8.6.2010 22:36

Sieltähän ne osat tänään tuli 8) 17.5 tilattu, joten kyllähän tossa kestikin. :|

9.6.2010 11:43

En kyllä sanois että ~3 viikkoa on ihmeellisen kauan. Italiasta asti kun ne osat tilaa :roll:

27.6.2010 12:30

Kertokaa lisää kokemuksia 510, mua kiinostaa varsinkin 09/10 vuosimallit... taitaa olla hyviä pyöriä :D

27.6.2010 21:29

Ite oon ainakin ollut omaan -10 malliini tyytyväinen. Alkuun oli outoa stumppailu ongelmaa, mutta ruiskun säädön jälkeen toiminut kuin unelma. Todella hauska laite pahennuksen herättämiseen.

28.6.2010 18:47

Heppu kirjoitti:Ite oon ainakin ollut omaan -10 malliini tyytyväinen. Alkuun oli outoa stumppailu ongelmaa, mutta ruiskun säädön jälkeen toiminut kuin unelma. Todella hauska laite pahennuksen herättämiseen.


Mites nuo huollot, olen yrittänyt kaivaa tuota owners manual/huoltokirjaa netistä... niistäkin on niin paljon juttua netissä, millainen on ylläpitää siis hinnoittelu yleensä, osien saanti jne... :P

30.6.2010 20:28

Heppu: Minä vuonna näihin tulikaan se ruisku?

30.6.2010 21:15

Mad-Mike kirjoitti:
Heppu kirjoitti:Ite oon ainakin ollut omaan -10 malliini tyytyväinen. Alkuun oli outoa stumppailu ongelmaa, mutta ruiskun säädön jälkeen toiminut kuin unelma. Todella hauska laite pahennuksen herättämiseen.


Mites nuo huollot, olen yrittänyt kaivaa tuota owners manual/huoltokirjaa netistä... niistäkin on niin paljon juttua netissä, millainen on ylläpitää siis hinnoittelu yleensä, osien saanti jne... :P


Onko näissä ruisku peleissä mitään niin sanottuja tehdas vikoja, ruiskussa, bensa pumpussa, jne.
Mites eka huoltoon kuuluu jne...
Viimeksi muokannut Husky510 päivämäärä 1.7.2010 18:38, muokattu yhteensä 1 kerran

30.6.2010 21:35

Kassude kirjoitti:Heppu: Minä vuonna näihin tulikaan se ruisku?

Tuli vissiin 08

1.7.2010 23:30

Mad-Mike kirjoitti:
Heppu kirjoitti:Ite oon ainakin ollut omaan -10 malliini tyytyväinen. Alkuun oli outoa stumppailu ongelmaa, mutta ruiskun säädön jälkeen toiminut kuin unelma. Todella hauska laite pahennuksen herättämiseen.


Mites nuo huollot, olen yrittänyt kaivaa tuota owners manual/huoltokirjaa netistä... niistäkin on niin paljon juttua netissä, millainen on ylläpitää siis hinnoittelu yleensä, osien saanti jne... :P


Owners manuaalia en minäkään saanut pyörän mukana, kun ei vielä ilmeisesti ole italialaiset tehneet niitä. Osia ainakin saa maahantuojalta hyllytavarana. Mäntä sarja n. 250€ kiertokanki n.195€ runkolaakerit 37€. Jos en nyt ihan väärin muista.

Ruisku näissä säädetty tehtaalla liian laihalle, mutta suomessa tosiaan sitten uudet softat sisälle ja pelit toimii. Enskamallissa ainakin on ollut bensapumpun liittimissä ongelmaa. Tuppaavat irtoamaan kovemmassa räminässä, mutta saatu korjattua -09 malleista eteenpäin.

Ruisku SMR malleihin tuli vuonna 2008 ja 2010 malliin tuli uusi mikunin ruisku.

Tonnin huollossa perus venttiilien tarkistus, öljynvaihto, pulttien kiristely ja kulutusosien tarkistus. Ruisku kannattaa uudelleen säätää "sisäänajon" jälkeen.

2.7.2010 18:06

Heppu kirjoitti:
Mad-Mike kirjoitti:
Heppu kirjoitti:Ite oon ainakin ollut omaan -10 malliini tyytyväinen. Alkuun oli outoa stumppailu ongelmaa, mutta ruiskun säädön jälkeen toiminut kuin unelma. Todella hauska laite pahennuksen herättämiseen.


Mites nuo huollot, olen yrittänyt kaivaa tuota owners manual/huoltokirjaa netistä... niistäkin on niin paljon juttua netissä, millainen on ylläpitää siis hinnoittelu yleensä, osien saanti jne... :P


Owners manuaalia en minäkään saanut pyörän mukana, kun ei vielä ilmeisesti ole italialaiset tehneet niitä. Osia ainakin saa maahantuojalta hyllytavarana. Mäntä sarja n. 250€ kiertokanki n.195€ runkolaakerit 37€. Jos en nyt ihan väärin muista.

Ruisku näissä säädetty tehtaalla liian laihalle, mutta suomessa tosiaan sitten uudet softat sisälle ja pelit toimii. Enskamallissa ainakin on ollut bensapumpun liittimissä ongelmaa. Tuppaavat irtoamaan kovemmassa räminässä, mutta saatu korjattua -09 malleista eteenpäin.

Ruisku SMR malleihin tuli vuonna 2008 ja 2010 malliin tuli uusi mikunin ruisku.

Tonnin huollossa perus venttiilien tarkistus, öljynvaihto, pulttien kiristely ja kulutusosien tarkistus. Ruisku kannattaa uudelleen säätää "sisäänajon" jälkeen.



Kiitos vastauksista, kelasin sitten jos tuollaisen saa alle. Olis tarkoitus ostaa Power-Commander, putkisto, ilmafilsu...sisään ajon jälkeen, tietysti takuusta ei tiedä kun virittää

6.7.2010 23:45

Minkäslainen öljynvaihtoväli tollaseen sm510r 2010 husseen on hyvä kadulla?
Onko 1000km liikaa?
Venojen tarkastus ilmeisesti joka toinen kerta?
Kuinka paljon uskaltaa ajaa ennen kuin tarvii kone avata?
Minkälainen hinta on odotettavissa ihan perus konerempasta, jos tekee itse?
Onko koneessa jotain erityisen arkoja kohtia?
Muutenki kaikki tieto kyseisestä pyörästä on tervetullutta, esim osien saanti jne..

7.7.2010 21:19

Creaper kirjoitti:Minkäslainen öljynvaihtoväli tollaseen sm510r 2010 husseen on hyvä kadulla?
Onko 1000km liikaa?
Venojen tarkastus ilmeisesti joka toinen kerta?
Kuinka paljon uskaltaa ajaa ennen kuin tarvii kone avata?
Minkälainen hinta on odotettavissa ihan perus konerempasta, jos tekee itse?
Onko koneessa jotain erityisen arkoja kohtia?
Muutenki kaikki tieto kyseisestä pyörästä on tervetullutta, esim osien saanti jne..



Millaista sisään ajoa tässä pyörässä kannattaa tehdä, se perus 500-1000km vai ihan perus kisa sisään ajo?

7.7.2010 22:24

Venoja ei tarvi niin usein tarkistaa koska niitä säädetään simmeillä eli ei tarvi säätää yhtä paljon kuin perinteisillä ruuvi säätö venoilla (vanhemmat kotkat esim.) Tarkistin ensimmäistä kun se oli ajettu 70h ja oli säädöissä

10.7.2010 20:48

Millaset välit on vakiona, kannattaako niitä vaihtaa... miten se palasäätö venttiileissä oikein toimii.
En muista tätä onko siinä 9 vai 7 litran bensa tankki, millainen on ajaa esim kaupunki/maantie jne...
Tarvitsisi "käyttö kokemuksia", täs parin viikon sisällä ostan varmaakin tälläisen pyörän :s

10.7.2010 23:50

Mad-Mike kirjoitti:Millaset välit on vakiona, kannattaako niitä vaihtaa... miten se palasäätö venttiileissä oikein toimii.


Tosi simppeli homma jos on likellekkään samanlainen, kuin uudemmissa kotareissa.
Siis jos välys ei ole kohdillaan, niin purat nostimet vaan wege ja magneetilla nappaat säätöpalan pois.
Sitten vaan tasaisella pinnalla, kuten lasin päällä alat mikrometrin + hienon hiomapaperin kanssa työstämään palaa oikeaan paksuuteen. Jos tarvis, niin uusi, sopiva pala liikkeestä ja paikoilleen.
Homman juoni selvii viimeistään kun ottaa venttiilikopan irti ja tutkailee :)

Tota palasäätöistä koneistoa ei kovinkaan usein tosiaan tarvii säätää.