28.6.2012 12:02
Jaa, mitkähän pumput? Tässä pyörässä jakoketju voitelee?
Kävin eilen taas päristelemässä ja voin sanoa että noi 14/45 välitykset on hyvät! huiput tippu siihen 120-130 mutta nyt nostaa vitosellakin keulaa pelkällä kaasulla
Ei toi laturi oikeen jaksa ladata, edessä h3 poltin takana ledivalo + mittaristo niin syö akun tyhjäks... Pitänee tänään laittaa katkasija valolle että saa se pois päältä välillä että saa ladattua.
28.6.2012 14:39
Oolikohan alle 06vm on ketjuvoitelu ja sitä uudemmissa pumpulla. Kannattaa olla varma että se ketju on kunnossa, niin pysyy pelit ja vehkeet hyvällä voitelulla.
Itellä taitaa olla tällä hetkellä 14 ja 45 välit ja 3 vielä nostaa kaasulla ja huippuja riittää varmaa se 180-190. Tosin en ole "kuin" 175km/h(ihan riittävästi motolla rossipotalla
) ajanu kovimmillaan. Taian melkein heittää 47p taakse niin on vähän kivempi stunttailla ja silti menee sen 170km/h++.
28.6.2012 17:53
Kyllä näissä öljypumppu on ollu jo ainakin jostain -97 vuodesta asti, vanhemmista en tiedä.
29.6.2012 11:31
Kato ku mulla on öljypumppu!
Tuli testattua nii kyl ne huiput on vielki jotai 145km/h paikkeilla.
29.6.2012 14:25
onhan näissä kaikissa pumppu mutta yläkertaan menee ketjulla se öljy sinne ja alakerrassa pumpun avulla kiertää. tais olla 07 menee ylöskin muistaakseni pumpulla.
30.6.2012 19:11
Voi olla että vanhemmissakin, mutta ainakin -01 lohkoissa jo menee öljykanava kanteen.
30.6.2012 21:01
Jostain vuosimallista eteenpäin on ollut öljykanava yläkertaan kunnes vuonna 2004 se vaihettiin "roiskutteluun". Sitä en tiedä milloin se on taas vaihtunut takaisin vai onko.
Lähde:
http://husaberg.org/wiki/index.php?title=Main_PagePirun hyvää luettavaa bergin omistajille.
1.7.2012 0:17
Lanttola kirjoitti:Voi olla että vanhemmissakin, mutta ainakin -01 lohkoissa jo menee öljykanava kanteen.
omassa 450 fs 2005 mallissa ei ainakaan mennyt eikä mene 650cc koska ihan sama motti..; juuri
edit; juuri näin miten finlandi selitti.. ja 06 vai 07 vaihtui motti niin siihen tuli öljykierto kanteen..
1.7.2012 20:30
Jeps, en sit tiiä tosta omasta, ku on aikoinaan ruotsista tuotu.
Tuli tehtyä semmonen 200km lenkki tossa viikonloppuna
toimi yllättävän hyvin. Vähä rupes jostain öljyä valuttamaan pihalle pohjasta mutta en oo vileä sen tarkemmin kerenny kattoo... varmaanki tiiviste vaa kosahtanu.
2.7.2012 15:39
Aina sitä oppii jotain uutta. Itsellä on tosiaan -03 lohkot tuossa irrallaankin ja niissä menee öljykanava kanteen. Eli noissa -01-03 koneissa se on, mutta outoa jos se on sitten vähäksi aikaa jätetty pois ja taas otettu uudestaan käyttöön.
Kun jotenkin on jäänyt sellainen käsitys ettei -05 vuoden jälkeen enää ole tullut kummempia muutoksia koneeseen.
2.7.2012 16:24
Mistähän sais berggii pohjapanssareita. Aika suolasen hintanen panssari löytyy maahantuojalta varsinkin, kun kahtoo että väännetty vaa peltipala mutkalle ja siitä pyytäävät jotai 90e. Ei tarviis sitte ihmetellä enskailuin jälkeen reikiä lohkoissa.
Ja meni vesipumpun stefan vaihto hiema vituiks kun otin kytkinkopan irti(sais ilmeisesti vaihdettua ilman sen irroittamista). Poljinstartin akseli ilmeisesti liikkuu tosi herkästi muutaman millin matkan minkä takia pääs joku pieni pala liikkumaan pois paikaltaan. No eikun korjaamolle pyörä ja saavat ihmetellä sitä siellä.
2.7.2012 18:26
Soppanestori kirjoitti:Mistähän sais berggii pohjapanssareita. Aika suolasen hintanen panssari löytyy maahantuojalta varsinkin, kun kahtoo että väännetty vaa peltipala mutkalle ja siitä pyytäävät jotai 90e. Ei tarviis sitte ihmetellä enskailuin jälkeen reikiä lohkoissa.
Ja meni vesipumpun stefan vaihto hiema vituiks kun otin kytkinkopan irti(sais ilmeisesti vaihdettua ilman sen irroittamista). Poljinstartin akseli ilmeisesti liikkuu tosi herkästi muutaman millin matkan minkä takia pääs joku pieni pala liikkumaan pois paikaltaan. No eikun korjaamolle pyörä ja saavat ihmetellä sitä siellä.
mulla olisi yksi panssari.. alumiinia. pieni halkeama kummassakin kulmassa mutta ei haittaa. oli kiinni 450cc fs 2005 mallissa.. eli pitäisi mennä nolla 7 asti. laita yv jos kiinnostaa
2.7.2012 20:47
Berggi taas rullaa. Jospa nyt säästyttäs ilman mitään ongelmia. Ilmanputsarin vaihto kyllä autto huomattavasti. Tuntuu että monta heppaa ois tullu lisää löylyä mottiin.
3.7.2012 22:59
Se laulaa taas! Vuotaako teillä missään vaiheessa ikinä bensaa sieltä kohokammion pohjassa olevasta letkusta? Mulla lirauttaa aina välillä vaikka tutkin neulan, putsailin sen ja kattelin sen neulaventtiilin säädöt tosi tarkkaan. Takuulla on bensan pinta oikein. Jos käännän kone kylmänä hanat auki niin ei vuoda, mutta sitten kun ajan pari kilsaa ja pysähdyn + jätän käymään niin sillon liruttelee. Sit taas liikkeelle ja vähän kilometrejä alle niin ei enää tule. Onko tuo ihan ominaisuus ja jos on niin mikä logiikka siinä voi olla? Puhaltelin sinne neulaventtiiliin niin se kyllä pitää täysin, jos koho noussut yläasentoon. Minä en ymmärrä...
4.7.2012 0:38
:/ En oo kyllä tavannu vastaavaa...
Mites, itellä välillä sammahtaa helposti jos heittää nopeesti kaasua tai sitten endotessa? Bensanpinta liian korkeella? Sitte josksu lämpimänä/kuumana ei taho oikeen lähtee käymään, käy puol sekkaa ja sammuu. mutta vähän ajan päästä lähtee käyntiin...