Re: Huqvarna sm 510 r

9.10.2011 20:58

Heitän nyt ihan MUTU:lla kun olen hieman yrittänyt noita vanteita katsella itsekkin....

Piikkisten vanteissa ILMEISESTI laakeri on 20x42x12 kun taasen 250-450-510;ssä se on 25x47x12.

Näin ollen jos napa muuten on sama, niin voisi olla mahdollista käyttää 25x42x9 laakereita 3mm shimmeillä. Käsittääkseni tuo on yleinen koko krosseissa, joten eiköhän se kestäisi katuajossakin...

Jarrulevyn kiinnitysreiät ovat myös aika varmasti M6, joten ne täytyy porata ja kierteyttää M8....

Re: Huqvarna sm 510 r

13.10.2011 6:32

Voin tänään töissä napata noi laakerimitat, kun noi keskiöt on purettu puhallusta varten. Mutta todella ohuet ne laakerit ainakin on :eek:

Re: Huqvarna sm 510 r

13.10.2011 13:44

Tattista, katso ihmeessä jos pystyt.
Eilen tuli alkukäyrät kauan odotettuihin pörinäpönttöihin(pistän myöhemmin videoo) josta melua ei puutu! Saa nähdä tuleeko virkamiehiltä jossain vaiheessa nuhteita :D
Ruisku ei vaan tahdo pysyä perässä, joten jää varmaan vähäksi tänä vuonna niillä ajelu, talvella sitten voimakomentajaa peliin ja säädättää ammattilaisella niin pääsee eroon niistä liekeistä, jotka meinaa jo polttaa vilkkuja...

Re: Huqvarna sm 510 r

13.10.2011 16:08

Etulaakeri; ulkohalkasija=42mm, sisähalkasija=25 paksuus=9mm
Takalaakeri; uh= 47 sh=25mm paksuus=12mm.

Re: Huqvarna sm 510 r

31.10.2011 18:49

Karkeahko 140/80-17" rupuli soviteltuna husseen, suosittelen jos kaipaa vaihtelua. 8)
Vois olla ehkä jotain saumoja sovittaa 18" enskarinkulaakin tuonne... Nyt ehkä sentti varaa tuoda taaksepäin ja sentti jää rakosta swingin väliin.

Mutta kyllä tälläkin pääsee eteenpäin ihan mainiosti


Kuva

Re: Huqvarna sm 510 r

4.11.2011 22:15

hyötysähkö kirjoitti:Etulaakeri; ulkohalkasija=42mm, sisähalkasija=25 paksuus=9mm
Takalaakeri; uh= 47 sh=25mm paksuus=12mm.

Takana 510 ainakin on rattaan puolella kaksin kappalein juurikin noita 47x25x12 laakereita, mutta jarrulevyn puolella on yksi 47x25x16(ei saa oikein mistään muualta kuin husqvarnan varaosista ja on meinaan sen hintanenki). Edessä juurikin noita laakereita 2kpl, eteen ja taakse(muistaakseni rattaan puolelle) käy muuten kotarista stefat, ne löytyy halvalla. Mutta kuinka ollakkaan taakse jarrulevyn puolelle pitää taas tilata hussen oma stefa, on spesiaalikoko. :D

Voisko joku katsoa omasta hussestaan mihin kytkinkahvan tunnistimelta menee johdot? Johtosarjassa ainoastaan kaksi samanlaista liitintä kuin kytkimeltä lähtevältä tunnistimelta, mutta sähköstartin namiskoista lähtee myös kaksi samanlaista. Yksi niistä johtosarjan liittimistä on 100% varmasti sähköstartin ohjaus, mutta minne toinen johtosarjan liitin, minne sähköstartilta tuleva toinen liitin tai minne kytkimeltä tulevalta tunnistimelta liittimet?

Räjäytyskuvissa ei kytkinkahvan tunnistinta edes näy.

Re: Huqvarna sm 510 r

6.11.2011 0:57

Husse viimein ajossa, kytkinkahvan tunnistinta ei nyt ole mihinkään kytketty.

Ongelmiakin ilmeni, vilkut ei toimi ollenkaan. Onko muilla ollut ongelmia vilkkujen kanssa? Johdot oikein kytketty ainakin kytkentäkaavion mukaan, eikä ollut mitään vaikutusta vaikka johtoja ristiin vaihtelinkin. En jaksa uskoa että kaikista olis polttimot kyrvähtäny, kun viimeks vilkut kuitenkin toimi normaalisti.

Re: Huqvarna sm 510 r

6.11.2011 19:55

Ootkos kattonut releen ja katkasijan kunnon?

Re: Huqvarna sm 510 r

7.11.2011 22:39

tuplavee kirjoitti:Karkeahko 140/80-17" rupuli soviteltuna husseen, suosittelen jos kaipaa vaihtelua. 8)
Vois olla ehkä jotain saumoja sovittaa 18" enskarinkulaakin tuonne... Nyt ehkä sentti varaa tuoda taaksepäin ja sentti jää rakosta swingin väliin.

Mutta kyllä tälläkin pääsee eteenpäin ihan mainiosti


Kerroppas renkaan merkki ja malli! Mielellään myös hintaa, tai muita mahdollisia vaihtoehtoja? Kiitän! :)

Re: Huqvarna sm 510 r

8.11.2011 12:27

Mynetmotosta ostin,
MefoSport MFC12 140/80-17 , hinta ~70e.

Toinen vaihtoehto olis ollut Metzeler MCE Karoo 150/70 hinta ~85e, joka sopii jossakinmäärin myös kadulle hieman lievemmällä nappulalla ja pyöreämmällä profiililla...

Kyllähän tuolla Mefollakin kaupungin läpi körryyttelee ennen kuin pääsee maastoon, aika kantikas profiili ettei hirveästi kannata kantata asfaltilla. Pidemmät ketjut joutuu laittamaan ja vaihoin samalla 15/49 rattaat(eteen tulee vielä 13 tai 14), kiristysvaraa jäi tosiaan noin sentti..

Ostin myös 120/90-17 Mefon(takarengas), minkä meinasin vääntää etuvanteelle, mutta se on niin leveä(yhtä leveä nappuloista mitattuna kuin tuo 140/80?????) ettei mahdu pumppujen väliin. Kevääksi täytyy jostain saada vihdoin se 21" eteen soviteltua.

On meinaan tuo Dunlopin Mutantti aika livakka kun takanta löytyy oikeesti pitoja ;)

Kuva

Re: Huqvarna sm 510 r

18.2.2012 21:57

Jos jollain 08+ hussen omistajalla on etupyörä irti niin voiskohan mitata etuakselin pituuden.

Re: Huqvarna sm 510 r

23.2.2012 14:22

Oiskos kellään myydä 07 husseen akran alkukäyrää tai kokoputkistoo? :roll:

Re: Huqvarna sm 510 r

20.3.2012 22:14

Hyvää alkukevättä kaikille!
Mitäs sanoo kokeneet 510-kuskit, kannattaako ilman kyselyitä konerempata kone täysin 10tkm kohdalla(laakerit,mäntäsarja,nokkaketju,venttiilit,kampiakseli,kytkinlevyt), vai uskaltaako tuolla koneella katuajossa vetää 20tkm saakka pelkällä nokkaketjun ja mäntäsarjan vaihdolla?

Paha tietysti sanoa missä kunnossa kone, itse nyt 500km öljynvaihtoa ja 1000km öljyfiltterin vaihtoa olen noudattanut, enkä ole huudatellut konetta täyskierroksilla ku viimestä päivää, myös venttiilit säädetty ajoissa. Nyt on kone siis 7970km ajettu, eikä ihan heti tarvitse konerempata, mutta jos joku on tehnyt niinkuin tässä ehdotin niin voi kertoa lisää asiasta!

Re: Huqvarna sm 510 r

21.3.2012 19:14

edit: mitähänmäähöpötän....

Aika vaihtelevaahan tuo tuntuisi olevan kuinka kauan pystyy ajelemaan. Näyttävät Ameriikanpojat ajelevan jopa 20tkm ilman kummempia meisselinheilutuksia, ja toisilla paukahtaa jo muutamassa tonnissa...

Ite tuumailin jos sen 10-15tkm ja sitten koko roska kerralla, jos ei aikaisemmin näytä merkkejä remontintarpeesta

Re: Huqvarna sm 510 r

6.4.2012 11:39

Mahtuuko tuossa smr510 2010 mallissa ottaa kannen ja sylinterin pois kun moottori on kiinni rungossa, ei viitsi lähtee turhaan yrittää