2.8.2012 17:33
supermoto31 kirjoitti:Nyt on 650 berggi
aika epeli liikkumaan kyllä. Ja ihan eri mopo kuin tuo 450cc. Kaasukäsi tuppaa vaan väsymään kovasti.
Kaasukättä pitää vaa reenata. Tuppi nurin ja keula ilmaan.
2.8.2012 21:44
Soppanestori kirjoitti:supermoto31 kirjoitti:Nyt on 650 berggi
aika epeli liikkumaan kyllä. Ja ihan eri mopo kuin tuo 450cc. Kaasukäsi tuppaa vaan väsymään kovasti.
Kaasukättä pitää vaa reenata. Tuppi nurin ja keula ilmaan.
Täristää niin pirusti, niin väsyy. Kurvailuun just mahtava peli, mutta ei tolla motarilla ajeta.
2.8.2012 23:19
Tärinäänkin tottuu, itellä ei enää mitään ongelmaa ajaa isojakaan nopeuksia(tai kelle 100-160km/h on isoja ja kelle ei).
3.8.2012 12:41
Jep, tärinään tottuu nopeesti. Eikä sitä enään meinaa edes huomata.
4.8.2012 23:17
Tuo koneen suhina vissii tyypillistä husabergille? Ainakin tossa omassa 450 oli samaa. Välillä kuulostaa aika karulta
Mikäs tossa koneessa on ensimmäisenä vaihtolistalla? Mäntä tuskin ainakaan.
5.8.2012 18:27
Mäntä/venttiilit sitten kiertokanki/petilaakerit. Tollanen 100mm mäntä joka äärimmäisen matala. Siinä pienikin kuluma, niin alkaa mäntä ottamaan sylinteriin aika tehokkaasti kiinni. Seuraavaaks se sitten narahtaakin.
5.8.2012 19:56
IR kirjoitti:Mäntä/venttiilit sitten kiertokanki/petilaakerit. Tollanen 100mm mäntä joka äärimmäisen matala. Siinä pienikin kuluma, niin alkaa mäntä ottamaan sylinteriin aika tehokkaasti kiinni. Seuraavaaks se sitten narahtaakin.
Joo männän ymmärtää, mutta eikai venttiilit sentään? Mihinkäs ne kuluu. Petarit ja laakerit tietysti kovilla
5.8.2012 20:02
Jos venttiilin välykset menee viturallee ja pääsee kosketuksiin männän kanssa, venttiilinjouset saattaa katkeka, venttiilinvarren tiivisteet saattaa ruveta vuotamaan. Eikä itse ne venttiilitkään mitään ikuisuus metallia ole.
6.8.2012 9:27
supermoto31 kirjoitti:IR kirjoitti:Mäntä/venttiilit sitten kiertokanki/petilaakerit. Tollanen 100mm mäntä joka äärimmäisen matala. Siinä pienikin kuluma, niin alkaa mäntä ottamaan sylinteriin aika tehokkaasti kiinni. Seuraavaaks se sitten narahtaakin.
Joo männän ymmärtää, mutta eikai venttiilit sentään? Mihinkäs ne kuluu. Petarit ja laakerit tietysti kovilla
Kyllähän ne venttiilitkin venyy. Mulla on 100h aikana kaksi kertaa kertaa tarvinnu vaihtaa palat, kerran pakopuolelle. Toisella kertaa koko kierros. Tolla on kuitenki vedetty 15h ns torvi auki, eli radalla ja ihan kiitettävää vauhtia loput 90h ajettu liikenteessä. Nyt olis itsellä aika pistää ajokausi paussille ja vaihtaa yläkerta.
15.8.2012 9:20
Alkuperäiset venttiilinjouset on niin jäykät että kuluttaa seetejä. Ja tosiaan jos venttiilinvälys pääsee nollaan niin sitten vasta alkaakin paikat kulua.
18.8.2012 22:30
mikähän takaiskari noissa fs650:ssä on vakiona tuo jäykkyys siis ?
18.8.2012 23:48
Onko kaikkien pyörät nyt kunnossa ja saamassa runtua, kun niin hiljasta on täällä.
19.8.2012 0:13
Ite yritän tässä saada oman mopon myytyä ja alle sitten mahdollisesti 650 berggi.. Sais ranteet venymään kunnolla.
19.8.2012 13:01
Soppanestori kirjoitti:Onko kaikkien pyörät nyt kunnossa ja saamassa runtua, kun niin hiljasta on täällä.
älä nyt tyhmiä kysele ;D kyllä mulla on kone pöydällä alakerta jumissa.. katotaan jos talvella löis nippuun ja samalla maalais rungot ja kaikki
19.8.2012 15:23
Soppanestori kirjoitti:Onko kaikkien pyörät nyt kunnossa ja saamassa runtua, kun niin hiljasta on täällä.
Pah, Älä nyt unelmoi mahottomia. Ei vaa oo kiireiltä kerenny käymää, eikä oo pyörääkää päässy kengittämään.
Menee vaan pikkuhiljaa hermo noitten sähköjen kaa tossa, revin kohta kaikki pois