1.8.2015 22:05
Luultavasti teen niin että vedän sisälle 45mm reikäputken ja ympärille vaimennin villaa. Ei viitsisi montaa kertaa kokeilla kun joudun tutulla hitsauttamaan kun itsellä ei ole mahdollisuutta rosteria hitsata
Jätän sen loppupään tapin sinne orginaaliksi niin äänet voisi ehkä olla siedettävät
2.8.2015 8:59
Joo, se kuulostaa hyvältä...
PS, ihan näin uteliaisuutena kysyn, onko sulla mitään sitten millä säätää seoksia??
Suosittelen käydä kokeilemassa jossain dynossa missä voi nähdä seokset, niin saa varmuutta tarviiko säätää seoksia millään lailla.
2.8.2015 13:18
Miten seoksen voi tarkistaa jos ei ole powercommanderia ? Pääseekö pyörään jotenkin tietokoneella itse kiinni?
2.8.2015 15:04
Sainkin faktaa tuosta tutulta mekaanikolta sanoi että hänellä on lamda jolla voi mitata seoksen toimenpiteen jälkeen. Sanoi myös että ei tarvisi säätää tuon jälkeen ruiskun säätöjä.
2.8.2015 16:11
Joo, ei tarvii powercommanderia siihen, vaikka luotettava lambda(laajakaista)+mittari
3.8.2015 10:14
Uusi visio vaimentimista. Jätän sisälmyksen kokonaan pois ei tarvitse tuhota kammioita . Hitsaan kuorien sisälle vain reikäputket kiinni villa ympärille tiivistän päät ja popniitit kiinni. Tulee muutamakilo säästettyä painossakin. Miltä kuulostaa?
4.8.2015 21:39
Joo miksi ei, joku teki täällä saman ja on video youtubessa mutta en muista sitä enään.
Ainoa mitä se sano, oli että pitkässä juoksussa kyllästy siihen ääneen, mutta sillä taisi olla aika iso se reikäputken halkasia..
4.8.2015 23:47
Mulla oli 30mm halkasijaltaa ja omastamielestä kulostaa todella hyvältä. Ja nyt tuntuu kyllä että nuo vakiot kuristaa jonkun verran. Onko kellään tietoo eturattaan stefan vaihdosta? Saako vaihdettua avaamatta konetta vuotaa ihan kunnolla....
22.9.2015 21:10
Joo tuo koko kuulostaa hyvältä..En usko että pitää kovaa meteliä, kun mulla oli 50-60mm mun noissa suorissa putkissa
Laitetaan tännekkin...
Eli nyt olisi tarjolla jotain mahtavaa ja halvalla, tuolla on kaksi settiä pakoputkistoja
AKROPOVIC RACING EXHAUST
Full titanium racing exhaust system to fit 250/450/510 (2003-2007) models, great condition (damage to 1 carbon strap/can still be used) £350
Sitten se kuuluisa, kyllä tekisi mieli ostaa jos olisi rahaa
TWIN SILENCER ARROW RACING EXHAUST
Full Titanium Arrow race exhaust to fit the 450/510 models (2008-2010) Modified with power bomb (more torque and power)
Very rare and expensive exhaust, as fitted to the RR model (with power bomb extra) Great condition, couple of light marks/scuffs, no dints! £525
*Please note, to fit to 2008 models and 2009-10 TE/TC, you will need subframe/airbox and side panels to take 2 silencers*
Ja linkki
http://www.husky-parts.uk/special-parts/
5.10.2015 14:03
Ostin tämmöisen 2010 mallisen SMR 510. Olis tarkoitus talvella sitä vähän kunnostella. Ilmeisesti kuristukset siitä otettu pois, mutta on alakierroksilla todella laiska laite. Vakio välityksillä kakkosvaihteella nostaa keulan kaasusta vasta kierrosten noustessa ylös ja kolmosella ei ollenkaan ilman kytkintä. Pettynyt olen. Korjaako putkien tyhjennys (katin poisto) ja powercommander V säädätettynä alakierrosten tehonpuutteen?
Ajatuksena oli talvella tehdä tuo putkistomuutos, commander penkissä säädettynä ja välitysten muutos (esim -1 ja +2). Pyörä tulee lähinnä kaupunkipyörittelyyn ja kikkailuun (keulaa, vauhtiburnista, endoja jne.)
5.10.2015 23:52
Tuohon suora vastaus, ei korvaa sitä alakierrosten puutetta, mutta on se parempi taas kuin vakioa täysiteho versio, ainakin minusta.
Täysitehon voi varmistaa, että kaasu rajoitin pois, ilmanputsarin sisältä sellainen iso musta töttörö pois, lambda on pois ja sen liittimessä on selainen blug.
Mulla on 530cckit+koko putkisto ja säädetty putkisto, 1 piikki isompi eturatas, niin kytkimellä pitää nostaa 3 mutta kevyesti nousee, meni sillöin tällöin nykäsemällä ja kytkintä nelosella. Isompi eturatas, sen takia, että on helpompi ajaa esim kehällä+jotain pientä siirtymistä motarilla, se pudotti about joka vaihteella noin 1000 kierrosta.Vakio väleillä huusi aika paljon jo 80-100 vauhdissa, mutta en ole nyt tuolla nykyisellä setup kokeillut vakio välejä.
Tuolla mun galleriassa pitäisi olla vielä dyno paperi, missä on tuloksia, ei ne mitään mahtavia lukuja ole.
Ohan se parempi, ainakin musta, sliparit(voi vaikka tyhjentää vakio vaimentimet) ja sitten pc V säädettynä.
Voisin kuvitella, että pienempi eturatas tai vastaavasti isompi takaratas+tyhjennety vaimentimet ja säätetty pc V voisi olla hyvä, en tiedä sitten jos jollain on kokemusta.
Mutta suosittelen kokeilee, esim eka vaikka rattailla, sitten siihen lisäksi vaimentimet tyhjentää ja se pcV
Mutta näin uteliaana, eikö se oli kykän kanssa parempi nostaa keulaa, kuin kaasusta, kykällä ylös ja siitä rullaa, eikä mitään, että nelosella ja kaasua niin kauan, kun vauhtia on paljon ja keula putoaa.
6.10.2015 0:11
Tällä hetkellä on täysitehoinen, sen varmistin jo aikaisemmin. Tulen tekemään talven aikana kaikki noi muutokset mitä suunnittelin, eli välit pienemmäksi -1 / +2, putkien muokkaus ja power commander V penkissä säädätettynä. Välitykset on nyt tosiaan omaan tarpeeseen aivan liian isot.
Keula nostetaan kytkinpommilla tietenkin, mutta oletin pyörän olevan paljon alavääntöisempi, mikä helpottaa kikkailua. Kai sekin on tottumiskysymys. Päädyin vaan tähän pyörään ruiskun vuoksi.
Pyörä on ulkopuolisesti todella siisti, mutta aion silti myös pienillä jutuilla muokata sitä talven aikana kohti täydellisempää ilmettä.
25.11.2015 13:08
Hyvä että olet tyytyväinen, mulle pyörä on täydellinen.
Joo, tekee ne muutokset, niin kyllä se jotain jesaa.
Hussen "huono" puoli on tuo ponneton moottori alakierroksilla.
Laitetaan tännekkin tälläinen tieto, niin poijjjjjaat tietää sitten..
Eli italliassa porukka tekee näin
-What AND 'THE MAINTENANCE HUSQVARNA SMR 450-510 FOR ROAD? (Intended as a max 3 outputs on track annual)
-Oil and oil filter every 1,000 km (15h)
-Valves check every 5 000 km (60h)
-Piston between 12 000 km and 18 000 km
(dependent on usage, I generally recommend to hole engine built up in 15 000 km if not used for peaceful road use)(approximately 150 hours)
-Piston rod, distribution chain, timing chain skate, bearings in transmission between 18 000 and 20 000 km
(I highly recommend you to make this work when you replace the piston) (200h approx)
Tuo on aika hyvä ohje, itse kyllä vaihtaisi noi öljyt ajo tyylin mukaan, eli jos on paljon tyhjäkäyntiä, kovaa ajoa, paljon korkeita kierroksia, niin itse vaihtaisin 500-800km ja jos on rauhallista ajoa, niin lähemmäs tuota 800km ja suodatin joka kerta ja venttiilien välitykset tarkistaisin joko 1000-2000km välein.
4.1.2016 23:23
Joku noheva hussenomistaja vois vähä jeesiä vaihteeks.
Eli jos omasta pyörästä joku jaksais vilkasta flektin releen sen numerokirjain hässäkän... Tai vaihtoehtoisesti linkata jonkun putiikin missä kyseisiä tuotteita myydään.
Oma rele oli nii kovassa kunnossa et tekstit oli hävinny. Eli koko muovisuojus oli tipotiessään ja releen ympärillä pelkkä teippihässäkkä
(ei meikäläise aikane viritys)
20.1.2016 18:20
Tarvisiko mahdollisesti kukaan -05 SMR 510 varaosa moottoria?
Laitatte vaikka ruohonleikkuriin
Jäi nyt projektista ylimääräiseksi tollanen...