23.9.2010 18:51
willik kirjoitti:Kyllä jos pyörä woblaa niin yleensä pyörä on silloin keulakulmaltaan jyrkkä tai paino on ns. nokalla.
Tuo että kaasua antaessa(oletettavasti hieman keulii, että rengas hipoo radan pintaa) on juuri tuota ongelmaa. Ratkaisu on laskea etuiskareita, löysätä perää tai kääntää keulan offsettiä. Jos hiekalla ajaa ja on pattia ja siinä alkaa woblaamaan kaasun ollessa pois niin paluuvaimennusta kannattaa kääntää kiinni.
Tuommoiseen takarenkaan vaihdolla korjaantuvaan woblaukseen en usko. Wikissä tehdyt syyt woblille on kyllä aika oudon kuuloisia. Ketjun vapaaliike? Oikeasti mitä v*ttua?!
29.9.2010 11:26
Mad-Mike kirjoitti:willik kirjoitti:Kyllä jos pyörä woblaa niin yleensä pyörä on silloin keulakulmaltaan jyrkkä tai paino on ns. nokalla.
Tuo että kaasua antaessa(oletettavasti hieman keulii, että rengas hipoo radan pintaa) on juuri tuota ongelmaa. Ratkaisu on laskea etuiskareita, löysätä perää tai kääntää keulan offsettiä. Jos hiekalla ajaa ja on pattia ja siinä alkaa woblaamaan kaasun ollessa pois niin paluuvaimennusta kannattaa kääntää kiinni.
Tuommoiseen takarenkaan vaihdolla korjaantuvaan woblaukseen en usko. Wikissä tehdyt syyt woblille on kyllä aika oudon kuuloisia. Ketjun vapaaliike? Oikeasti mitä v*ttua?!
Niin tuo ketjun vapaa liike ei varmaan kuulu tuonne, kun itse epäilen esim koneen pultteja et on löysällä....kun keula tekee sitä välillä tai perä. Sen ymmärrän et vähän keula nousee ja alkaa woblaa....
Mut täytyy tutkia heti kun kerkee, voisin vähän myös epäillä et on noi iskari säädöt vähän huonosti
29.9.2010 16:16
6.10.2010 19:08
7.10.2010 19:10
Mad-Mike kirjoitti:Onko kenelläkään 2010 510smr joskus voplannut pahasti kun kiihdyttänyt kunnolla tai ajanut reilua vauhtia siis yli 90km/h
18.10.2010 16:33
23.10.2010 18:56
23.10.2010 21:47
24.10.2010 21:02
28.10.2010 12:19
6.11.2010 21:08
13.11.2010 22:14
14.11.2010 14:08
15.11.2010 19:47
15.11.2010 20:13
Mad-Mike kirjoitti: ...Kun toi koko putkisto leovinceltä on niin sika kallis tai special catalogista se koko titaaninen putkisto