23.9.2010 18:51

willik kirjoitti:Kyllä jos pyörä woblaa niin yleensä pyörä on silloin keulakulmaltaan jyrkkä tai paino on ns. nokalla.

Tuo että kaasua antaessa(oletettavasti hieman keulii, että rengas hipoo radan pintaa) on juuri tuota ongelmaa. Ratkaisu on laskea etuiskareita, löysätä perää tai kääntää keulan offsettiä. Jos hiekalla ajaa ja on pattia ja siinä alkaa woblaamaan kaasun ollessa pois niin paluuvaimennusta kannattaa kääntää kiinni.

Tuommoiseen takarenkaan vaihdolla korjaantuvaan woblaukseen en usko. Wikissä tehdyt syyt woblille on kyllä aika oudon kuuloisia. Ketjun vapaaliike? Oikeasti mitä v*ttua?!



Niin tuo ketjun vapaa liike ei varmaan kuulu tuonne, kun itse epäilen esim koneen pultteja et on löysällä....kun keula tekee sitä välillä tai perä. Sen ymmärrän et vähän keula nousee ja alkaa woblaa....
Mut täytyy tutkia heti kun kerkee, voisin vähän myös epäillä et on noi iskari säädöt vähän huonosti

29.9.2010 11:26

Mad-Mike kirjoitti:
willik kirjoitti:Kyllä jos pyörä woblaa niin yleensä pyörä on silloin keulakulmaltaan jyrkkä tai paino on ns. nokalla.

Tuo että kaasua antaessa(oletettavasti hieman keulii, että rengas hipoo radan pintaa) on juuri tuota ongelmaa. Ratkaisu on laskea etuiskareita, löysätä perää tai kääntää keulan offsettiä. Jos hiekalla ajaa ja on pattia ja siinä alkaa woblaamaan kaasun ollessa pois niin paluuvaimennusta kannattaa kääntää kiinni.

Tuommoiseen takarenkaan vaihdolla korjaantuvaan woblaukseen en usko. Wikissä tehdyt syyt woblille on kyllä aika oudon kuuloisia. Ketjun vapaaliike? Oikeasti mitä v*ttua?!

Niin tuo ketjun vapaa liike ei varmaan kuulu tuonne, kun itse epäilen esim koneen pultteja et on löysällä....kun keula tekee sitä välillä tai perä. Sen ymmärrän et vähän keula nousee ja alkaa woblaa....
Mut täytyy tutkia heti kun kerkee, voisin vähän myös epäillä et on noi iskari säädöt vähän huonosti

Jos multa kysytään niin tuommonen koneen pulttien löysyys kyllä on kanssa aivan täyttä tuubaa. Jos pultit on löysällä niin ekana pitäis ihmetellä varmaan tärinää mitä tulee pyörään, ääniä yms. En keksi oikein mitään syy-seuraus yhtälöä mikä löysässä moottorin kiinnityksessä aiheuttais woblausta. Mikäli ei takahaarukan akseli ole aivan löysässä, että pääsee heilumaan. Silloin pitäis olla kyllä enemmänkin ongelmia ajokäyttäytymisessä.

29.9.2010 16:16

Luulen että nuo rengas paineet on väärät, sit tietysti nuo vanteet ei oo tasapainoitettu...Pinnat on yksi oma vaihtoehto... Pitää ensiksi kokeilla noita rengaspaineita kun kerkee, sitten kokeilen pinnoja. Vanteet tasapainoittaa ens kauden alussa kun muutenkin joutuu vaihtaa renkaat, noista pulttien löysyydestä mulla on laitettu sinetti maali jäljet melkein kaikiin tärkeisiin kohtiin...Sen verran luotan liikkeen kiristämiin pultteihin, mutta ei niistä ikinä tiedä


http://irc-galleria.net/user/Toronen/picture/100194978
Mitä muuta tuossa on kiinni kuin titaani putkisto/530cc kit

6.10.2010 19:08

Tuohan on kokonaan eri pyörä. Kaasari peli. Eri kansi, nokat. Vaihteiston välitykset näköjään samat. RR:ssä vielä luistokytkin vakiona.

7.10.2010 19:10

Mad-Mike kirjoitti:Onko kenelläkään 2010 510smr joskus voplannut pahasti kun kiihdyttänyt kunnolla tai ajanut reilua vauhtia siis yli 90km/h



Tähän yksin kertaisesti vaikutti väärät rengas paineet....Mistä löytäisi käyrästön/keski putken 510 2010 sliparit löytyy jos

Oon varmaan kysynyt näitä huolto välejä, tuossa owners manuaalissa lukee ihan erinlaisesti kuin 3 eri huolto liikkeissä...

18.10.2010 16:33

Tulkaa hakee pooois.

http://www.nettimoto.com/husqvarna/sm/1026118

Ei oo paikkaa talveksi. : / Talvikauden vakuutusmaksu tais olla 65€

23.10.2010 18:56

Pöff, joko poijjiilla on mopot tallissa piilossa vai?

Oma rojekti etenee kovin hitaanlaisest, ens viikolla maalaan pulverilla linkunosat ja alaT-palan joutessani, koneeseen pitäis tilata osasia ja staattorin puoleista lohkoa pitäis vähän räplätä tigin kanssa :(

Next step could be rungon puhallus jossain välissä.

Ugh!

23.10.2010 21:47

Jep vein viime viikon sunnuntaina pyörän talliin...nyt vain odotetaan kesää, että voi kaivaa esiin...
Pyörä on kyllä rahan arvoinen, pientä vikaa kerkesi olla, töötti oli rikki joka poltti sulakkeita joka vaikuttu pyörän käynnissä pysymiseen, poltti aina sulakkeen kun starttasi.
Poltti valo/mittari sulakkeita. Rupesi toimimaan kumminkin kun vaihto töötin, valo/mittari sulakkeen poltto vika korjaantu itsestään.

Tuli rullattua muuten huoletonta n.2500km.
Täyttyy itsekkin tuunata vähän lisää, pitäisi vielä löytää käyrästö/keski putki tohon, sitten vaihdan vesi pumpun, kytkin kahvan, etu jarrukahvan parempiin :D

hva

24.10.2010 21:02

Tuli tossa hankittu 06vm nelipuokki husse ja tarttisin hieman apua näissä huolto jutuissa. elikkä n 10h välein öljyt ja 20h välei öljynsuodatin pitäs vaihtaa. Mutta entäs kuinkas usein noita venttiilejä pitäis säädellä? Tai sitten tehä jotain ´isoa´ huoltoa? Ajan pääosin katuajoa :s

28.10.2010 12:19

Itse hommasin 450 sm vm. 2005 Talven aikana pitäis jotain isompaa tarkastusta/remonttia saada tehtyä kun ei hirveen tarkkaa huoltohistoriaa ole tiedos ja mittarissa melkein 14t :s Onko porukka osia löytäny mistää muuaalta ku MP-Racing? jokaosa.fi Oli ainakin mainittu jossain. Onko muita?

6.11.2010 21:08

Sainhan viimein laitettua galleriaan kuvia pyörästä, uudella värityksellä
http://www.motot.net/galleria/ajoneuvo3274/

13.11.2010 22:14

Minkälaisia piikkirenkaita ootta käyttäny näissä isoissa motoissa? Onkohan 70/100/17 turhan kapea nykyisen 120/90/17 tilalle? Satapiikki ja kisarengas koluttu läpi, oisko vielä jotain muuta sivustoa mistä saa 17" piikki/välikelinrenkaita?

14.11.2010 14:08

Todella liian kapea. Satapiikkiltä sais 17" 120 leveetä pirelliä välikelinpiikeillä. Varmasti tekee myös enduronastoilla jos hinnasta sovitte ;)

15.11.2010 19:47

Tuli tossa selattua nettiä/muutenkin mietittyy...
Eli tuhon Husse Sm510R 2010 mallin ei taida saada mitään viriosia kuin noi mitä on tuossa special catalogissa, supermotojunkeissa väittivät että se 530cc pytty kit käy tohon 2010 malliin, sama on tuo käyrästön löytäminen, kun on jo noi Arrow sliparit...En tiedä sitten tekeekö sillä mitään, että taitaa riittää noit pelkät sliparit.
Kun toi koko putkisto leovinceltä on niin sika kallis tai special catalogista se koko titaaninen putkisto :|

15.11.2010 20:13

Mad-Mike kirjoitti: ...Kun toi koko putkisto leovinceltä on niin sika kallis tai special catalogista se koko titaaninen putkisto :|



Tervetuloa köyhien karuun elämään :D