Re: Huqvarna sm 510 r

15.4.2013 19:37

No sain mitattua nyt siitä navasta mihin tulpanjohto tulee niin 20.4 kO ja repair manualissa sanotaan että 5kO +-20% muistaakseni. Nyt aloin jo epäilee, että se ei välttämättä oo tuossa puolassa ku soitin yhteen liikkeeseen ja sanovat että tuo 20kO kuulostaa iha normaalilta :roll: mutta silti luulen että vika on sytkä puolella, koska kipinä on tosi heikko ja tulee vaa sillon tällön.

E: Laitoin nyt kasaan ja huomasin että se ruiskun alla oleva liitin oli melkee irti ja laitoin kiinni nii alko pysymää jopa käynnissä:) nyt pitää vaan koputtaa puuta että toimis ajossakin :D

15.4.2013 21:04

jerwwe kirjoitti:No sain mitattua nyt siitä navasta mihin tulpanjohto tulee niin 20.4 kO ja repair manualissa sanotaan että 5kO +-20% muistaakseni. Nyt aloin jo epäilee, että se ei välttämättä oo tuossa puolassa ku soitin yhteen liikkeeseen ja sanovat että tuo 20kO kuulostaa iha normaalilta :roll: mutta silti luulen että vika on sytkä puolella, koska kipinä on tosi heikko ja tulee vaa sillon tällön.

E: Laitoin nyt kasaan ja huomasin että se ruiskun alla oleva liitin oli melkee irti ja laitoin kiinni nii alko pysymää jopa käynnissä:) nyt pitää vaan koputtaa puuta että toimis ajossakin :D

Just mullakin oli, tai no en saanut varmaa vastausta siitä koskaan. Toinen juttu myös olen huomannut että se akku kannattaa tukea myös. No hyvä jos se on vain tuo liitin :P

15.4.2013 22:07

Jep :) pitää käyä ajelemassa kuhan kelit sallii nii näkee miten toimii. Miten muuten onnistuuko tuota ruisku säätää ilman pc:tä? Tässä Oulun seudulla ois yks firma missä kävin piikin penkittää ja mietin että jos onnistuu niin vois käyä hakemassa huskusta lappuset ja samalla säätää ruiskun kohdilleen ;)

16.4.2013 14:22

Sitä vakiota ei oikein voi säätä, se on aika kapea ja ilman tietokonetta säätö ei onnistu. Powercomanderia on paljon laajempi, säätö mahdollisuudet paljon paremmat

16.4.2013 15:22

Kaippa se täytyy se pc ostaa jossain vaiheessa sitte. Tätä rahan menoa :D

16.4.2013 16:31

No tuota jos jostain löytyy halvalla, niin suosittelen. Itsellä on tuo, niin kuluttaa vähemmän, toimii paremmin, vastaa kaasuun jne....Et kyllä se maksaa itsensä takasin

20.4.2013 13:48

Kuinka pitkiä Husqvarna kuskeja täällä on?
Lähinnä mietin että miten yllän ajamaan kun oon ite 172cm tappi....

Tätä pyörää oon katellu http://www.nettimoto.com/husqvarna/smr/1479374
Oiskohan tuossa jotain erityistä tarkistamisen paikkaa? jos menis tuota ostattelemaan

20.4.2013 17:22

Itse olen noin 182cm pitkä, ei ole ongelmaa kyllä. Mutta toinen jalka maahan, toinen jalkatapilla, niin kyllä ylettää+noihin saa madallus palikoita.
Kyllä tuo moottori on asiallinen katukäytössä. Voimaa kyllä löytyy.
Mitä tuosta mallista voisi sanoa, huollot tehty jne. Kyllä on varmaan hintansa värttiin

22.4.2013 19:57

Meikä ei kyllä tajua, jos uutta saa 8k€ veroineen niin miten käytetyistä kehataan pyytää saman verran ja jopa enemmän? Vanha malli on siis 510 ja uus 511, onko toi uudempi jotenki mopompi vai? Joku tänne postas linkkejä minkä takaa löyty juttua tosta 511 ja jäin siihen käsitykseen et pakasta vedettynä aika tehoton, mutta cdi boxissa olisi tehokkaampi kartta?

22.4.2013 20:37

HaRtsa88 kirjoitti:Meikä ei kyllä tajua, jos uutta saa 8k€ veroineen niin miten käytetyistä kehataan pyytää saman verran ja jopa enemmän? Vanha malli on siis 510 ja uus 511, onko toi uudempi jotenki mopompi vai? Joku tänne postas linkkejä minkä takaa löyty juttua tosta 511 ja jäin siihen käsitykseen et pakasta vedettynä aika tehoton, mutta cdi boxissa olisi tehokkaampi kartta?

Itse kyllä ymmärrän täysin ja on se parempi että pyydetään, koska tuota mallia ei tehdä enään. Pitää olla joku arvo kumminkin. Siitä ostamaan vain uutta mallia jos siltä tuntuu. Tehoissa ei ole paljoa eroa, tuo smr511 on sitten 480cc, vanha malli on 501cc, tupla putkilla jne. Vakiona niin nuha pumppu että oksat pois kuulema. Itse kun istuin sen päälle tuntui oudolta, oli paljon kapeampi kuin jalkatappien kohdalla, siitä kohtaa levenee ihmeellisesti. Ensi asennus renkaa huonot. Siihen tekee saman power kit update kuin vanhaan malliin, niin saa sen täysitehoiseksi, mutta sitä saa ostettua kyllä suoraan täysitehoisenakin

Ps olisi viikon päästä myytävänä vakio sm510r 2010 mallin vakio vanteet, eturengas ok kuntoinen, takana sakko, koot 3.50-17/4.25-17, ilman etujarru levyä, takaratasta/levyä, laakerit ok kuntoiset. Holkeista vaikea sanoa vielä mitään

22.4.2013 20:44

Husky510 kirjoitti:
HaRtsa88 kirjoitti:Meikä ei kyllä tajua, jos uutta saa 8k€ veroineen niin miten käytetyistä kehataan pyytää saman verran ja jopa enemmän? Vanha malli on siis 510 ja uus 511, onko toi uudempi jotenki mopompi vai? Joku tänne postas linkkejä minkä takaa löyty juttua tosta 511 ja jäin siihen käsitykseen et pakasta vedettynä aika tehoton, mutta cdi boxissa olisi tehokkaampi kartta?

Itse kyllä ymmärrän täysin ja on se parempi että pyydetään...

Niin tätä minä just hain että onko se tuo vanha malli kuiteskin parempi. Tuo vanhempi on kyllä hienompikin. No ei tässä vielä tarvii mitään ostella kun ei saa noita crosseja kaupaksi.

22.4.2013 20:50

Niin nyt kun on nähnyt rakennettuja smr511, niin on nekin makeita.....Mun silmään ei ei istu, vanhempi malli on siistimpi. Ei se vanhempi malli sillein parempi, moni jenkeissä vaihtanut kehuu yhtä hyväksi sitä. Se on maku asia :D

26.4.2013 17:24

^ Ja saattaisi alkaa kaduttamaan jälki käteen jos alkaa uudesta muokkaamaan, toisin kun vanhemmapaa muokatessa ei semmonen tuu mieleen. :D

27.4.2013 8:47

Ostakee http://www.motot.net/talli/osat/id52501/

30.4.2013 17:02

Tuli käytyä toissapäivänä ratalla pyörähtämässä kaverin kanssa. Kävin sitte pitkän tauon jälkee koittaa sen 450 hm:ää, nii on kyllä hirveä teho ero näillä pyörillä :roll: kunnolla ku kiihytti homomotolla nii ei yrittänykkää kolmosella nostaa nokkaa 8o tuntuu melkee niiku ois jonku nelaripiikin selkää hypänny :lol: no ei nyt iha nii laiskalta kummiskaa :D