21.8.2011 21:55
Soppanestori kirjoitti:Huomenissa menee öljyt vaihtoon, suodatin, etujarrupalat ja takarengas. Jatkossa tietenkin öljyjen vaihdot, venttiilien säätö ynm, tehdään tietenkin itse niinkuin tähänkin mennessä suurin osa huolloista.
Kuinkas paljon olette mitanneet kulutukseksi, eilen ajeltiinn koko ilta ja sitten aamulla ajattelin että meen tankille niin menikin vaan alle 3 litraa bensaa?
kulutusmenee käden mukaan.
joskus ajaa 150km joskus 50km.. ihan siitä että miten sä käännät kahvasta...
22.8.2011 0:53
Mites noi sähköstartit... Luin jostakin että menee tosi helpoti rikki et pitäis osata käyyttää oikein. Mikä olis sitte se oikee tyyli?
Sitte vielä puolpuristinvaijeri mikä on kyktinkahvassa ja menee venttiilinkoppaa. Kun katto räjäytyskuvia niin siinä näkyy vaijeri mikä mene venttilikopasta kiksiin. Vaijeri lähtee venttiilinkopasta 5cm pyöränperäosaa päin edellämainitun vaiherin lopusta. Itellä en pyörästä tällästä vaijeria löytäny saati mitään järkevää paikkaa mihi se menis. Keitaalta kysäsin ja sanoivat sen olevan puolipuristinvaijeri (Eli sama kuin mikä on kyktinkahvanvieressä). Mutta kun pyysin tarkempaa tietoa niin vastausta ei ole tullut.
Yrittäkää ymmärtää
22.8.2011 14:47
Sähköstarttia pitää käyttää puolipuristeen kanssa. Eli vipu pohjaan startti päälle ja sitte laskee puristukset takasi ja joha starttaa. Niin kovat puristukset on että startti ei varmaan pitkään kestä ilman puolipuristeen käyttöä. Kokeilepa polkee käyntii ilman puolipuristetta ja sitten mietit millane homma startilla on pyörittää sitä mäntää.
22.8.2011 15:44
Soppanestori kirjoitti:Sähköstarttia pitää käyttää puolipuristeen kanssa. Eli vipu pohjaan startti päälle ja sitte laskee puristukset takasi ja joha starttaa. Niin kovat puristukset on että startti ei varmaan pitkään kestä ilman puolipuristeen käyttöä. Kokeilepa polkee käyntii ilman puolipuristetta ja sitten mietit millane homma startilla on pyörittää sitä mäntää.
Toistaseks pyörässä puolipuristinta ei ookkaa ku vaijeri on katki...
Ja oon joo kokeillu polkee silleenkin. Mutta eniten itteä ihmetytti se toisenvaijerin virka.
22.8.2011 15:52
Soppanestori kirjoitti:Sähköstarttia pitää käyttää puolipuristeen kanssa. Eli vipu pohjaan startti päälle ja sitte laskee puristukset takasi ja joha starttaa. Niin kovat puristukset on että startti ei varmaan pitkään kestä ilman puolipuristeen käyttöä. Kokeilepa polkee käyntii ilman puolipuristetta ja sitten mietit millane homma startilla on pyörittää sitä mäntää.
itse en ole koskaan käyttänyt puristinta enkä tule käyttämään startin kanssa.. enkä ole kuullut että kukaan muukaan käyttäisi tuollee.. ja hyvin kaikilla pelanneet startit..
22.8.2011 17:20
Ok, myyjä ainakin mulle suositteli käytettäväks sitä. No pitääpä kokeilla ilman.
Paremmin toi kyllä tuntu puolipuristuksen kanssa starttaavan, kyllä se jotenki lähti ilmanki mutta taidan jatkossakin startata niinkuin tähänkin mennessä.
22.8.2011 21:23
Serkku käyttää tuota puoli puristinta, kun käyttää nappi käynnistystä ei oo varmaan niin kova rasitus startille...Kyllä luulisin että se säästää sitä starttia
24.8.2011 16:39
Mikähän on kun keula välillä rupeaa voblaamaan kovasti kiihdyttäessä isoille nopeuksille tai ajaessa jotain yli 115km/h. Ja onko normaalia, että eturatas liikkuu hieman sivuttais suunnassa eli sen akselin mukana noin 1/2 milliä.
Edit: ilmanpaineet vaan vähissä eturenkaasta, hävis kun lisäs, mutta toi eturatas mietityttää viel.
28.8.2011 5:11
Kuka kävi launataina illalla ajamassa kivenlahenteukalla 12 aikaa husalla!
30.8.2011 16:42
Kuinka paljon teillä tulee öljyn vaihdon yhteydessä metallisilppua öljyruuvin magneetissa?
30.8.2011 17:12
Soppanestori kirjoitti:Kuinka paljon teillä tulee öljyn vaihdon yhteydessä metallisilppua öljyruuvin magneetissa?
eipä sitä juurikaan tullut kun pyörä oli.. kun alkoi tulemaan niin meni kiertokangen laakeri
30.8.2011 17:33
Itselläni jonkun verran sitä tulee, mutta kaikki onneksi on vaihteiston puolella. Kampikammioon ei ole kuitenkaan metallisilppua päässyt ainakaan suodattimen ja öljysihdin perusteella. Esim. kevariin verrattuna sitä tulee paljon enemmän ja tietenkin lyhemmässä ajassa.
Mites muilla husan omistajilla?
30.8.2011 21:08
kyllä se silppu tulee vaihteiston puolellekkin sieltä kampiakselilta.. jos sitä kunnolla tulee..
30.8.2011 21:40
Pitää seuraavassa öljyvaihdon yhteydessä ottaa kuva vaikka siitä pultista, josko joku osaisi sanoa onko miten normaali määrä sitä silppua.
2.9.2011 8:30
Mulla ainakin on ollu välillä ihan reilustikin tuota silppua, mutta toisaalta mopolla ajettu vasta 50h ja on ollut kyllä vähenemään päin.
Soppanestori joku ilta ajamaan? Näköjään samassa kaupungissa vaikutetaan.