13.8.2010 20:45

Jokanen taaplaa tyylillään ^

Tänään alko mopon projektointi vol.2. Ei oikeen kiinnosta yllättäen näin kesällä :(

13.8.2010 20:57

Et saa juuri mitään hyötyä tuosta ecu + vaimentimien vaihdosta.Jos haluat rahoille vastinetta osta 08 pakosarja ja siihen alumiini/titaani vaimennin.Teho hieman nousee mutta ennen kaikkea paino tippuu reilusti.Kahdessa pöntössä on myös se huono puoli kun konttaat aina on pönttö/pöntöt vaihtokunnossa.

14.8.2010 2:20

Niin no sen otta jokainen mitä ottaa, joo näin minulle sanottiin että noilla slipareilla ei hyödy sinällään mitään verratuna koko putkistoon, mutta itse yllätyin suuresti... hengittää paremmin vastaa pikkasen paremmin kaasuu/on parempi vääntö keskikieroksilla, kun taas nuo vakio sliparit ahistaa vähänsen kun on ne katit siellä. Täytti itsellä juuri puuttuvat osat pyörästä. Tai kun vertaan samanlaiseen pyörään kuin itsellä on, pääsi vaihtaa lennosta niin sanottuna... broidilla on samanlainen pyörä kuin itsellä.

Seuraavaksi olisi jossain kohtaa käyrästön osto, myös jos tulee jotain muita osia lisäksi.
Äänet ihan omaa luokkaan, ainakin tyhjä käynnillä/moottori jarrulla, pitää tossa 1000km huollon jälkeen käydä säätämässä viel, sit uskaltaa antaa kunnolla happea...katotaan miten eroo tavalliseen täysi tehoiseen

Tuolla on ääni näyte putkista http://teho.kuvat.fi/kuvat/Videot/

Tuolla kuvia,http://teho.kuvat.fi/kuvat/Husqvarna+SM510R+2010/ mites teidän Husset

6.9.2010 21:37

hyötysähkö kirjoitti:Jokanen taaplaa tyylillään ^

Tänään alko mopon projektointi vol.2. Ei oikeen kiinnosta yllättäen näin kesällä :(



Dodii, tänään otti rojekti askeleen etiäpäin. Purkasin joka pultinjamutterin irti ja rungon vien lähipäivinä duuniin missä pulverimaalais sen ensimmäisenä muitten pikkuosien kanssa. Pikku hiljaa.

6.9.2010 22:06

huomenna poliisiasemalle ja kortti pois.. :( ajokausi loppu vähä liian lyhyen.. husqvarna menee talviunille <3

14.9.2010 23:04

Mitäs teit?

hytöysähkö; mikä sulla on siinä hussessa kun täytyy projektoida? Vai onko ihan ns. vapaaehtoista projektointia?

15.9.2010 8:57

3 ylinopeussakkoa, yks niist keula pystys siviili R1 vastaan :D :lol: :P ;)

15.9.2010 20:45

Aluks piti pelkkä moottori purkaa ja vaihdella särkyneet komponentit, mutta koska tiedossa on, että kyseinen toimenpide tulee kestämään, nii pikkurakentelu piru puras ja nyt on mopo tallissa runkoa, keulaa, vanteita yms. nippeleitä myöten seinällä odottamassa uusia linjoja ja maaleja...

19.9.2010 12:10

Morjens, näin etukäteen vähä kyselen että onko kenelläkään kokemusta hr1 änkästä kaasarihussessa? Että tarviiko suuria säätöjä tehdä änkän vaihdon kanssa? Kiitos ;)

Huqvarna sm 510 r

20.9.2010 18:14

Onko kenelläkään 2010 510smr joskus voplannut pahasti kun kiihdyttänyt kunnolla tai ajanut reilua vauhtia siis yli 90km/h

21.9.2010 0:03

Mahdollisia syitä on monta, tarkista ensin nämä:

http://www.motot.net/wiki/Voblaus

21.9.2010 18:03

Kassude kirjoitti:Mahdollisia syitä on monta, tarkista ensin nämä:

http://www.motot.net/wiki/Voblaus



Kiitoksia, täytyy tutkia noi kohdat. Se tapahtuu välil kovas nopeudes ja välil kovas kiihdytyksessä

22.9.2010 11:08

Itellä voblas vanha pyörä kun lähti kiihdyttää siitä 80km/h-> täyskaasulla. Samaa teki kun yritti ajaa yli 120km/h. Etsin aikani vikaa iskareista yms. mutta ongelma poistui takarenkaan vaihdolla ja tasapainoituksella.

22.9.2010 12:07

Kyllä jos pyörä woblaa niin yleensä pyörä on silloin keulakulmaltaan jyrkkä tai paino on ns. nokalla.

Tuo että kaasua antaessa(oletettavasti hieman keulii, että rengas hipoo radan pintaa) on juuri tuota ongelmaa. Ratkaisu on laskea etuiskareita, löysätä perää tai kääntää keulan offsettiä. Jos hiekalla ajaa ja on pattia ja siinä alkaa woblaamaan kaasun ollessa pois niin paluuvaimennusta kannattaa kääntää kiinni.

Tuommoiseen takarenkaan vaihdolla korjaantuvaan woblaukseen en usko. Wikissä tehdyt syyt woblille on kyllä aika oudon kuuloisia. Ketjun vapaaliike? Oikeasti mitä v*ttua?!

23.9.2010 17:56

ite lähti joskus woblaamaan vitun pahasti ku lähin jotai saatanan hulluu supraa kisaa(voin kertoo et en oo prätkäl koskaa tavannu mitää vastaavaa autoa, est. rek..) kiihdytettii rampii alas motarille ja siin 140-150 vauhdis ku alko woblaa ni voin kertoo et pikkasen kuumotti siin tilantees :D :D siihen ne hussen välitykset muutenki pikkuhiljaa loppuu ja supra lähti painaa nii stnasti :)