6.3.2006 13:34

Asiahan on niin, että ei enskapiikit alla voi puhua jäärata-ajosta mitään. Enskapiikeillä jääradan ajaminen on kyl aika turhanpäivästä revittelyä.

6.3.2006 15:57

Jaa, kyllä kalliot sun muut hemmot silti melkosen kovaa paino joskus kun oli norminastoille lähtö :p

6.3.2006 16:34

Ei siinä kovin montaa sekunttia eroa kierrosaikaan verrattuna kunnon piikkeihin. Joskus aikaisemmin oli tääläkin juttua jossain topicissa. Joku tossa mainitsi samalla, että vähemmän kokeneiden 'jääratakuskien' on hyvä reenailla enskapiikeillä ajoa, koska se kehittää ajolinjoja yms. paremmin, kuin jääpiikit. Taitaa se samalla tulla myös halvemmaks, tiedä sitte..

6.3.2006 17:17

On se kyllä hirmuista luistelua enskapiikeillä, vaikka kyllä niilläkin pystyssä pysyy. Ei niillä kumminkaan niin kovaa pääse kuin kunnon piikeillä. Minen suostuisi kyllä ajamaan niillä, kun on noihin tottunut.

Kallio nyt on vähän huono esimerkki mihinkään, maailmanluokan kuski kumminkin. :)

6.3.2006 18:29

Forssassa oli joskus treenaamassa samaan aikaan muutama tyyppi eskanastoilla, niin ei ne ollu muutakun muille vaaraks ku ei tiänny yhtään millon niiltä pyörä lähtee käsistä kun märkäsaippua.

6.3.2006 22:57

On se silti pirun hienoo ja oppii siinäkin tekniikkaa aika hyvin. Omaks huviks tulee muutenkin ajeltua kavereiden kanssa, niin eipä sillä väliä mitkä on alla. Samoilla säädöillä kuitenkin pystyy ajaan enskaa ja 'jäärataa', tosin noilla parilla radalla ei ole mitään kilometrin pääsuoraa.. 3-4-5 vaihteilla pääsee sopivasti, niin ettei lämmöt laske turhan alas. Sitten jos tarvii tosissaan päästä ajaan, niin kaivellaan Helvetinkone tallilta ja lähdetään rokkaileen johonkin isommalle radalle. Kuvia löytyy galleriasta 8)

6.3.2006 23:19

Jep onse ihan mukavaa tavallisillakin päästää.
Ei tartte olla ihan vimosen päälle rata vaan autojenkin seassa pääsee ihan mukavasti.
Hyvää vaihtelua jos ei muuta, ja ylipitkää sladia :p

7.3.2006 12:13

Joni_ kirjoitti:Jep onse ihan mukavaa tavallisillakin päästää.
Ei tartte olla ihan vimosen päälle rata vaan autojenkin seassa pääsee ihan mukavasti.
Hyvää vaihtelua jos ei muuta, ja ylipitkää sladia :p


Jokainen tehköön mitä lystää...mutta autojen seassa en kyllä rupeaisi pyörällä ajamaan. En edes ilman renkaita.

Jake

7.3.2006 17:25

Ainakaan omasta mielestä ei enskapiikeillä voi paljoo ajaa linjoja. Pelkästään pitkää nättiä sladia ja sehän ei paljoo etene. Ite yritän ajaa jyrkkiä linjoja, että pääsis aina kiihdyttämään pyörä suorassa. Eli mahdollisimman vähän linkkua. Mutta pelimiehet erikseen...

7.3.2006 19:04

Mnii.. Tossa kävin taas ajelemassa kaverin kanssa, on muuten selkeä ero enduro- vs. rossipyörällä, molemmissa enduropiikit alla. Ei mitään jakoja rossimopolla, sutii paljon enemmän ja on vaikeempi hallita sladissa. Lähdössä jää myöskin yllättävän paljon. Siinä on kuitenkin uuden karheet renkaat ja mulla pari talvee ajetut. Pro circuitti kx:ä siis kyseessä, et tehoista ei pitäis olla kiinni =)

7.3.2006 19:11

Siinä crossissa on niin paljon jäykempi alusta, ettei se paljoakaan pitoa jäänpintaan saa.. Jääratakäyttöön crossin alusta on ehdottomasti shimmattava, jotta se olisi herkempi ja ei pidä uhohtaa alustan roimaa pudotusta.

Alkuun pääsee kun ruuvaa vaimennukset auki.

9.3.2006 19:01

Mistä mahtais saada 17" jääratarenkaita?

Broidi käski kattoo eli itelle ei oo tulos eli ei tarvii käskeä mopo poikaa pois :D

9.3.2006 20:10

Kisarengas tuolta kyseleen.

9.3.2006 20:39

Kiitos

10.10.2006 18:12

Jokos jengi on valmistautunut tulevaan jääratakauteen?
Ite hommasin uuden jääratapyörän jo hyvissä ajoin.
Kuljetus kalusto on laitettua kuntoon, uusia ajokamoja on hankittu yms pientä.

Iceroadracingin sivuilla näyttäis olevan Kisarenkaan mainos, jääratarenkaat ois tarjouksessa toistaiseksi.
3.50-19 Duro 110¤
80/100-21 Duro 120¤

Hiukan mainostusta :D
Ite ei tarvii tälle kaudelle hommata uusia renkaita, pyörän mukana tuli hyvät jääratarenkaat, ja entisiä hyväkuntoisia renkaita löytyy myös.

Toivotaan että tulis hyvät jäät tänä vuonna!