27.9.2006 20:33

CaSMo kirjoitti:Tänään käytiin tilaamassa racing bikeltä 450ecx 06 vanha piikki vaihossa sinne 6000¤ ens keskiviikkoa odottaa :P


Onnea uudelle pyörälle. Hyvän valinnan teit. :) Meinaakko hommata motovanteita?

28.9.2006 18:08

Meinaan ehkä kesällä sitte kun pääsen takasin rahoihin, autoonkin mennyt tässä parisen tonnia :/. Ja talven ajan rossia. Sitten vähä enne ku lumet sulaa niin tulee mustat muovit ja vähän maalia, uus ilme sitten tielle :P

5.10.2006 18:54

Saimon kirjoitti:2-tahti vehkeet haisee pahalle. Kadulle ilman muuta nelari.


Niin haisee ja sehän teitä vituttaa. Kyllä tuo puolikas 2t ihan mukava on nelareitten seassa. Erottuu joukosta, niin hajulla ja savulla. Mutta sehän on tosiasia, että radalla näillä pitää ajaa. Ei tiellä, kuin pakosta...

26.8.2007 19:22

Ite ostin noin viikko sitten 450 TE Hussen.

27.8.2007 16:33

ton ilmotuksen takia piti nostaa vanha ketju ylös?

27.8.2007 18:28

Käy lettu penkittämässä pyöräs ja kerro sitte lisää...

27.8.2007 20:06

en taida kuule viittii, hajoo viel

27.8.2007 20:28

hyvästi

8.9.2007 10:09

Saimon kirjoitti:
z@m1 kirjoitti:mikä on suositeltava männän vaihtoväli näissä 450cc 4-tahdeis ja kuinka usein venttiilit pitäisi säätää?


Mäntää ei tarvi vaihdella. Oisko jotain 15 000km? männän vaihtoväli katuajossa. Venttiilejä kannattaa tarkistaa 20-40 tunnin välein. Niitä ei välttämättä tarvi joka kerta säätää.
Onko näin

8.9.2007 12:38

kyllä noi männät noissa kestää. joskus muinoin mp messuilla husabergin edustaja sanoi husan männän kestävän isältä pojalle.

8.9.2007 17:16

Näinhän se on. Noissa isoissa koneissa se mäntä tuppaa kestämään aika pitkään. Kylhän sitä on kuullu, että jotkut vaihtaa männän konerempan yhteydessä ja on sanonu, että mäntä on ollu hyvässä kunnossa. :)

8.9.2007 17:23

Meneekös niissä vaihtoon mitä osaa koneesta ennen mäntää?

8.9.2007 17:29

Kyllähän niitä laakereita kannattaa vaihdella yläpäästä ja alapäästä, sitte on tietysti venttiilit ja nokkaketju yms.

re:

6.8.2008 9:21

Itsellä on CRF450R -03 supermotoksi muutettuna ja katukilvissä. Motossa kiinni athenan big bore kit 490cc ja pikkasen jotain muitakin modauksia. Kävin testaamassa tehon penkissä niin näytti 55,7hv takapyörältä ;)

Periaatteessa kyllä noi männätkin menee vaihtoon, joku 40-60h kunnon tykitystä. Unohtamatta sitten alakerran laakereita ja kiertokankea..

Itellä on juuri kone palasina. Uudet stefat, laakerit, venta ja mäntä..

6.8.2008 14:54

scott kirjoitti:Itsellä on CRF450R -03 supermotoksi muutettuna ja katukilvissä. Motossa kiinni athenan big bore kit 490cc ja pikkasen jotain muitakin modauksia. Kävin testaamassa tehon penkissä niin näytti 55,7hv takapyörältä ;)

Periaatteessa kyllä noi männätkin menee vaihtoon, joku 40-60h kunnon tykitystä. Unohtamatta sitten alakerran laakereita ja kiertokankea..

Itellä on juuri kone palasina. Uudet stefat, laakerit, venta ja mäntä..


Offtopic...Muahaa. Ei oo enää paljoo ropaamista, kun pääset mun 250 rämmän kanssa samalle viivalle (tehoissa).

Asiaan. Nelarissa mäntä kyllä kestää suhteellisen pitkään, kunhan ei satu mitään muuta. Kaveri taisi ajaa jäärataa n. 100h samalla männällä, ktm 525 kyseessä. Yleensä kyllä sattuu jotain, joka pakottaa männän vaihtoon :lol: