Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

6.1.2013 17:29

Mitä uudempi berggi sitä luotettavampi. Itsellä on kohta 300h ajettu ja männänrenkaat on kerran vaihdettu. Ainoat viat ovat olleet vesipumpun tiivisteen leviäminen, jonka korjaus maksoi noin 20e ja sitten kannentiivisteen leviäminen(vuoti hieman jäähdytys nestettä ulos), joka ei sekään kallis remontti ollut. Mielestäni ihan yhtä luotettava. kuin muutkin kisapyörät. Huoltaa vain oikein niin kyllä kestää.

Itse varmaan huollatan, 300h kohdalla. Eli uusi mäntä, kiertokanki, laakerit plus muut osat jotka tarvitsee vaihtoa.

Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

7.1.2013 0:55

Onko tosiaan, että tuota 650 mallia ei enää valmisteta? Jos uutena meinaisi hommata, niin pitäisi siis tyytyä tuohon 501-malliin ? Aikaahan tässä vielä on, mutta säästäminen pitää aloittaa jo nyt :)

Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

7.1.2013 9:43

Hyvää uutta vuotta ihmiset!

Itellä ollu aivan älytön kiire ja ei oo sen johdosta kerenny oikeen mitään ajatella.
Tallissa makaa kolme pärrää toimettomana.

Itellä tosiaan syksyllä tuli kannesta ventiilin säätöruuvin mutteri kannesta läpi :eek:

Kansi on nyt hitsattu ja muutenkin pyörä levitetty osiks. Tarkotus ois kaikki sähköt repiä koneesta ja tehä "rossin sähköt siihen". Kilpi saa myös siirtyä lokariin kiinni :seko:

Kone menee kokonaan uusiks, laakerit, stefat, venttiilit, mäntä (99,95). Kaikki! Saa nähä kuinka sitä ehtii kiireiltä hallissa pyörimään, mutta onhan tässä 4kk vielä aikaakin.

Mitä kokemuksia muitten pyörät on talven aikana kokenu?

Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

10.1.2013 14:34

Omaan pyörään tuli vaihdettua minivikut, ledikilventeline ja pari tarraa lisää. Eli tosi pientä tuninkia. :lol: Ja enskanastat alla, lintassa menee talvi.

Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

21.1.2013 17:18

Myykää mulle 2002 clutch coveri xD

Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

28.1.2013 14:02

Juunish kirjoitti:Onko tosiaan, että tuota 650 mallia ei enää valmisteta? Jos uutena meinaisi hommata, niin pitäisi siis tyytyä tuohon 501-malliin ? Aikaahan tässä vielä on, mutta säästäminen pitää aloittaa jo nyt :)


Ei ole olluna enää 2008 jälkeen 650 Burgereita. 2009-2012 tuli 70deg kone ja valittavat koot oli 390,450 ja 570.

+13 mopot on kaiketi vain sinisiä kotareita. :lol:

Ylivuoteisia 570 voi vielä löytyä, 650 melko varmasti ei mistään kaupoista uusina.
Ei varmaan 501 huono ole jos motoksi rakentaa. Paukkua motoon tarttee kyllä enemmän mitä enskakäyttöön noissa vakiona on.

Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

29.1.2013 22:09

Miksi ei kelpaa käytetty 650?

Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

30.1.2013 18:42

Soppanestori kirjoitti:Miksi ei kelpaa käytetty 650?


Luultavasti rajoittavana tekijänä osalle ostajaehdokkaista on todellisten kilometrien/tuntimäärän paikkaansapitävyys jos kyseessä hieman vanhempi peli ja mahdollinen moottorin remontointi, jos paljon ajettu tai huoltohistoria vähintäänkin arvelluttava.

Mutta eikös tuo 650 tullut jossain 05-06 vaihteessa melko luotettavaksi, ilman suurempia moottorimurheita?

Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

31.1.2013 20:21

Mulla ois tuo kone pöydällä levällään :D mistä löytys halvemmalla mäntää, kiertokankee laakereita tiivisteitä? ei oikeen houkuttele nuo alkuperäset osat (hinnat) :roll:

Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

31.1.2013 22:38

Ärsk kirjoitti:Mulla ois tuo kone pöydällä levällään :D mistä löytys halvemmalla mäntää, kiertokankee laakereita tiivisteitä? ei oikeen houkuttele nuo alkuperäset osat (hinnat) :roll:


ruotsista saa ihan normaali hintaista mäntää ja on alkuperäinen.. knobbyltä . saksasta saa myös kaikkea. laakerit on normaali hintaisia kotarin omia samoin tiivisteet..

Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

1.2.2013 16:00

Ärsk kirjoitti:Mulla ois tuo kone pöydällä levällään :D mistä löytys halvemmalla mäntää, kiertokankee laakereita tiivisteitä? ei oikeen houkuttele nuo alkuperäset osat (hinnat) :roll:


Kysy tualta, voi vaan lähteä homma pian lapasista. :lol:

http://www.jbsracingpage.co.uk/Shop%20Contents/Husaberg_Shop_Scroll.htm

Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

1.2.2013 18:16

http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... 59_124_774

Tuolta saat männät sun pyörään. Laakereista otat vaan sen numerosarjan ja sillä etit. Niitä löytyy monesta paikkaa.

Itellä kohta pyörä kasassa ja kevättä ootellessa. Entistä enemmän potkua ja uudet sähköt :P

Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

2.2.2013 21:42

mäntiä näyttäs löytyvän hyvään hintaa kiitos niistä ;) ehtikääpä vielä sylinterinputki ja kiertokanki halvemmalla :D nii ja yläpään tiivisteet :lol:

Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

5.2.2013 17:51

Ärsk kirjoitti:mäntiä näyttäs löytyvän hyvään hintaa kiitos niistä ;) ehtikääpä vielä sylinterinputki ja kiertokanki halvemmalla :D nii ja yläpään tiivisteet :lol:


tiivisteistä et säästä kuin muutaman euron jos tilaat jostain muutalta , itse sain putkseta ja kangesta paremman tarjouksen paikalliselta liikkeeltä kuin mistään ulkomailta.. aika paljoin ilmaa niissää.. :) racingbikeltä saa aika hyvät alet jos ostaa könttänä sieltä ja kyselee..

Re: Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

7.2.2013 2:40

Joo, tiivisteissä ei säästä mihinkään suuntaan. Noissa sylinteriputkissa ja kampiakseleissa tai kiertareissa on sitten jo toinen asia.

Keitaalta vakio kampiakseli tais olla tonnin luokkaa :seko:

Ja kannattaa kans kattoa että mikä pyörä itellä on. ite tuli metsästettyä jokapaikasta osia ja tulin siihen lopputulokseen että turha kysyä liikeiltä apua koska ne ei yksinkertaisesti tiedä... Kaikkien mielestä pyörä on KTM ja osat menevät päikseen. Juu.. 2004-> eteenpäin kyllä. Itellä on onneks 2002 ruotsista tuotu entinen kisavehje.

Eli jos omistaa näitä uudempia KTM Husabergejä nii olkaa onnellisia :) Elämänne on huomattavasti helpompaa. Ja varaosakirjojen ja osien numeroiden kanssa voi ite leikkiä salapoliisia. Ite toimin juurikin näin.

Ja "Ärsk" Mihin tarviit kiertokankea? kone leipassu kiinni vai mitä jänää tapahtunu. Mihin se kuluu. Toki jos on koneessa tapahtunu sirkustemppuja niin asia on toinen.

Sylinteriputkesta en ole aivan varma pystykö sitä hoonaamaan tai porauttamaan. Selvittelin asiaa kunnes päätin että mennään samalla koolla eikä ruveta isottelemaan.

btw: Storm-Motorilta tais myös löytyä mäntää ellen ihan väärin muista 157e?