17.5.2012 16:53
Iha mukava sillee ku tää husa topicci on vaa vittu vertaistukiryhmä!
Ikinä kukaa kerro miten kiva on ollu ajelee..
Shit happens, ootan sitä päivää että nää kaikki toimii samaan aikaan.
18.5.2012 20:09
tsounas kirjoitti:Iha mukava sillee ku tää husa topicci on vaa vittu vertaistukiryhmä!
Ikinä kukaa kerro miten kiva on ollu ajelee..
Shit happens, ootan sitä päivää että nää kaikki toimii samaan aikaan.
Ei paljoo kannata hehkuttaa ajamista ku se leviää sitte seuravalla ajolla.
kai munki pitää iskee vika"lista" pöytään. takajarrun tiivisteet tais sulaa ku reenailin kilpee katuun eikä vaan tohi vieläkää vetää niin pystyyn että hipasis...... huomenna jarrut kuntoon ja homma jatkuu
19.5.2012 10:17
Mistäs ootte tähän kytkinöljyä ostanu sekä mitä öljyä ootte käyttäny? Motokeitaalta löytyy maguran nestettä, mutta ois hyvä jos tästä läheltä sais haettuu jotain.
19.5.2012 10:42
motorexiltä saa sitä kytkinnestettä mitä sinne kuuluu laittaakkin..
19.5.2012 23:52
Motorexiä tuli ostettua. Eiköhän toi maguran omakin neste ole ihan hyvää, joka tehty maguran nestekytkimiä varten.
21.5.2012 19:35
Stormin kautta saa kaikki maholliset motorexin litkut
Tulkaa vaa asioimaan munkaa
Mikä laakeir toho nokka-akseliin meneepi? Ei oo kerenney / jaksanu vielä perehtyä.
E: Ja sitä päivää ootellessa et kaikki toimii
Dd Taitaa maailmanloppu tulla ennemmin?
28.5.2012 17:44
Ei kellään olisi jääny 650:n kiertokankea ylimääräiseksi koneremontin yhteydessä? Pituus 134 tai 135mm keskeltä keskelle. Tappi ja laakeri olis jo, vielä tarttis kiertokangen.
Jonkun verran kyllä tympii kun ei tuota konetta voinu talven aikana purkaa...
Nokan laakerit on 6201 tyypiltään ja husaberggifoorumilla on neuvottu laittamaan molemminpuolin suojatut laakerit ja jättämään suojat paikalleen.
28.5.2012 20:49
Hitto, ei ihan aiheessa mutta miten tommosesta 450cc -03 koneesta pystyy muka säätämään venat nuitten pikkukoppien kautta, ei rakotulkki menee oikeen missään asennossa kunnolla väliin, yks väli helpompi mutta kolme muuta mahdottomia melkeen.. Miten onnistuu välyksien säätäminen, purkaa lisää?
1.6.2012 12:14
Homma onnistuu aika helposti siten että löysää mutteria jonkun verran, säätää välyksen niin että sitä varmasi molemmin puolin on, sitten kääntää kummastakin venttiilistä välyksen kevyesti nollaan ja kääntää säätöruuvia kuudesosakierroksen (eli mutterista katsomalla yhden sivun) aukipäin.
Näin välys on säädetty 0.17 milliin ja mutterin voi kiristää, samalla kannattaa pitää säätöruuvia ettei se käänny samalla. Lopuksi vielä tarkistaa että välystä on sen verran että se juuri käteen tuntuu.
Jos haluaa hienostella voi laskea oliko venttiilissä säätötarvetta vai ei. Jos joutuu joka kerta säätämään niin joko venttiilit uppoaa kanteen tai seuraajarulla on alkanut kulua.
Tuo venttiilinvälys on kyllä sellainen asia mikä kannattaa silloin tälöin tarkistaa, nimittäin jos venttiili uppoaa kanteen ja välys menee nollaan niin seuraajarullaan tulee sen verran kuormitusta että se ei kauaa kestä ja kun rulla hajoaa niin neulalaakerin neulat saattaa mennä johonkin väärään väliin.
1.6.2012 20:06
Lanttola kirjoitti:Homma onnistuu aika helposti siten että löysää mutteria jonkun verran, säätää välyksen niin että sitä varmasi molemmin puolin on, sitten kääntää kummastakin venttiilistä välyksen kevyesti nollaan ja kääntää säätöruuvia kuudesosakierroksen (eli mutterista katsomalla yhden sivun) aukipäin.
Näin välys on säädetty 0.17 milliin ja mutterin voi kiristää, samalla kannattaa pitää säätöruuvia ettei se käänny samalla. Lopuksi vielä tarkistaa että välystä on sen verran että se juuri käteen tuntuu.
Jos haluaa hienostella voi laskea oliko venttiilissä säätötarvetta vai ei. Jos joutuu joka kerta säätämään niin joko venttiilit uppoaa kanteen tai seuraajarulla on alkanut kulua.
Tuo venttiilinvälys on kyllä sellainen asia mikä kannattaa silloin tälöin tarkistaa, nimittäin jos venttiili uppoaa kanteen ja välys menee nollaan niin seuraajarullaan tulee sen verran kuormitusta että se ei kauaa kestä ja kun rulla hajoaa niin neulalaakerin neulat saattaa mennä johonkin väärään väliin.
tapahtuuko 650 samanlailla ja paljo on välys?
1.6.2012 23:03
MP-poliisi pysäytti tänään, tsekkas ajokortin, rekisteriotteen ja syynäs pyörän ympäriisä että kaikki pelaa. Sitten kysy että onko varmasti 6kw ja sanoin että joo. Eiku pyörä testaukseen, ajo about 400m kierroksen ja totes parin powerkeulan jälkeen että ei oo 6kw, ja vasta ensivuonna saa ajaa täystehosta. Ei enää klo.20 aikaa vieny penkkiin, joten sano että pitäs kuristaa vaikka 25kw:ks ja muuttaa se rekisteriin. Anto tämän kuun loppuun aikaa korjata asian ja sitten jos tavataan eikä oo kuristettu nii menee penkkiin. Kuulemma pysäyttyny jo monta smotoa joensuussa minkä voi uskoakin kun käynnisti aika tottuneesti pyörän. :S
Pitää varmaan ruveta kehittelee jotai.
2.6.2012 10:00
Kaasukahvaan vaan rajotin jonka saa äkkiä kiinni
2.6.2012 12:07
Aika hankala on sellane toteuttaa. Napista toimiva kierros rajoitin ois unelma, mutta ei mikään helppo tehdä. Pitää vähä pyöritellä mielessä eri vaihtoehtoja, sillä 2t piikin tehosella husalla en rupee ajamaan.
4.6.2012 17:59
En kyllä oikein tiedä tosta nappi kiekkarajottimesta. Ei se vissiin näissä isommissa oikein pelaa... Saathan sitä koittaa, halpojaha ne on ku mitkä. Jostain scatteriltakin taitaa saada.
Mulla ois kyllä ne putken kurit jos haluut joku päivä koittaa? Ne tulee siihen alkukäyrän suulle, ei oo iso homma laittaa. Saa nähä saatko kyllä ees käyntiin niillä, mut kyllä alle 25kW menee
4.6.2012 20:26
Mutta pitäs just kadulle saaha ne tehot silleen, että ois helppo muuttaa napista jos setä sininen kyselee.