19.2.2015 11:17
Juu yks sivusto sanoi että 2007 uutena tuli mm. ruisku ja parempi penkki
ja kyllä, putkea en ole vaihtamassa, jos ei ole rahaa vaikka esim. power commanderiin siinä samassa ettei mene entistä laihemalle.
katsotaan nyt, jos vaikka ajokauden pääsisi hussella aloittelemaan
Eikös toi nokkaketju oo yleensä vaihettu ekan kerran siinä 5-8tkm paikkeilla ainaki mitä muistelisin täältä lukeneeni? tossa myynnissä olevasta ei kuulemma oo vaihettu sitä ja sillä kuitenkin ajettu 10tkm
mahtaako olla kone pahastikkin kärsinyt vai voiko sillä päästä ton 10tkm ilman ongelmia? myynti ilmoituksessa kuitenkin lukee että "Juuri tehty huolto"... ja toinen asia, yritin googlata ja ettiä eBaysta ja muualta mut en oikein tahtonu löytämään, onko tälläsee SM610 07-08 malleihin saatavina katteita jostain tia käykö jonkun muun mallin katteet suoraan tähän? etulokareita kyllä löyty vaikka kuinkamonesta sivustosta.
Kiitos muuten nopeista vastauksista tähänmennessä!
19.2.2015 13:54
Ai se tuli noin aikasin, nyt on pahasti ollut muistissa ongelmia..
Kyllä kun muutaman -07 smr viimeisiin malleihin tuli jo tuonna -07 vuonna, mun -08 oli kaikki..
Kysyn veljeltä lisää tuosta nokkaketjusta...
Katteita varmaan voisi löytyä saksasta, italiasta, briteistä. No tietysti edelleen mp-racing, mutta tarra setillä saa erittäin siistiksi. Muistan veljen pyörän kun sillä ole se "mattaharmaa", niiin kun se vahtattiin, niin siitä tuli erittäin makee
Tuossa olisi aika pähee sm630, mutta hinta on varmaan suolainen
http://www.motosupplies.com/husqvarna-sm630-special/Tuolta voi saada katteita, en tiedä hintoja
http://www.motosupplies.com/Mutta kerron lisää, kun veli kertoo. Jos se muistaa paremmin
19.2.2015 14:30
Oli kyl hienon näkönen!
siis mulla tarkotuksena olisikin hommata toiset katteet ja tehdä niistä kokonaan mustat jos ei valmiiksi mustia katteita löydy ja niihin
tämmönen tai
tämmönen tarrasetti, makunsa kullakin mutta mun mielestä älyttömän hienon näköset
Niin ja tuolta
http://www.motosupplies.com/ löyty ainakin seuraavat:
etu lokari ja
tankin katteet(vai miksi niitä kutsutaan) jos 08 mallin katteet sopivat 07 malliin? Voisin soittaa mp-racingille ja kysellä että onko niillä ja millä hinnalla katteita ja noista huolloista...
kauheen kova pärräkuume kyllä, tahtois vaan menopelin mahdollisimman nopeasti
E: koko katesarja mp-racingiltä vuoden 2007 sm610 , suuntaa antava summa n. 250€ tosin väreissä on hintaeroa... olikohan takasivukate harmaana 60€ ja valkoisena 30€ ja keltaisena 20€ , älkää kysykö miksi tuommoinen hintaero, ei osannut sanoa myyjäkään
19.2.2015 17:29
Ei pahan hintaisesta, siis yksittäis kappale, tuo keltainen..Maalia päälle, vielä jos tulee tarra setti. Niin jää näkyviin pieni alue
Tuolla motosupplies on mysö ebay myyntiä, siellä on joskus halvalla,
http://www.ebay.co.uk/sch/husky-parts/m.html?_nkw=&_armrs=1&_from=&_ipg=25&_trksid=p3692Tuolla voi olla myös muoveja, tarroja löytyy
http://www.race-styles.com/show_subcategory.php?main_kat=53&id_in_ukat=297&nr=Kyllä noita smr katteita pitäisi lyöty myös mustana, jos ei. Niin ne smrr mallissa oli jossain vuosi mallissa mustat vakiona. Ainoa eri smr ja smrr, on akun paikka takalokarissa ja lokarin pituus on pikkaisen erinlainen.
Veli ei muista enään sitä kiristäjä jutta, mutta itse muistelisin että jos siinä kiristäjässä on niitä hampaita näkyvissä 10 kpl, niin kannattaa laittaa ketju vaihtoon.
Oisko siinä 15 vakiona.....Jotain tälläistä muisti kuvaa olisi, voi olla että on ihan puuta heinää
19.2.2015 18:07
kiitos linkeistä, joo jos on lovessa 10 niin pitää viimeistään vaihtaa vaikkakin muistelisin lukeneeni että niitä lovia on 16 mutta 10 on se viimeistään vaihdettava. Ihan hyvin muisteltu
E: pyörä on jo ostettu, ei tälläkertaa tullut hussea kuitenkaan... Mutta tuleville pyörän ostajille voin sanoa että en jättänyt hussea ostamatta sen takia että olisi huono pyörä! mutta raha ja sijainti ratkaisivat tälläkertaa toisen pyörän kannalle omassa tapauksessa.
23.3.2015 19:09
Oon kattellut tollasen 630 ostoa, ja lueskelin noita jenkki foorumeita, joissa todettiin pyörän olevan aika laiska? Pitäkö tieto paikkaansa, ja jos sitä sitten kyseillä osilla piristää, niin onko siinä sen jälkeen isokin ero?
Muita mielipiteitä vois kans heitellä. Tämä ja smr on 50/50 kumpaan kalllistun
23.3.2015 19:36
Ero SMR510 on kun yö ja päivä. Tämmönen ei tunnu läheskään yhtä tehokkaalta kun 510, ja painoakin on paljon enemmän. Tosin tätä ei tarvii huoltaa yhtä ahkerasti. Mietiskele vaan että haluatko tehoa vai huoltovapautta? Hyvä vaihtoehto on myös Ktm Smc 690, enemmän tehoa ja vähemmän painoa kun hussessa. Ne taitaa vaan olla kalliimpia...
23.3.2015 21:34
Toi ktm jää vähän sivuun kun hinta alkaa olemaan hieman liian korkea omaan budjettiin. Itteeni kiinostaa nuo molemmat, huolettavuus sekä teho siksi kysyinki, että onko tosta 630 mihinkää? Koska miellumin huollan sitten vähän enenmmän, kun petyn pahasti tehon puutteeseen. Jos jollain vaikka kiihtyvyys tietoa pyörästä niin kertokoot pois
23.3.2015 22:51
No siis tuo 630 on susi tehon puolesta tuohon smr malliin, siis jo on massia huoltaa, jaksaa ja halu tehdä, niin smr malli paaljon parempi vielä jos vähän kikkailee.
Ainoat "ongelmat" smr on, pieni bensa tankki(7.2litraa), ajaa noin 90-120km, sitten on tuo öljyjen vaihto väli, öljyn hinta tänä päivänä.
Mutta muuten aika varma peli, suosittelen pitää sitä kunnossa, niin kestää, ei laimin lyö huoltoja. Itellä on n.12 ajettu ja ventiilin välit ok, ei ole tarvinut säätää koskaan, no ei ole kyllä paljon käytetty korkeilla kierroksilla ja öljyt vaihtanut silloin kun pitää ja ei mitään ihan huonoa öljyä käytetty.
PS. suosittelen lukee tuota smr topic, siellä on juttua lisää
24.3.2015 2:03
Joo sen oon ymmärtänyt, ettei noita kahta voi oikein samaan kategoriaan laittaa, mutta onko tosta 630 mihinkää? koska kesällä saattaisi tulla päivittäin 30-40km matkaa ajettue työnpuolesta(toki autokin löytyy, mutta mp 100x kicempi ajaa varsinki kesällä, ja jos sellaisen hommaa niin eiköhän sillä silloin ajettaisi)ja kun tuon verran tulee kilometrejä niin voisi tuo 630 olla se parempi vaihtoehto,jos ei se nyt kevarilla vaiikka jää, mutta mitään en sulje pois vielä.
Mutta pahin tilanne olisi se, että jos hommaisi 630, ja siihen pettyisi sitten suht nopeasti teho puutteeseen, vaikka siihen on mahdollista hieman piristystä saadakkin
24.3.2015 15:56
No tuota se taas riippuu ihan mitä sillä teholla haluaa. Siis kyllä minä uskoisin että tuo on ihan jees katukäyttöön jos sitä ei verrata mihinkään "kilpapyörään" ja kyllä se nyt parempin on kuin sm610, pakko olla. Jos tuollaista työmatkaa tulee ajettua ja vielä jos on jotain maantietä, niin tuo sm 630 kuulostaa paremalta.
Veljellä oli sm610 ja ekaksi pyöräksi oli ok, sitten vähän nokkaa, sliparia ihan jees.
Sitten se koikeili tuota sm510r pyörää, niin 2 vko myöhemmin se osti itsekkin, sanoi että yö ja päivä eroa tehoissa, painossa, alustassa, jarruissa.
Mutta yksi "vaatimus" oli että on helpompi keulia, jossain välissä kävi koeajaa tuota sm630 hemmo päivillä, niin en teidä oliko rajoitettu jotenkin vai mikä siinä oli, että "tylsä" oli, siis silloin vertaus kuva oli sm510r malliin. Oikeastaan suosittelen käydä koeajamassa jos mahdollista ensin, niin siinä saa paremman mielikuvan.
24.3.2015 17:31
Joo itte himmoitaisi tuo smr, mutta kun tietää, että tota työmatkaa tulee jonkun verran kuitenkin ja se on sitten tollasta puol maantietä vielä, mutta en tiiä jaksaako niitä öljy sitten vaiheella niin useasti kun sitä matkaa kertyy ja se öljykään ei mitään mahdottoman halpaa ole. Ja sitten kun kilometrejä kertyy kesänaikana niin voi olla, että koneremppa saisi myös vähän usemammin tehdä
Hieman kallisun varmaan 630 puolella ja sitten piristelen sita mahollisiman paljon, oli vielä aika halpaa tehdä pirteämi ja katso että pärjäiskö sillä:)
24.3.2015 17:46
Itse oon toistuvasti pettyny näihi noin 600cc katumotoihin, kun on omistanut tuon 450 exc:n pari kesää. Suosittelen koeajaa pyöriä, tai edes jotain samantyyppisiä, niin tiedät paremmin.
24.3.2015 20:40
Joo mut pelottaa vaan tuo huoltojen hinta, jos ja kun niitä kilometrejä sitten tulee, ja viel kun en ole tehnyt niitä aikasemmin niin miten pärjäisin niiden kanssa. Vaikka tekemällähän sitä oppii
24.3.2015 21:45
Sori jos tuossa aikasemmin on ollut ehkä liian "vakavaa" kommenttia tuo huoltaminen.
Öljyt vaihtaa noin 30min, no 45 min kun odottaa hetken että jäähtyy ja venttiilit tarkistaa vaikka lauantai aamuna, niin kone on varmasta kylmä, siinä menee noin tunti, jos tehokkaasti tekee.
Jos ei pidä korkeilla kierroksilla ja vaihtaa sitä ölppää, niin en ihan heti usko että saa isoja huoltoja tehdä, tietysti käytetyssä on aina riski että sekundaa.
Itse siirryin tuosta kalliista Castrol power-1(70€/4L) tuohon Valvoline öljyyn joka maksaa sen n.55€/4L ja nyt pidensin tuossa viime kaudella kun ajoin öljyjen vaihtoa n.500-800km ja suodatin menee joka kerralla kun se on harrastus.
Itse ainakin tuossa Hussessa huomannut sen, että miten kuumempi päivä ja paljon ajoa, niin nopeammin se öljy menee huonoksi ja se ei ole ihme, kun puhutaan 1.65lL öljy tilavuudesta.
Sama oikeastaan pätee noihin katu smoitoihin, kyllä niissäkin vaihtaisin puolet siitä mitä tehdas antaa.
Tiestysti tuossa kilpa pyörissä on tuo satula vähän huono, siihen se tärinä päälle, tuule riepotus, niin pitkää matkaa maantiellä suoraa, niin ei se niin kivaa ole.
Sen takia velikin vaihto sm510r, Aprilia DD 750...
Mutta niin kuin Stål sanoi, suosittelen käydä koeajamassa, tuota sm630 ja jos mahdollista, niin myös smr.