14.8.2006 11:54

Niin totta puhut :O

14.8.2006 12:08

Saimon kirjoitti:Tuo 250 4t ei ole paljoa piikkiä äkäsempi. Jos ostat niin osta vähintään se 450, eipä tarvi alkaa ihan heti isompaan vaihtamaan.

Eikös 250 4-T sisällä piikin tehot, mutta enemmän vääntöä. Luotettavampikaan ei paljoa taida olla, vaikka nelari onkin.

14.8.2006 14:50

jezze17 kirjoitti:
Saimon kirjoitti:Tuo 250 4t ei ole paljoa piikkiä äkäsempi. Jos ostat niin osta vähintään se 450, eipä tarvi alkaa ihan heti isompaan vaihtamaan.

Eikös 250 4-T sisällä piikin tehot, mutta enemmän vääntöä. Luotettavampikaan ei paljoa taida olla, vaikka nelari onkin.

Juuri näin. Tehot lähes samat kuin piikissä, mutta vääntöä löytyy varmasti enemmän kuin piikistä.

14.8.2006 16:23

Huippuvääntö tosin taitaa olla aika sama.

12.9.2006 17:13

Jos smotoa ajelee niin aina saa valita isoimman suosiolla. Ihan turhaa pelleilyä ajaa pieni kuutioisilla. Tietysti tiellä saa sääli rispektejä keräillä mopopojilta ja muilta tietämättömiltä. Radalla ite ainakin vituttaa ajella, kun puolikkaassa 2t:ssä riitä suoralla kulut mitenkään isojen nelareitten rinnalla. Omaksi iloksi voi ajaa ihan hyvin, mutta kilpailuun tai nopeaan ajoon on omat pyörät. Ja ite suosittelen että ennemmin ostaa enskan ja siihen motovanteet, kuin valmis moto. Koska ne iskarit ja jarrut on erillaiset ja siihen on kypsä alkaa asentaan isoja vanteita taas sitten.

25.9.2006 13:13

luin koko topicin. ei se oo niin justiinsa niitten tehojen kanssa kunhan papereissa ei oo yli 25kw. eikä sinivuokot hirveen useesti puutu isompiin pyöriin ellei aja liian lujaa ;D

Ootko miettinyt jotain 250 2-T? kaveri osti juuri sellaisen temmin smotona ja hätänen on :D venoja ei tarvii hirveen usein säätää kunhan pitää silmällä vaihteistoöljyjä ja näitä perusseikkoja. Sama pätee siinä kuin kisaenska piikissä. rossiväleillä ei hirveesti motarii ajais enkän nyt pidemmilläkään niin paljon :D mutta se temmi keuli kunnolla crossiväleillä vielä vitosella jos takapyörä ajo kiinnostaa. jos tarkotuksena on ajaa paljon ja huollot ei ehkä kiinnosta niin osta semmone 600 tt vähä uudempi ja tilaat siihen vanteet :) kestää ja tehookin piisaa ihan hyvin ;)

Onko kokemuksia tästä sukisukismotosta? tehoo kait ei hirveesti mutta millaisia huoltovälejä? siis tää dr Z tjsp. vois olla ihan hyvä ja hieno peli kuvaajalle ;)

25.9.2006 15:02

faabio_ kirjoitti:Ootko miettinyt jotain 250 2-T? kaveri osti juuri sellaisen temmin smotona ja hätänen on :D venoja ei tarvii hirveen usein säätää kunhan pitää silmällä vaihteistoöljyjä ja näitä perusseikkoja.
Kuva mistä lähtien 2t:ssä on ollu venat? Kuva

25.9.2006 17:51

Ku kerran pääsee 2-tahista irti niin siihen ei oo palaamista. Nelari on paljon parempi jos kadulla ajaa. Moottorijarrua osaa arvostaa vasta sitte ku semmonen on ja 2-tahti vehkeet haisee pahalle. Kadulle ilman muuta nelari.

25.9.2006 22:08

mikä on suositeltava männän vaihtoväli näissä 450cc 4-tahdeis ja kuinka usein venttiilit pitäisi säätää?

26.9.2006 13:42

mork kirjoitti:
faabio_ kirjoitti:Ootko miettinyt jotain 250 2-T? kaveri osti juuri sellaisen temmin smotona ja hätänen on :D venoja ei tarvii hirveen usein säätää kunhan pitää silmällä vaihteistoöljyjä ja näitä perusseikkoja.
Kuva mistä lähtien 2t:ssä on ollu venat? Kuva


ei vissiin ollut läppä :D itelle kyl tulee nelari spiikin jälkeen :) ei vain hirveen monta sellasta suomesta löydy :)

26.9.2006 23:16

z@m1 kirjoitti:mikä on suositeltava männän vaihtoväli näissä 450cc 4-tahdeis ja kuinka usein venttiilit pitäisi säätää?


Mäntää ei tarvi vaihdella. Oisko jotain 15 000km? männän vaihtoväli katuajossa. Venttiilejä kannattaa tarkistaa 20-40 tunnin välein. Niitä ei välttämättä tarvi joka kerta säätää.

26.9.2006 23:32

faabio_ kirjoitti:
mork kirjoitti:
faabio_ kirjoitti:Ootko miettinyt jotain 250 2-T? kaveri osti juuri sellaisen temmin smotona ja hätänen on :D venoja ei tarvii hirveen usein säätää kunhan pitää silmällä vaihteistoöljyjä ja näitä perusseikkoja.
Kuva mistä lähtien 2t:ssä on ollu venat? Kuva


ei vissiin ollut läppä :D itelle kyl tulee nelari spiikin jälkeen :) ei vain hirveen monta sellasta suomesta löydy :)

mitä sä nyt oikee selität :roll: siis ei löydy nelari supermotoa vai?

27.9.2006 11:15

mork kirjoitti:
faabio_ kirjoitti:
mork kirjoitti:
faabio_ kirjoitti:Ootko miettinyt jotain 250 2-T? kaveri osti juuri sellaisen temmin smotona ja hätänen on :D venoja ei tarvii hirveen usein säätää kunhan pitää silmällä vaihteistoöljyjä ja näitä perusseikkoja.
Kuva mistä lähtien 2t:ssä on ollu venat? Kuva


ei vissiin ollut läppä :D itelle kyl tulee nelari spiikin jälkeen :) ei vain hirveen monta sellasta suomesta löydy :)

mitä sä nyt oikee selität :roll: siis ei löydy nelari supermotoa vai?

Varmaan tarkotti että ei hirveen montaa semmosta mitä sille on tulossa, nii löydy.

27.9.2006 13:25

tommonen ee-speedin nelipuokki rm-z ois kyllä aika namu :P

27.9.2006 19:20

Tänään käytiin tilaamassa racing bikeltä 450ecx 06 vanha piikki vaihossa sinne 6000¤ ens keskiviikkoa odottaa :P