26.7.2008 1:20
_4nG3lG1rL_94 kirjoitti:Veikkaan, että missään noissa pyörissä ei jää tehoista vajaaks, ainakaan radalla (luukunottamatta isoja moottoriratoja, mutta eihän nää niille oo tarkotettukkaan).
Joo en uskokkaan sitä, että jää tehoista uupumaan motoradalla....
19.8.2008 8:32
mulla oli itellään ktm 450 exc mutta se leipoi kiinni koska unohdin laittaa öljyä eli sinuna mä hankkisin ktm tai husabergin tai tm:n
24.8.2008 13:59
Itse suosittelen kadulle ja kaupunki räppäilyyn Husqvarnan SM 610 pyörää. Kyllä tolla hussella on rataakin mukava kiertää, mutta kisapelit sitten erikseen jos viihtyy pelkästään radalla.
Jos oikeasti ajaa enemmän kadulla kuin radalla ja ei kiinnosta viikoittain vaihtaa öljyjä ja sääätää venttiileitä niin hussen SM 610 on juuri sinulle. Huoltoväli 5000km (öljyt ja venttiilit). Jää aikaa enemmän ajamiseen kun ei tarvitse koko ajan olla huoltamassa.
Itsellä tälläinen husse on ja olen ollut todella tyytyväinen. Minulla oli aikaisemmin ktm 525 exc sekin oli kiva pyörä mutta kyllä husse hakkaa sen käyttömukavuudessa.
KTM 640 lc4 verrattuna husse on mielestäni paljon ketterämpi ja nopeampi. Husse ei myöskään tärise yhtään niin paljon moottorin tasapainoakselin ansiosta.
Olen myös ajanut kaverin dr-z 400 ja kyllä toi derzi on todella laiska husseen verrattuna. Oma peli varustettu leovincen sliparilla ja saasteboxi poistettu niin potkii kyllä todella mukavasti.
Hussessa on valmiiksi smoto alusta joka on todella hyvä. Ktm exc ongelma on että löysä enduro alusta ei ole hyvä kadulle/radalle.
25.8.2008 1:00
Exc:stä saa aivan varmasti yhtä hyvän alustan smotokikkailuunkin, ainakin näin omassa (exc). WP on kummiskin todella laatumerkki ja säätömahiksia on vaikka mihin asti.
Ja kun alustan laittanu kuntoo enskasta nii on varmasti jämptimpi kuin 640 kotarissa tai hussen katupyörässä.
25.8.2008 1:26
Ja kun alustan laittanu kuntoo enskasta nii on varmasti jämptimpi kuin 640 kotarissa tai hussen katupyörässä.
Mihin perustat tämän väitteesi? Oletko kokeillut husseja ja 640 kotareita ja vertaillut alustoja ja säätänyt niitä?
Wp on hyvä alusta, mutta exc tarvitsee pelkkään asfaltti ajoon keulaan ja taakse jäykemmät jouset (ainakin taakse). Kyllähän sillä exc vakio alustallakin pystyy ajamaan kun sen säätää, hyvä siitä tulee jo säätämälläkin mutta parempi siitä tulee jousia vaihtamalla ja tämä taas maksaa. Jousien vaihdon jälkeen on kyllä hyvä peli vetää radalla
Jousien riittävyys riippuu myös kuskista. On paljon eroa ajaako pyörällä 60kg kaveri vai 100kg kaveri.
Alunperinhän topikin aloittaja kysyi.
mikä supermoto olis kannattavin jos käyttää vain normaalissa katuajossa
Mielestäni KTM EXC ei ole tähän hyvä valinta. Parempi vaihtoehto on Hussen SM610
ps. Minulla ei ole mitään kotareita vastaan seuraava pyörä tulee olemaan KTM 250 EXC 2t enduro, koska kadulla kilometrejä tulee nykyään niin vähän.
2.9.2008 20:25
Kyllä toi husse kuulostaa hyvältä, parilla frendillä on sellaiset... toinen on uusi ruisku ja toisella on vuoden vanhempi, mutta samalla ulkonäöllä. Nyt on kyse ainakin minulla siitä että onko kokemuksia mitä jakaa muille, niin kuin olen saanut jo paljon kommentteja. Mutta jos ajattelen mitä ominaisuuksia on näillä pyörillä, mielummin supermotona ja kadulla...
Toi ktm on aikavahvoilla noitte powerparts osien, muutekin kestävyydellä, sen takia kyselen kokemuksia että jos ktm täristää, husse ei niin tälläisiä kokemuksi ei ole mulla toistaseksi ole näissä pyörissä/isoissa. Kun kaikki melkein puhuu että tuollainen muoviluoti olis paras, mutta itse tykkään supermoto malleista, ajoominaisuuksista ei se teho ole niin tärkeä... muutenkin toi enska/smoto pyörissä ne äänet.
Mutta jokeisella on omat kokemukset...
3.9.2008 0:23
KTM 525 EXC kampiakselit ovat huonoja. Varsinkin jäärata/asfalttiradalla ne eivät tunnu kestävän. Kampiakseli avautuu ja päittäisvälys häviää ja tämä rikkoo laakerit. Kesken parasta ajokautta piti purkaa moottori ja tilasin täydellisen tiivistesarjan, jota sitten odottelin melkein 2kk ja kesä olikin siinä.
KTM hyviä puolia on halvat varaosat ja saatavuus yleisesti on todella hyvä. Normaalissa katuajossa tuskinpa mitään ongelmia tulee kun muistaa vaihtaa öljyjä usein ja tarkistella niitä venttiilejä. KTM tärisee mielestäni enemmän kuin Husse.
Tehoa ja VÄÄNTÖÄ KTM ja Husse molemmat tuottavat tarpeeksi ainakin aluksi. Kaikkeen meinaan tottuu
Kun mennään tarpeeksi syheröiselle tielle niin supermoto pieksee muoviluodit.
3.9.2008 16:39
Mitä turhaan säädellä alustoja jne. Osta multa husaberg, jossa on valmiiksi wp:n supermoto alusta erittäin ketterä ja hyvä ajaa tiellä.
4.9.2008 15:32
Jep, sen alusta onki varmaan kaikille säätämättä paras.
4.9.2008 22:51
Foukus kirjoitti:Jep, sen alusta onki varmaan kaikille säätämättä paras.
Harrastelijalla menee ihan hyvin sekä tiellä.
5.9.2008 21:53
ruikku kirjoitti:Foukus kirjoitti:Jep, sen alusta onki varmaan kaikille säätämättä paras.
Harrastelijalla menee ihan hyvin sekä tiellä.
Kyllä se nyt Endurot,kuten EXC:t tjms voittaa mennen tullen alustan puolesta,mutta ei tästä sen enempää.
7.9.2008 11:01
No jos tuollaiset niin sanonut enduro versiot on kadulle vähän huonoja vaihtoehtoja, mites noi Ktm 660 SMC, Ktm 640 lc-4 mitäs eroo niissä on, itse en ainakaan ole huomannut mitään suurta eroa. Mikä se prestige lc-4 malli on miten se eroo norm. lc-4
7.9.2008 11:20
SMC on kevyempi ja muoviosiltaan sirompi kuin LC4 (moottori on sama, mutta pienillä eroilla on otettu enemmän tehoa). Jousituksessakin saattaa olla eroa ja SMC:ssä on pelkästään poljinkäynnistys, LC4:stä löytyy myös nappi. Prestige on erivärinen erikoismalli, muistaakseni vanteissa tms. saattoi myös olla jotain eroa vakio LC4:ään.
29.9.2008 22:30
moro
mitäs mieltä ootte tollasesta ktm exc 525 vm04 millä ajettu 12t "työmatka ajoa"
entäs mitäs kyseisestä pyörästä pitäisi ekaks katsoa?
sekä plussia ja miinuksia pyörästä kiitos..
30.9.2008 16:43
Kyllä siinä konetta kannattaa availla noilla kilsoilla. Laakeria, ketjua, venttiiliä, mäntää yms. vaihtoon aika varmasti kannattaa pistää...