Re: HUSQVARNA SM610/630

31.12.2014 15:06

Ei sitä tarvi penkittää koska on jo tiedossa paljon siitä lähtee tehoa kuristussarjalla. Ostat semmosen liikkeestä ja ne asentaa sen. Saat siitä todistuksen jonka viet konttorille. Maksat siellä sen 16€, mitälie, uudesta rekkarista ja se on siinä.

Re: HUSQVARNA SM610/630

31.12.2014 17:44

Ai se on noin simppeliä. No näihin voi tulla jotain päivityksiä ja helpostuksia ja mennä parempaa suuntaan

Re: HUSQVARNA SM610/630

31.12.2014 21:13

En mee ihan takuuseen mut näin sen pitäis toimia. Jos taas kahvasta kuristaa niin joutuu penkittää ja sillä todistaa tehot.

Re: HUSQVARNA SM610/630

31.12.2014 22:13

Joo, kyllä ainakin kuulostaisi että onnistuu tuolla, ihan mielenkiinnosta katselin netistä tuota. Niin toisilla onnistunut noin, muutama on joutunut penkittää. Mutta veikaisin että mulkku katsuri haluaa nähdä paperit.
Ja oma tuo "tieto", mitä nyt netin ihmeellisestä maailmasta lukenut ja joku 2-3 vuotta sitten tuota itsekkin ihmetellyt, niin voi olla että jotain helpotuksia tullut asiaan/oikeaisuja

Re: HUSQVARNA SM610/630

11.1.2015 14:27

Mistäs ootte yleensä varaosia / kulutusosia tilaillu? Alkais olemaan ajankohtaista tuo nokkaketjun vaihto.
Esim mp racing tuntuu aika nihkeeltä tuo niiden tarjonta :d

Re: HUSQVARNA SM610/630

11.1.2015 20:04

Kui, siis tuo mp-racing, kerro lisää

En tiedä onko ne saanut jo sen kuka, miten, mistä toimittaa varasosia, kun se saatanan Ktm omistaja meni ja osti sen. Eli nuo muutama iso varasto on muuttamassa...
Tuolta voi kysellä jos löytyy
http://www.motosupplies.com/

Re: HUSQVARNA SM610/630

11.1.2015 20:33

Husky510 kirjoitti:kun se saatanan Ktm omistaja meni ja osti sen. Eli nuo muutama iso varasto on muuttamassa...


Olisko Hussen velkasaneeraus ja mahdollinen konkurssi ollut parempi vaihtoehto? BMW:n omistusaikana Husse ei saanut muuta aikaan kun velkaa ihan saatanasti joten kannattaa kiroilla sinne Bemarin suuntaan ;)

Re: HUSQVARNA SM610/630

19.1.2015 13:34

Juu tämmöstä että varmaa muuallaki lukee mutta kysytään ny vielä että saakos tuota sm610 ie a2 tehoihin ja jne. Ja jos sais kaiken kattavan vastauksen niin ei tulisi miljoonaa viestiä luettavaksi =D

Re: HUSQVARNA SM610/630

20.1.2015 19:51

Saa

Re: HUSQVARNA SM610/630

10.2.2015 14:46

Missä vaiheessa näihin peleihin pitäisi sitä isompaa remppaa tekemään? Ja miten noita nokkaketjun kiristimiä saa tilattua, että onko varosto tavaraa vai tilataanko aina erikseen? Ja lisäksi kannattako tilata suomesta vai ulkomailta, jotta voisi saada halvemmalla, ja mikä on yleinen hinta niille sitten.
Viimeisiki onko vuosimallien välillä isojakin eroja? On pieni moto kuumje, ja kyseinen pyörä kiinnostaisi.

Re: HUSQVARNA SM610/630

18.2.2015 16:15

killerm kirjoitti:Missä vaiheessa näihin peleihin pitäisi sitä isompaa remppaa tekemään?

Itseänikin tuo kiinnostaisi kovasti!

A2-kortti löytyy taskusta ja kauhea pärräkuume iskenyt, erityisesti supermotot kiinostavat. Enimmäkseen nyt katsellut näitä Hussen SM610ie mallia ja KTM SMC 690... nettimotossa näkyy olevan 24tkm ajettu SM610 2008vm myynnissä pyyntihintana 4800€... Onko rahansa arvoinen vai sanooko moottori itsensä irti muutamien kilsojen jälkeen? Kevarilla kun tuli kuitenkin n. 10tkm ajettua vuodessa.

Re: HUSQVARNA SM610/630

18.2.2015 16:58

En tiedä, en jaksa selaa, eikö tässä topic ole juttua aikasemmin noista huolloista.
Sen muistan että nokkaketju 10tkm+samalla se kiristäjä.
Voisin kuvitella että kun kyseessä on katupeli, niin jos on pidetty huolta ja huollettu oikein. Eikä revitetty, niin miksi se hajoisi. Mutta yleensä alkaa menee rikki, kun laimin lyödään huoltoja tai muuten käytetään väärin.
Eli itse voisin kuvitella, että jos on käytetty huonosti huolettu, ei ole mitään näyttää että olisi huollettu kunnolla, niin en edes ostaisi, nykyään on aika paljon näitä, että huoltoja tehty ja on pidetty kuin kukkaa. Mutta ongelma saattaa tuolla jo siinä, että ei ole rahaa käyttää oikeata öljyä, eli siinä jo mennään mistä aita on matalin jne

Broidi vaihto omaansa kerran jakoketjun, kiristäjän, samalla laittoi uudet männän renkaat, kumminkin puhutaan pikku summista. Nokka ketjun kiristäjässä oli se että 10 niitä hampaita näkyvissä, niin vaihto edessä jne.

Kyllä tuo ekaksi isoksi pyöräksi on ihan jees. Mutta muistan kun broidikin kokeili tuota sm510r, niin 2vko myöhemmin oli sellainen alla. Tuossa ei ole tehoa paljon, vaijerikytkin, vähän huono "virittää", painaa ja itse muistan tuo penkki oli pahempi kuin tuossa smr on vakiona.


Noita nokkaketjuja+kiristintä, eikun sähköpostia tai soittaa mp-racing, kattoo googlella saako mistään muualta jos ei saa mp-racing, niin simppeliä.
Toisessa eu-maasta voi saada nopeammin/halvemmalla kuin suomesta.

Sitten yksi hyvä on, jos ostaa käytetyn, jos ei ole koskaan tehty mitään jousitus huoltoa, niin suositelen tekemään, sama pätee jarrunesteisiin.

Tuollaisen löysin, mutta tuo on sitten kirjan antamaa huolto. Sitä voi myös kysyä mp-racing että mitä huoltoja, km jne
http://www.speedzilla.com/forums/attachments/supermoto/9521d1179121862-sm610-maintenance-schedule-sm-te610revisedserviceschedule.pdf

Hyviä foorumeja on supermotojunkie, cafehusky.com, sieltä vain haulla hakee jos täällä ei ole tarvittavaa tietoa, jos löytyy, niin niitä voi kirjoittaa tänne, niin muutkin saa sitten tulevaisuudessa lukee

Re: HUSQVARNA SM610/630

19.2.2015 9:47

Kiitos kattavasta vastauksesta :)
jostain suomalaiselta sivustolta luin että moottorilla ajaisi sen 20-40tkm riippuen ajotyylistä. Supermotojunkieta ja muita ulkomaalaissivustoja selailessa sai sellaisen käsityksen että n. 30tkm.

Mites tietääkö täälä kukaan että onko tuota 2007 mallia olemassa jotain eri versioita kun jotkut sivut sanoo että olisi kaasarilla ja toiset sivut taas sanoo olevan ruiskulla?
Löyty 10tkm ajettu 2007 mallin yksilö, joka on kylläkin aika vakio kunnossa, mutta siitähän saisi helposti sitten muokattua omaa silmää mielyttävän kun rahaa saa lisää :lol: 10tkm kuulostaa paljon paremmalta kuin 24tkm varsinkin kun 10tkm yksilö on vain 100€ kalliimmalla pyyntihinnalla myynnissä :)

Re: HUSQVARNA SM610/630

19.2.2015 9:53

Hyvä että oli jotain apua...
Itse en niin tuota mallia seurannut, tuo km määrä kuulostaa aika oikealta.
Ja tuo 10tkm on paaaaljon parempi kuin 24tkm, tietysti jos siihen 24tkm on tehty kattava rempontti, mutta ken usko, ken ei ja voiko luotta. En ole kauppamies.

Mutta noita on saanut kaasutin/ruisku malleina, itse kyllä jotenkin suosisin ruiskua, mutta siinä on huonot puolet, jos tekee jotain, niin säädettävänä pitää käydä, ellei vakio ruiskua saa jotenkin säädettyä ja on kallis jos hajoaa.
En muista minä vuonna tässä mallissa vaihdettiin kaasuttimesta ruiskuun, mutta nopealla googella näyttää että vasta 2009 mallissa on ruisku

Re: HUSQVARNA SM610/630

19.2.2015 10:50

[quote="Roadstar",Mites tietääkö täälä kukaan että onko tuota 2007 mallia olemassa jotain eri versioita kun jotkut sivut sanoo että olisi kaasarilla ja toiset sivut taas sanoo olevan ruiskulla?[/quote]

Ainakin Euroopassa ruisku tuli -07 malliin. Samalla päreet vaihtui punavalkoisiksi, -06 ja vanhemmat on muoveiltaan sinikeltaisia. Siis alunperin,tosin aika harva niistä enää orkkis muoveissa on...
Ja -06:a on varmasti kilvitetty ylivuotisina -07:n puolella joten siitäkin voi tulla sekaannusta.