11.12.2010 12:37

jymppä kirjoitti:Nyt ois leovince matkalla kohti suomea, keskiviikoksi lupasivat putken toimittaa. Pyörän muutoksista sen verran että, itse vaihdoin omaan husseen 45piik takarattaan. Samalla vaihtu raskaat o-rengas ketjut perinteisiin mx ketjuihin. Vakio välitykset tuntu liian pitkiltä omaan ajotyyliin! en sit tiiä miten tuo vaikuttaa, keväällä näkee/tuntee!


Itse tilasin noi leovincen etuputket+y-putken+uudet kahvat+vesipumppu...

11.12.2010 13:09

jymppä kirjoitti:Nyt ois leovince matkalla kohti suomea, keskiviikoksi lupasivat putken toimittaa. Pyörän muutoksista sen verran että, itse vaihdoin omaan husseen 45piik takarattaan. Samalla vaihtu raskaat o-rengas ketjut perinteisiin mx ketjuihin.

Vaihdoitko tosiaan hyvät ketjut "huonoihin" painon takia?

11.12.2010 16:06

Taitaa se pienempi vierintävastus olla se mitä haetaan, ei niinkään painonsäästö. En tiiä huomaaki sitä eroa sitte perstuntumalla, mutta kai siitä jotain hyötyä on kun kisapyöriinkin laitetaan noita "huonompia."

12.12.2010 10:26

Raskailla tarkoitin vierintävastusta. En painonsäästöä. Huonosti muotoiltu lause. Vanhassa pyörässä (sm510r 06)tein saman muutoksen ja ei ainakaan huonommaksi muuttunut. päinvastoin. Ja on ne helpompi pitää puhtaanakin kun ei tarvitse varoa kumitiivisteitä. Eikun vaan pyyhkäisee bensalla tai liuottimella ja uutta rasvaa pintaan.

12.12.2010 17:45

Tottahan tuo. Ja kunhan niistä pitää hyvää huolta jne. niin ihan järkevältä vaikuttaa.

12.12.2010 20:33

Iltamia, Onko kansalaisilla kokemuksia noista rataslicksien käytöstä kadulla...? Miten virkavallan edustajat suhtautuu mokomaan rikollisuuteen?
Sain käsiini Dunlopin (en muista tarkempia speksejä) ratarenkaat ja käväisi mielessä, että ne voisi kääntää alle aikanaan, pääsis eroon noista jeesuksen vanhoista Miseliineistä :lol:

Mutta mutta, rojektihan etenee hiljalleen, mutta varmasti. Linkustoa on tuossa tullut kiilloteltua, takaswingin uudelleen kiillotus alkaa noiden jälkeen, ensi vkl toivottavasti saa vihoviimein sen maskin sovitukseen, maalattujen T-palojen yhteydessä. Rungon saan maalattua ensi viikolla, tankin maalailen tänä-ens viikon aikana.

Ehkä sitä vois jotain kuvaa ropsii viikon päästä kun hieman laittaa kokoon ja kyyläilee tuota linkku/iskari/swingi mysteeriä :D

13.12.2010 9:19

Itse ajoin viimekesänä yhdet rata renkaat loppuun, eikä polliisit puuttunu asiaan mitenkään. Eivät huomanneet moisia renkaita. Edessä oli kylläkin bridgestonen sadekeli ja takana goldspeedin sliksi. Jos sattuu pyörimään nurkissa niin voihan niitä kokeilla kadulla mutta en suosittele ostamaan uusia. Kuluu aika nopeesti. Itelläni meni softi takaläski +1000km, kankaat näkyviin ja vaihtoon.

Voi olla paikkakunta kohtasia eroja poliisin suhtaumisessa kyseiseen rikolliseen toimintaan.

14.12.2010 19:30

Joo en tosiaan uusia ostaisi missään nimessä varta vasten kadulle, satuin vaan saamaan noi missä on about 60% vielä pintaa jälellä, niin aloin pähkäillä, että kuinka suuri ero noissa sitten on mutkapätkällä ajellessa normeihin verrattuna. Suapi nähä.

14.12.2010 21:51

mun käsityksen mukaan kuivalla pitää paremmin kuin katunakki ja sateella ei pidä juuri ollenkaan

15.12.2010 9:48

Juuri näin itsellänikin. Kesä helteellä kuumalla asfaltilla pito oli uskomaton. Mutta ei tarvitse olla kuin viileä päivä, saati sitten märkä asfaltti niin perä lähtee alta aika helposti. Lämmetessään kumi muuttui tahmeaksi ja kirjaimellisesti suli! :D

17.12.2010 22:37

Sellaisia kokemuksia itellä noista dunlopin slikseistä kadulla, että on kyllä aivan tautinen pito kesällä lämpimällä kelillä. Viileänä aamuna töihin lähtiessä 6 jälkeen sai olla tarkkana risteyksissä ettei availe kuin varovasti hanaa, ennenkuin on keula kohti menosuuntaa, lähtee nimittäin herkästi luistelemaan. :)

Sateella noilla taas ei tee yhtään mitään, varmaan 60kmh vauhdissa vielä paukuttelin nelosella rajotinta vasten sutien, kun yritin kiihdyttää. Ei ollu kirjaimellisesti yhtään pitoa :eek: Keskustassa meni mukavasti korttelin välit sutien :D

23.12.2010 22:45

Yhyyyhh Arrow slipareita tai vakioita änkkäreitä ei voi käyttää Leovincen etu/y-putki sarjan kanssa....Eli jos joku haluu ostaa Husqvarna SM510R 2010 malliin n.2-3kk ajetut Arrow sliparit+EFI box:900€? tai vaihto leovincen slipareihin

http://teho.kuvat.fi/kuvat/Husqvarna+SM510R+2010/CIMG0648.JPG
http://teho.kuvat.fi/kuvat/Husqvarna+SM510R+2010/CIMG0649.JPG
http://teho.kuvat.fi/kuvat/Husqvarna+SM510R+2010/CIMG0650.JPG
http://teho.kuvat.fi/kuvat/Husqvarna+SM510R+2010/CIMG0651.JPG

tossa kuvia kuin lähelle menee, mutta ei sinne päinkään

24.12.2010 23:34

Minkälaiset männävaihtovälit tälläsessä pelissä on ihan perus katukäytössä, joku 10 tkm?

25.12.2010 0:08

Puolkkinen kirjoitti:Minkälaiset männävaihtovälit tälläsessä pelissä on ihan perus katukäytössä, joku 10 tkm?


Luulisin, ainakin huolto kirjassa on vaihto maininta 10tkm. 2010 mallissa ainakin

Huqvarna sm 510 r

28.12.2010 10:55

Tuli husseen erikoinen käynnistys ongelma. Pyörään vaihtui äskettäin putkisto. Toiminut juitenkin tämän jälkeen niin hyvin kuin vakio ruisku ilman säätöjä voi toimia. Ei ajettu talvella metriäkään mutta käytelty pihalla. Kävi tyhjäkäynnin hyvin, lähti käyntiin hyvin. Sitten eräänä aamuna koitin laittaa käyntiin, lähti... mutta sammui melkein heti reilusti jysähtäen. Kipinän antaa, puristuksia on, kone pyörii, bensa pumppu hurisee normaalisti, mutta käyntiin ei lähde.
Aiemmin talvella oli kone sen verran auki että nokkien ajoitukset tuli säätää uusiksi... tämä oli ennen putkiston vaihtoa. Ja kaiken tämän jälkeen toiminut siis hyvin. Mietimpä kuitenkin että että voiko sytytyksen ajoitus olla sen verran pielessä ettei kuitenkaan enää halua käynnistyä.

Onko jollain kuvaa vauhtipyörän ajoitusmerkeistä? Itse en löytänyt vastamerkkiä vauhtipyörässä olevalle koholla olevalle pisteelle.

Niin ja pyörä on säilytetty koko talven lämpimässä tallissa.