Re: Jarrut paremmaksi

7.6.2011 8:54

Kertokaapa joku mitkä on parhaat jarrupalat motoon? Kestävyydellä ei niinkään ole väliä kunhan jarruteho on hyvä!

Re: Jarrut paremmaksi

7.6.2011 15:56

Jos käytät vakio jarrusatulaa,on nissinin omissa paloissa paras pito..on kokeilemalla havaittu.

Re: Jarrut paremmaksi

8.6.2011 19:41

leppape1 kirjoitti:Jos käytät vakio jarrusatulaa,on nissinin omissa paloissa paras pito..on kokeilemalla havaittu.


Yhdyn täysin tähän.. Jos taasen kyse isosta jarrusta, carbon sinter/dual carbon palat duellilta..

Mutta tosiaan, krossijarrulla ei motossa tee mitään, se on myös kokeilemalla havaittu.
Toimivan kombinaation saa esim isolla levyllä, isolla satulalla, esim ostamalla purkuosista 4-mäntäisen zx6r satulan 50-100e, sovittamalla sen paikoilleen ja laittamalla esimerkiksi r6-r1 yläpuristimen 80-180e (16mm radiaalibrembo).
Oikeesti hyvän jarrun saa sit euroilla nettikaupasta...

Re: Jarrut paremmaksi

9.6.2011 17:34

Thanks! Menee ne nissinin omat sitten hankintaan. Joo ei tolla mitään tee ainakaan sillä vakiolevyllä. Radalla keitti muutaman kierroksen jälkeen ja tuntuu ettei kahdellakaan sormella jaksa painaa. Isolevy nyt pitää ainkin hommata ja sitten jossain vaiheessa ehkä puristin ja satula :)

Re: Jarrut paremmaksi

13.6.2011 22:16

Jos meinaat motosta radalla innostua, se iso levy+satula+yläpuristin on ehdoton kun sliksit tulee mukaan ajamiseen mahdollistaen jarrutuksiin suuremman pidon jopa kallistaessa. Ilman kunnon jarruja menee sit loppujen lopuks reenit aina vaan hukkaan, kun ei pysty harjoittamaan limitillä jarruttamista.. on muuten sladit ja kaikki stunttailukin helpompaa isoilla jarruilla :d

Re: Jarrut paremmaksi

21.6.2011 22:54

Ostakaa tästä ihan aito supermoton jarru http://www.motot.net/talli/osat/id15096/

Re: Jarrut paremmaksi

21.8.2011 17:33

omaan kottaraisee pitäis saaha jotain kunno moto jarrusettiä.. mutta halvalla .. hyvä ja halpa ei ole kyllä koskaan samassa lausessa mutta mutta.. :) ehdotuksia ? itse ajattelin beringerin 6 mäntästä ja jotain r1 puristinta... mutta noita satuloita ei vain käytettynä oikein näe ja jos näkee niin helvetti mitkä hinnat.. katselin jenkeistä ja briteistä niin on nekin aika arvokkaita.. mutta mikä muu yhdistelmä olisi hyvä ? joku 4 mäntänen satula ? mutta mikä olisi hyvä ? ?

Re: Jarrut paremmaksi

21.8.2011 18:06

Onko täällä mototin puolella ketään custom-jarrulevyjen tekijöitä? Jos ei, niin tiiättekö jonku koneistamon tms. jolla on kokemusta levyjen tekemisestä? Ja jos ei vieläkään tärppää, niin mistä materiaalista kannattais lähteä muovaamaan levyä, jos koittais viedä "tavalliselle" koneistajalle/amikseen pyöriteltäväksi?

Re: Jarrut paremmaksi

21.8.2011 18:07

Valmiit jarrusetit on yleensä paras ratkasu. Kantsii tsiigailla myös jäärata/supermotofoorumia http://www.iceroadracing.com
Suosituimpia jarrumerkkejä s1-luokan kuskeilla on Brembo,Beringer,Braking ja motomaster.

Re: Jarrut paremmaksi

21.8.2011 18:19

Jepuz kirjoitti:Valmiit jarrusetit on yleensä paras ratkasu. Kantsii tsiigailla myös jäärata/supermotofoorumia http://www.iceroadracing.com
Suosituimpia jarrumerkkejä s1-luokan kuskeilla on Brembo,Beringer,Braking ja motomaster.



niinhän ne on mutta myös hintavia :) suht halvalla tarkoitus päästä.. omassa husassa oli aikoinaan tollane 6mäntäne beringeri ja 929 hondasta pääsylinteri.. toimi todella hyvin !

Re: Jarrut paremmaksi

26.8.2011 19:29

Tarkennukses aiempaan, tarkoitin tietysti että valmiit jarrusetit on paras ratkasu sillon kun haetaan oikeesti hyviä jarruja. Tollaset viritelmät nyt kelpaa kadulle jne..

Re: Jarrut paremmaksi

25.2.2012 11:27

Gassuun 320mm levy myynnissä! http://www.motot.net/talli/osat/id33980/

vaihdossa voi ehdottaa kahvaa/pääsylinteriä, joka sopii beringer 6-mäntäsen puristimen kanssa!

Re: Jarrut paremmaksi

28.5.2012 20:47

-
Viimeksi muokannut Omnic päivämäärä 15.6.2012 0:25, muokattu yhteensä 1 kerran

Re: Jarrut paremmaksi

21.7.2012 17:43

On tässä nyt tullut tutkiskeltua eri etujarruvaihtoehtoja tuohon omaan 450 kotariin. Ongelmia vaan tuottaa se että ei ihan ole varaa käyttää sitä 800-1000€ mitä tuollaiset "valmiit" jarrusetit maksaa. Joten onko kenelläkään kokemusta esim tällaisten jarrusatuloiden käytöstä:

vaihtoehto nro.1

vaihtoehto nro.2

eroahan noilla nyt on käytännössä vain se että ensimmäisessä kiinnitysreikien väli on 65mm ja toisessa 40mm ja jostain foorumeilta lukeneena ymmärsin että tuo 40mm pitäisi mennä suoraan kiinni adapterilla joka on tarkoitettu 320mm jarrulevyille. Myös pitääköhän noiden satuloiden kanssa vaihtaa isompaa puristintakin kun nestettä tarvii olla systeemissä kuitenkin sen verran enemmän?

Onko jollain parempaa tietoa tai faktaa?

Re: Jarrut paremmaksi

24.7.2012 23:06

Mulla on muuten ylimääräisenä tommonen 65mm pulttijaolla oleva brembo jos kiinnostaa...
Itellä ongelmaa tuotti tuon jarrusatulan leveys. Ainakin kawassa se ottaa pinnoihin kiinni, ellei simmaile levyä tai pinnaa vannetta enemmän toiseen laitaan.

Vakiopääsylinterillä (yleensä 11-13mm mäntä) siitä kahvasta tulee semmoinen kumipallo. Kahvan liike on pitkä ja pehmeä. Pyörä kyllä pysähtyy kun vain kahvaa puristaa :)

Mitä suurempi mäntä siellä pääsylinterissä on, sitä lyhyemmän matkan kahva liikkuu. Jos männän halkaisija menee liian suureksi (yli 16mm), joutuu kahvaa painamaan kovaa ennen kuin mitään tapahtuu.

Ainakin jenkkien ama motossa osa tykkää ajella noilla pienillä pääsylkillä kun niissä on enemmän "tuntoa." Johtuu varmaan pitkälti siitä, että ne ajaa hiekkaosuuksia supercrossradoilla :D