Re: Huqvarna sm 510 r

8.6.2011 10:33

thaimo2 kirjoitti:Moro!
tuli semmonen mieleen kun pitäs tarkistaa venttiilien välykset niin paljonkos ne kuuluis olla?
Mitään manuaalia en omista enkä jaksa netistä kattella, kiitos jo etukäteen.


Tossa on Husse sm510r 2010 mallin

Valve clearance (with engine cold)
Intake .................................................. ........0.004 ÷ 0,006 in. ( 0,10 ÷ 0,15 mm )
Exhaust........................................... .............0.006 ÷ 0,008 in. ( 0,15 ÷ 0,20 mm )

Re: Huqvarna sm 510 r

11.6.2011 1:08

Siis niin uskomaton tuuri, pyörä haettu perjantaina takuu huollosta. Kytkimen männän stefat pettänyt jostain syystä, nyt kun se on korjattu niin se teräspuno kytkin letku melkein poikki...Tuntuis että olis kahdesta kohtaa vielä :paha: . Yläpäästä ja jostain tankin alta rungon vieressä...No itse kun korjaa niin tulee hyvä, kun ei näitä takuu juttuja jaksa. Pitää tehdä takuu anomus jne. jne. :paha:

Re: Huqvarna sm 510 r

11.6.2011 16:39

Mite mahollista, että pysyin eilen 200 metrin kiihytyksessä omalla 250 wr:llä tämmösen 510r:n perässä? :D

Re: Huqvarna sm 510 r

11.6.2011 17:58

Se vähän varmaan riippuu kuskista/miten lähettää jne jne.

Kytkinletku vika korjattu, hommattu pikkasen parempaa letkua....

Re: Huqvarna sm 510 r

12.6.2011 13:41

prkl oma pyörä viel mp-racingillä huollossa, joutuu ajaa sms630 vaihtopyöräl ja se ei oikeen tunnu liikkuvan mihinkään :s olin kyl aika yllättyny miten iso tehoero näissä pyörissä on

Re: Huqvarna sm 510 r

12.6.2011 22:41

Mad-Mike kirjoitti:
vinzerR kirjoitti:Tossa eilen pussailtiin vähän ruohikkoa hupsukan kanssa, mitättömät olivat vahingot kun oli niin pieni vauhtikin.
Nyt kuitenkin huomasin jotain kummallista. Huolimatta kaatumissuunnasta, joka oli pyörän vasemmalle puolelle, pyörän oikealla puolella oikean puolen syyläristä menevä jäähdytinneste-letku joka menee suoraan moottoriin, on mennyt jonkunverran lyttyyn. Sain sitä hieman suoristettua että neste kulkee siellä, mutta onko kellään heittää arviota olisiko tämä letkun kiinnikekohta, joka syylärissä on hieman muuttanut asentoaan kaatumisestani vai onko vika vain letkussa?
voin ottaa kuvaa siitä mikäli se helpottaa tilanteen käsittämistä.



Ota kuva, mulla se on vain kiinni moottorissa/syylarissa, oisko joku vähän siirtynyt johokin, että on mennyt lyttyyn?



Joo pitänyt laittaa kuvaa, mutta nyt oon ajanu tapauksen jälkeen 500km, ja ei niin minkäänlaisia oireita. Tosin joskus ihmetyttää kun flekti ei ikinä oo kovimmassakaa ajossa huutanut, kun kaverinki pyörät samassa ajossa jo huutaa flekti :)

Tossa viikolla aloin huomaamaa että jossain öljysihdin kannen paikkeilla vuotaa aina ajon jälkeen pari tippaa öljyä maahan, nyt tosin tarkastelin pulttien kireyttä huolellisemmin ettei tuskin enää toistu.

Re: Huqvarna sm 510 r

13.6.2011 18:03

bjrk kirjoitti:prkl oma pyörä viel mp-racingillä huollossa, joutuu ajaa sms630 vaihtopyöräl ja se ei oikeen tunnu liikkuvan mihinkään :s olin kyl aika yllättyny miten iso tehoero näissä pyörissä on



Pääsin myös heittää pikkulenkin tuolla 630 ja se tuntui laiskalta vrt 510. Tosin alavääntö tuntui mukavemmalta.

Re: Huqvarna sm 510 r

14.6.2011 0:24

630 tuntui lussulta (vakiona) verrattuna jopa 610 (omassa 610 oli slipari ja suuttimet vaihdettu, ei muuta). Kaipa sekin vähän heräisi jos lykkäisi vaimentajat ja ruiskuboksin. :P Mutta 510 nosti kyllä nokkaa paljon herkemmin kuin 610 ja muutenkin oli aika lailla virkeämpi (vähän turhan hermostunut rauhalliseen katuajoon tosin..). :seko:

Re: Huqvarna sm 510 r

15.6.2011 15:05

ajamani 630 hussessa oli arrown vaimentajat, kyllä siitä ihan ok äänet lähti mutta ei kuitenkaan yhtä hyvät kuin oma akra putkisto paukkuu <3 58hp pitäis olla penkitetty toi 630 eli sama kuin oma 510 (58.8 ) tosin oma on renkaalta.. Ei toi "isoveli" halunnu keuliakaan kun pudotti keulan 4. vaihteelle vaihtaessa vakiovälityksellä. Mutta 630 on kyllä pirun mukava pyörä ajaa ja sopii kyllä kadulle paremmin, ja ne huoltovälit... mutta en kyllä silti vaihtais 510 hauskuuden takia :) :)

Re:

20.6.2011 22:00

Heppu kirjoitti:
Mad-Mike kirjoitti:
Heppu kirjoitti:Ite oon ainakin ollut omaan -10 malliini tyytyväinen. Alkuun oli outoa stumppailu ongelmaa, mutta ruiskun säädön jälkeen toiminut kuin unelma. Todella hauska laite pahennuksen herättämiseen.


tekstii..

"Enskamallissa ainakin on ollut bensapumpun liittimissä ongelmaa. Tuppaavat irtoamaan kovemmassa räminässä, mutta saatu korjattua -09 malleista eteenpäin."



Pakko nyt kaivella vähän vanhoja, mutta alko kyllä *ituttamaan noi bensapumpun liittimet. Toisen sellasen sain paskaksi omassa pyörässä, todella heikkoa tekoa tuntui olevan. Ja liittimet mukavasti integroitu noihin pumppuihin, että ei voi uutta ostaa vaan pitää tilata koko pumppu. Hinta jossain 500e ikävämmällä puolella. Ja mulla siis vuosimallia -08, mutta rekisteröity -09. Näissä taitaa kuitenkin olla sama pumppu, vaikka eri malleja ovat.. :s

Re: Huqvarna sm 510 r

2.7.2011 17:44

ihan mielenkiinnosta kyselen, että kuinka paljon ihmiset ovat vaihdelleet öljyjänsä määrä-suhteessa? eli paljon öljyä laitatte koneeseen, kun laitatte uudet öljyt yleensä.
Itse olen pitänyt hyvänä 1,5l:n Colapulloa mittana ja sen mukaan mitannut uuden öljyn määrät (tiedä sitten onko limsapullo paras vaihtoehto uusien öljyjen vaihtoon :| )

Re: Huqvarna sm 510 r

3.7.2011 17:59

vinzerR kirjoitti:ihan mielenkiinnosta kyselen, että kuinka paljon ihmiset ovat vaihdelleet öljyjänsä määrä-suhteessa? eli paljon öljyä laitatte koneeseen, kun laitatte uudet öljyt yleensä.
Itse olen pitänyt hyvänä 1,5l:n Colapulloa mittana ja sen mukaan mitannut uuden öljyn määrät (tiedä sitten onko limsapullo paras vaihtoehto uusien öljyjen vaihtoon :| )


Tarkistusholetsi auki ja sitte kaatelee niin kaua kunnes sielt alkaa valuu vähä öljyy. Eipä ainakaa itellä oo koskaa mitää sen tarkempaa mittaa ollu ja suoraa 5L kanisterista kaadan. Mitäny sen verra kurkkaan aina ison kanisterin kylkeen että yli litra on menny.

E: Tiedä sitte noist uudemmista onko niissä tota tarkastus reikää?

Re: Huqvarna sm 510 r

7.7.2011 23:28

Kyyllähän näissä uusissa on tällaset ja aika tarkoiksi ovat osoittautuneet.

Nonniin nyt pieni muistutus kaikille, että jossei ole tarkastellut kovinkaan usein takarattaan pulttien kireyttä vaikka öljynvaihdon väleissä, tai muutenkin yli 3tkm niin suosittelen. Tänään 3880km kohdalla ku olin lähdössä liikkeelle yks pultti jumittu swingin väliin (onneksi lähdön yhteydessä) ja poikkes sitte lopulta. Samalla muut pultit oli löystyny aika huolella, oli ihme miten eivät irronneet 12km kotimatkalla irti :D

Re: Huqvarna sm 510 r

8.7.2011 13:53

näissä uudemmissa husseissa näyttäs olevan kaasarin sijaan ruiskut, eli miten semmosen voisi kuristaa 25kw tehoihin? Jos olisi jotain helpompia keinoja ettei tarvi ruveta ruiskua räpläämään...

Re: Huqvarna sm 510 r

8.7.2011 17:55

Uudemmat 510 husset ainakin on kaikki rekisteröity uutena 21kw, suuremmilla tehoilla ei liene tieliikennekelpoinen. Vai olenko ymmärtänyt väärin?

Edit: Ainiin. 6viikkoa pikkukolarista ja tänään sain vihdoin soiton, että mopon saapi hakea pois. Hieman ottaa pattiin kun tuli vietyä liikkeeseen... Eipä sillä, onhan tuota projektia ollut tallissa muutenkin ihan riittämiin... Vm -61 K750. Eipä ole sekään liikkunut hankinnan jälkeen kuin 2km :)