11.7.2010 9:49

öräwä kirjoitti:
Mad-Mike kirjoitti:Millaset välit on vakiona, kannattaako niitä vaihtaa... miten se palasäätö venttiileissä oikein toimii.


Tosi simppeli homma jos on likellekkään samanlainen, kuin uudemmissa kotareissa.
Siis jos välys ei ole kohdillaan, niin purat nostimet vaan wege ja magneetilla nappaat säätöpalan pois.
Sitten vaan tasaisella pinnalla, kuten lasin päällä alat mikrometrin + hienon hiomapaperin kanssa työstämään palaa oikeaan paksuuteen. Jos tarvis, niin uusi, sopiva pala liikkeestä ja paikoilleen.
Homman juoni selvii viimeistään kun ottaa venttiilikopan irti ja tutkailee :)

Tota palasäätöistä koneistoa ei kovinkaan usein tosiaan tarvii säätää.


Ok, kiitos vastauksest, kuulostaa hyvältä, miten usein niitä suunilleen tarkastetaan

11.7.2010 11:47

Eikö se yleensä oo niin että pitää vaihtaa paksumpaan?? Eli pitää hankkia uudet simmit.

11.7.2010 14:19

00sci kirjoitti:Eikö se yleensä oo niin että pitää vaihtaa paksumpaan?? Eli pitää hankkia uudet simmit.


Venttiili, normaalistikin porautuu kanteen pikkuhiljaa. Eli välykset tiukkenee hiljalleen säätömekanismista riippumatta. Ja lisätään vielä, että hionta suoritetaan vesihiomapaperilla :)

12.7.2010 11:13

öräwä kirjoitti:
00sci kirjoitti:Eikö se yleensä oo niin että pitää vaihtaa paksumpaan?? Eli pitää hankkia uudet simmit.


Venttiili, normaalistikin porautuu kanteen pikkuhiljaa. Eli välykset tiukkenee hiljalleen säätömekanismista riippumatta. Ja lisätään vielä, että hionta suoritetaan vesihiomapaperilla :)


Aijaa, joka päivä jotain uutta oppii. Mut kai se venttiili kulu eikä kansi? Mitä mä oon kuullu niin ventiilit vaihdetaan silloin kun välys rupee koko ajan heittämään?

Mad-Mike kirjoitti:Ok, kiitos vastauksest, kuulostaa hyvältä, miten usein niitä suunilleen tarkastetaan


Katuajossa siinä 80h

12.7.2010 13:04

00sci kirjoitti:
öräwä kirjoitti:
00sci kirjoitti:Eikö se yleensä oo niin että pitää vaihtaa paksumpaan?? Eli pitää hankkia uudet simmit.


Venttiili, normaalistikin porautuu kanteen pikkuhiljaa. Eli välykset tiukkenee hiljalleen säätömekanismista riippumatta. Ja lisätään vielä, että hionta suoritetaan vesihiomapaperilla :)


Aijaa, joka päivä jotain uutta oppii. Mut kai se venttiili kulu eikä kansi? Mitä mä oon kuullu niin ventiilit vaihdetaan silloin kun välys rupee koko ajan heittämään?



Kyllähän venttiilin lautanenkin kuluu, silloin myös välys rupeaa tiukkenemaan. Vallankin kovemmista materiaaleista tehdyissä venttiileissä on tuo kanteen hiljalleen pureutumis ongelma, ja useimmiten pakopuolen venoissa. KTM valtuuteltulta huoltajalta tuon kuulin, :)
Oikeestaan kulunut nokka on ainut joka saa välyksen suurenemaan.

12.7.2010 20:09

Morjens, miettiny tässä että jos sitä tämmösen kisasmoton laittais seuraavaksi mopoksi ku kyykyt ei innosta enää yhtään. Niin miten hyvin nää menee vakioputkilla ja muilla vakiohilppeillä ilman mitään 25kw kuristuksia? ja paljon sillon irtoaa kW? -09 SMR taitaaki olla sitten jo ruiskupeli, ja miten se toimii näissä vehkeissä verrattuna kaasariin? Kiitti jos joku vaivautuu avaa vähä asiaa :)

13.7.2010 15:30

Ku tuol aikasemmi puhuttii, siit et vie löpöö vitusti, ni viekö sit enemmä, ku joku 2t piikkikotka esim..
:eek:

13.7.2010 15:39

Jos 6l/100km on vitusti jonkun mielestä niin ehkä sitten.. Kyllä nämä nyt piikkejä vähemmällä bensalla kulkee ellei ihan koko ajan ole vaijeri kireällä.

13.7.2010 20:41

EiNiinNopea kirjoitti:Jos 6l/100km on vitusti jonkun mielestä niin ehkä sitten.. Kyllä nämä nyt piikkejä vähemmällä bensalla kulkee ellei ihan koko ajan ole vaijeri kireällä.



Ei paha kulutus oo, iso tankki maksaa noin 370€ mp-racingillä, koko 11.5 litraa
Kysyn uudelleen että tarviiko tälläiseen pyörään nomaali sisään ajon eli n500-1000km vai riittääkö ihan tuollainen crossi pyörän sisään ajon

14.7.2010 2:17

ihan crossipyörän sisäänajo riittää niinkuin kaikkiin muihinkin peleihin..

14.7.2010 22:29

välzy kirjoitti:ihan crossipyörän sisäänajo riittää niinkuin kaikkiin muihinkin peleihin..


Kiitoksia tiedosta, se olisi ehkä ens maanantaina tuollaisen 2010 sm510r osto, jos rahoitus asiat loksahtaa kohdilleen

21.7.2010 16:01

En jaksanut lähteä etsimään tietoa tuolta, joten kysyn että tarvitseeko 10k:n kohdalla jo vaihtaa petilaakereita yms.? Eli missä kohtaa näissä on laakeriremppa edessä?

23.7.2010 18:34

_E_Z_ kirjoitti:En jaksanut lähteä etsimään tietoa tuolta, joten kysyn että tarvitseeko 10k:n kohdalla jo vaihtaa petilaakereita yms.? Eli missä kohtaa näissä on laakeriremppa edessä?

Viimeistään silloin, samalla tietty nokkaketju ym perushilut uusiin.

24.7.2010 21:45

Tuli tänään haettuun tuollainen 2010 SM510R, ajettu vasta 45km, ihan jees, vertailu kohteena 2007 SM610. Keula on aivan liian jäykkä kadulle, perä taas liian löysä suhteessa keulaan, jarrut aina uskomattomat/taka jarru poljin vähän ihme asennossa/tunnoton vertaus pyörään.

Kytkin kevyt mutta vähän parempi tunto, kaasun vastaavuus herkkä, penkki on toistaiseksi kova, pehmenee varmaan käytössä, tärinää ei oo niin paljoon kuin vertaus pyörää... mutta ei ole vielä päässyt kunnolla vedättää, ajattelin ajaa ainakin tankillisen rauhallista ajoa.

Kyllä odotan että on sisään ajettu, ohjaus on todella kevyt/tuntee kaikki liikkeet.
Pyörä on täysi tehoinen, eli ilman putsarin rajoitin poistettu, kaasu rajoitin poistettu, pitäisi olla katallysaattoritkin poistettu, lamda myös. Myyjä sanoi että ei tarvii säätää ruiskua, nyt kun on täysi tehoinen

24.7.2010 23:51

Saa kyllä olla pirun jäykissä säädöissä keula, jos on kadullekkin liian jäykkä :eek: