make| kirjoitti:Paljonko tommosista kuvio leikkureista kannattaa maksaa uutena/käytettynä ja mistä noita ylipäätään löytää? Ite tuli heitettyä Burgerin vakio räkävanteet tallin nurkkaan pölyyntymään ja slikseillä tulee melkein pakosta ajettua kun etunen on 16.5" tällä hetkellä.
Misukalla on jo valmiiksi leikellyt, mutta jotenkin tuo Dunlopin 170 takanen ja 16.5" etunen tuntui aivan mahtavalta ajaa kaverin pyörällä radalla. Noihin vain pitäis jotkut urat tehtyä että lämpiäis kadulla ja näyttäis "laillisemmilta".
Hieman perustietoja supermotorenkaista...
Ensin faktaa:
Misukan 16,5" sliksiä eturengasta ei saa valmiiksi leikeltynä.
17":ssa misukan etukumissa on valmiiksi hakatyylinen [ [ [ kuviointi.
Misukan supermoto-eturenkaissa on merkintä 29A,17A tai 15A.
Merkitykset: 29A = "ultrasoft", 17A= soft ja 15A = medium. Uusissa misukoissa on numeron jälkeisen kirjaimen A:n sijalla B, koska kumin laatu muuttui EU-direktiivien myötä "huonompaan" suuntaan. Esimerkkinä rengasmerkintä 29B.
Takarenkaita saa misukalta vain softia ja mediumia. Vanha softi kulkee tunnuksella 29A ja uusi 29B.
Ja sitten vähän muutakin kuin faktaa...
Ihan vinkkinä, se kuvio leikataan renkaaseen, jotta saataisiin lisää pitoa hiekalle. Ei sen kuvioinnin tarkoitus ole saada rengasta lämpenemään. Optimikuviointi pelkälle asfaltille on tietysti täysin sliksi rengas ilman kuviointeja.
Dunlopin supermotoslicksit on myös suosittuja kärkipään kuskeilla, niissä rengasmerkinnät kulkivat numerokoodeilla. Niitä en muista niin hyvin, jotta osaisin luetella ne ulkoa.
Toi leppapen suosittelema leikkuri toimii hyvin, ja tarpeeks kun ebayta selailee sama leikkuri löytyy 220v järjestelmään. Oikean leikkurin hyöty kolviin nähden on se, että saa kumiin terävät reunat, niin leikatun uran hyötykin on suurempi.
Ja _poikkeuksetta_ noi NIMENOMAAN supermotoon tehdyt sliksit lämpee paremmin kuin katukumit, kuhan merkki on michelin tai dunlop...