30.9.2008 17:15
K31 kirjoitti:Kyllä siinä konetta kannattaa availla noilla kilsoilla. Laakeria, ketjua, venttiiliä, mäntää yms. vaihtoon aika varmasti kannattaa pistää...
4.12.2008 16:31
4.12.2008 16:39
4.12.2008 17:23
EiNiinNopea kirjoitti:610 Husse on ihan katupyörä (kone tosin taitaa pohjautua 570 SMR:ään, mutta huoltovälit ovat kyllä ihan riittävän pitkät kadulla). Yamaha WR 450 on kilpapyörä kuten nuo Husat, Husse 450/510 ja KTM:t. Minulla oli 510 katukäytössä ja kyllä se ihan kohtuullinen oli, mutta ei sillä olisi ihan jokaista välttämätöntä reissua (varsinkaan pidempää) tehnyt. DR-Z ja Husse 610 ovat mainioita vaihtoehtoja, myös radalle ellei kilpaa aja. 610 on tehokkaampi tietysti, mutta ei DR-Z taida täysin puhditon sekään olla. Molempiin saa reilusti lisää ruutia putkistolla & säädöllä sekä muilla virityksillä. Oma valinta olisi 610, there's no replacement for displacement (except a turbo).
4.12.2008 17:33
4.12.2008 17:40
4.12.2008 18:05
Paappis kirjoitti:Oma vankka mielipide on että smoto ei sovellu vaan matka-ajoon pätkääkään. Kyllähän sillä jonkun 100km lenkin vetäsee jotain mutkateitä aivan vallan mainiosti, mutta siis eihän se ole matka-ajoa, vaan enemmänkin maaseutu gp:tä. Tosin tankki on kuiva viimestää 70km kohilla
Kuinka pitkää matkaa ajaisit ja kuinka useasti? Smotolla ajaa varmaan aika näppärästi ajoittain jotain vähä pidempää, mutta jos siitä tulee aivan päivittäinen tapa niin kannattaa sitä jotain muitakin pyöriä kattella. On loppupeleissä puuduttavaa ajaa motolla matkaa, koska sitä siirtymistä tulee niin paljon eikä kunnon ajamista juuri lainkaan kun taas saa huoltaa. Jää helposti kakan maku suuhun. Tietty nyt siis puhun noista mitä oikeesti saa huoltaa tiuhaan ihan muutenkin.
Katusmotoista en juurikaan mitään tiedä, paitsi että se joku nelisatku derzi on KUULEMMA edullinen pitää, ja hauska ajaa, jos osaa ajaa. Ei mikään tehokas, mutta ilmeisesti ihan hallittavissa oleva. Tutulla on sellanen ja radallakin käynyt muutaman kerran.
4.12.2008 18:12
4.12.2008 21:17
4.12.2008 23:10
Kolme kirjoitti:Vähän faktaa derzistä. Maaseutugp:n harrastamiseen ihanteellinen jos smotoa haet ja laivakotarit on laskuista jätetty pois. Kaupungissa pärjää ja radalla kurvit taittuu varsin ketterästi myös. Kuskista se on radalla kiinni, kyllä kotarien perässä pysyy jos ajaa osaa Konehan on pomminvarma tapaus, näillä ajetaan hyvällä huollolla ihan eri kilometriluvuille kuin noilla kisasemmilla versioilla. Yhtään 610 hussea aliarvioimatta, varmasti myös hyvä peli, tehokkaampi myös.
Sillä erotuksella mikä jää hinnassa kotarin ja derzin väliin tekee vaikka mitä. Kaasarin päivitys kiihdytyspumpulliseen, putkisto, nokat, mahdollisesti bigbore. Jos käy tylsäksi niin noita vaan kehiin niin hauskuuskerroin kasvaa jälleen. Virittely maksaa kyllä ihan kivasti mutta tehojakin saadaan mukavasti irti. Jenkkilässä ne kiskoo näistä jo 60hp. Vaikka tommosen 440cc bigboren lyöt kiinni ei luotettavuuden pitäisi kauheesti laskea. SM mallissa taitaa olla vakiona 35hp, ja E mallissa ilmoitetaan muistaakseni 48hp. Kyllä tosta SM:ästäkin ihan simppelisti otetaan se about 45hp. Vähän viittit nähdä vaivaa niin se on 50hp. Kaverin hussen pamahdettua saanut ihmetellä noiden osien huikeita hintoja, derziin saa onneksi rapakon takaa halvalla kaiken mitä vaan tarvitset. Niin ja kyllä se derzikin keulii
Kysy vaan lisää jos vielä jotain ko. pyörästä haluat tietää.
5.12.2008 0:35
5.12.2008 18:10
5.12.2008 18:37
6.12.2008 18:56
6.12.2008 19:54