupasta mopon ja raadata sen Niskaselle jo hyvissäajoin. Vai millonhan nuo -08 mallit tulee, saattais näitä -07:ja saada vielä edukkaammin?

9.3.2007 20:04

Uudet mallit tulee aika myöhään niin saattaa loppuvuodesta olla sillä pajalla kiire, joten kannattaa olla ajoissa.

9.3.2007 21:00

Mikes kirjoitti:Uudet mallit tulee aika myöhään niin saattaa loppuvuodesta olla sillä pajalla kiire, joten kannattaa olla ajoissa.


Juu se on muuten jännä, kun aina tulee kuitenkin kauhea kiire. Taitavat ko. putiikissa olla kiireisiä kyllä kesälläkin...

9.3.2007 21:39

uijui kirjoitti:
Mikes kirjoitti:Uudet mallit tulee aika myöhään niin saattaa loppuvuodesta olla sillä pajalla kiire, joten kannattaa olla ajoissa.


Juu se on muuten jännä, kun aina tulee kuitenkin kauhea kiire. Taitavat ko. putiikissa olla kiireisiä kyllä kesälläkin...


Onhan sitä ja nyt kun vielä Jarmo ruvennu laittelemaan RR-pyöriäkin. Muutenkin niitä jääratapyöriä menee Jarmon kautta aika iso määrä ja nopeita tuntuvat olevan. :)

28.7.2007 14:18

Minkälaisia kokemuksia nuista duron piikkirenkaista?
Onkohan enskapyörällä hyvä jäällä ajella? Iskareita meinaan...