4.6.2012 21:31
sit suosittelen kiekkarajotinta, kannattaa edes koittaa! Toisilla ku on tollaset laittomat pelit.
Itellä kuitenki melkein todenmukaset 8.4Kw papereissa...
No ei oo ku 20Kw liikaa
5.6.2012 2:22
Ärsk kirjoitti:Lanttola kirjoitti:Homma onnistuu aika helposti siten että löysää mutteria jonkun verran, säätää välyksen niin että sitä varmasi molemmin puolin on, sitten kääntää kummastakin venttiilistä välyksen kevyesti nollaan ja kääntää säätöruuvia kuudesosakierroksen (eli mutterista katsomalla yhden sivun) aukipäin.
Näin välys on säädetty 0.17 milliin ja mutterin voi kiristää, samalla kannattaa pitää säätöruuvia ettei se käänny samalla. Lopuksi vielä tarkistaa että välystä on sen verran että se juuri käteen tuntuu.
Jos haluaa hienostella voi laskea oliko venttiilissä säätötarvetta vai ei. Jos joutuu joka kerta säätämään niin joko venttiilit uppoaa kanteen tai seuraajarulla on alkanut kulua.
Tuo venttiilinvälys on kyllä sellainen asia mikä kannattaa silloin tälöin tarkistaa, nimittäin jos venttiili uppoaa kanteen ja välys menee nollaan niin seuraajarullaan tulee sen verran kuormitusta että se ei kauaa kestä ja kun rulla hajoaa niin neulalaakerin neulat saattaa mennä johonkin väärään väliin.
tapahtuuko 650 samanlailla ja paljo on välys?
Sama tyyli ja samat välykset. Tehtaan arvo taisi olla 0.1mm ja jossakin nähny 0.15mm mutta tuo kuudesosakierros (0.167mm) on yleisesti käytetty arvo.
7.6.2012 0:01
Käykäähän tsekkaamassa husabergin uudet katteet ja tarrat.
7.6.2012 1:56
Maukkaat.
13.6.2012 19:47
Taitaa bergissä olla vesipumppu rikki, kun työntää siitä pumpussa olevasta pikku aukosta nestettä pihalle.
14.6.2012 20:59
Soppanestori kirjoitti:Taitaa bergissä olla vesipumppu rikki, kun työntää siitä pumpussa olevasta pikku aukosta nestettä pihalle.
ei se pumppu mitään rikki ole jos sieltä vettä tulee.. vaihdat vain pumpun stefat ja sen o-renkaan mikä on akselissa niin sillä alkaa pelittää
14.6.2012 21:51
missä vaiheessa alakerta pitäis laittaa uusiks 650 Fs:ssä?
15.6.2012 1:28
Ite ajattelin laittaa 300h kohdalla. 170 tunnin kohalla oli vielä ku uusi. Kyllä näillä vähintään sen 250h ajaa enne remppaa.
16.6.2012 3:46
Nonni. Husa tuli hommattua, tiedä vaikka jonkun täälläkin kirjoittelevan olisi ollut. Hauska laite kyllä. Tuohon on tehty vielä kansi, vaihdettu nokkaa ja luistokytkinkin on tuuppailtu kiinni. Kotareiden jälkeen voisi sanoa, että kohtuu pirteä laite... Putki on SR-Racingin ns. laiton versio ja nyt kun noita mökäpönttöjä tarkastellaan kovin niin mitkäs on kokemukset äänistä vakioputkilla? Jos kerran tyyppikilvessä seisoo 87dB niin eipä taida mennä läpi mittauksista silläkään? Mitä ne tekee, jos vakioputkella ylittyy raja-arvot? Tuolla SR-Racingin putkella on takuulla kaikkien sinisten miesten kiinnostuksen kohteena...
Toinen mitä mietin on, että minkälainen säätörumba siitä tulee kun tuohon komboon runttaa vakioputken tai jos ne tuohon SR-Racingin putkeen kiinni menee, vakiovaimentajat pelkästään? Ne löytyis tuolta tallista. Nythän tuo on penkitetty ja säädetty noille ja kun en noissa säädöissä niin kokenut ole, joten jos vähän jotain osviittaa saisi, että mitä on luvassa.
Ja pk-seudulla vaikuttavat: Mennäänkö ajelemaan?
16.6.2012 11:51
Mites ootte ylipäätään noita putkijuttuja ratkonu? Nopeesti kun tsekkasin Akran Husabergiin menevät mallit niin niistähän ei taida e-hyväksyntää löytyä. Eli silloin turha heitellä kiinni edes killereiden kanssa, koska napinaa tulee takuulla ja kun mukava setä sattuu niin lähtee vielä kilvetkin.
Mitkäs viriputket on e-hyväksyttyjä ja mistä niitä saa?
16.6.2012 12:02
Ei taideta näihin kisapeleihin paljo tieliikennehyväksyttyjä putkia tehä. :\ Ainahan sitä vois liimata jonku E tarran änkkää.
16.6.2012 13:02
Tuo on vaan hitusen ongelmallista kun noiden äänien perässä ollaan aika innolla ja ilman e-hyväksyntää olevilla putkilla olevista laitteista MMAF:n mukaan viedään yksiselitteisesti kilvet.
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=1830.0
16.6.2012 13:15
Eipä sille oikein mitään voi. Pitää vaan toivoo ettei pysäytetä, alkaa kyllä vituttaa koko touhu mikä näiden pyörienkin ympärillä pyörii kun kaikesta pitää tehdä ongelma.
16.6.2012 23:59
Mikä tämä luistokytkin oikein on? Näkyy olevan monessa isossa smotossa niin kiinnostas tän toiminta
17.6.2012 1:29
Jotain sellasta se oli, että moottorijarrutuksessa kytkin luistaa mikä taas säästää kampiakselia ja kiertokankea(joku nyt korjaa jos olin hirveesti väärässä). Takapyörä ei myöskään karkaile sivulle moottorijarrutuksessa.