14.6.2007 15:43

youzo kirjoitti:Olen ajatellut seuraavaksi peliksi tälläistä Husaberg Fs 650: stä. Näissähän on tiheät huoltovälit? Mitä näissä huolloissa suositellaaan tehtävän? öljyt, ilmanputsari, ketjut/rattaat, venttiilien säätö, mitä vielä?
Kuinka usein täytyy mäntä vaihtaa? Mitä muuta koneremonttia tarvitsee tehdä määrätyin aikavälein?


Tietysti öljynsuodattimien vaihto/putsaus. Ei nyt iha joka kerta ku öljyi vaihtaa, niin tartte venttiileitä säätää, mutta aika tiheesti kylläkin, joku 15h-20h on varmaan aika hyvä ne katukäytössä tarkistaa ja säätää sitten tarvittaessa. Venttiilien suhteen pyörät on kyllä aika yksilöitä, joissakin niitä sää olla joka hetki säätämässä, joissakin ne ei vain "löysty". Männän suhteen on sitten pari koulukuntaa, toiset sanoo että mäntä pitäis vaihtaa siinä 60-80h kohalla, toiset taas sanoo, että mäntä kestää näissä hyvin semmoiset 10 000km. Jos kadulla vain ajelee, niin ite uskon tuohon jälkimmäiseen...

14.6.2007 17:19

Nks kirjoitti:
youzo kirjoitti:Olen ajatellut seuraavaksi peliksi tälläistä Husaberg Fs 650: stä. Näissähän on tiheät huoltovälit? Mitä näissä huolloissa suositellaaan tehtävän? öljyt, ilmanputsari, ketjut/rattaat, venttiilien säätö, mitä vielä?
Kuinka usein täytyy mäntä vaihtaa? Mitä muuta koneremonttia tarvitsee tehdä määrätyin aikavälein?


Tietysti öljynsuodattimien vaihto/putsaus. Ei nyt iha joka kerta ku öljyi vaihtaa, niin tartte venttiileitä säätää, mutta aika tiheesti kylläkin, joku 15h-20h on varmaan aika hyvä ne katukäytössä tarkistaa ja säätää sitten tarvittaessa. Venttiilien suhteen pyörät on kyllä aika yksilöitä, joissakin niitä sää olla joka hetki säätämässä, joissakin ne ei vain "löysty". Männän suhteen on sitten pari koulukuntaa, toiset sanoo että mäntä pitäis vaihtaa siinä 60-80h kohalla, toiset taas sanoo, että mäntä kestää näissä hyvin semmoiset 10 000km. Jos kadulla vain ajelee, niin ite uskon tuohon jälkimmäiseen...


Joutuuko tässä ottaan koneen pois kun säätää venat vai ? Mites millanen bensasyöppö tää on verrattuna esim. lc4 kun sille luvataan jopa 5-6 litran kulutuksia..nyt puhutaan siis melko rauhallisesta ajelusta maantiellä ja harkittua luukuttelua..Millasta huoltoo joutuu tekemään jos sattuu ostamaan vaikka 10000 ajetun pyörän? Alakertaan isompaa remppaa ym? Ens vuodeks isompi moto vois olla kova sana ja lc4 on nyt kärkisijoilla mutta silti tällänen kisapeli himottelis ..

14.6.2007 21:28

Kuinka vanhan pyörän uskaaltaa vielä ostaa? Uskaltaako -02 ostaa? Eikös vanhemmissa peleissä ole ollut paljon vikoja?

ja sitten vielä asian vierestä, paljonko tulisi suunnillen veroja yms. jos toisi tälläisen saksasta?

14.6.2007 22:36

spider kirjoitti:
Nks kirjoitti:
youzo kirjoitti:Olen ajatellut seuraavaksi peliksi tälläistä Husaberg Fs 650: stä. Näissähän on tiheät huoltovälit? Mitä näissä huolloissa suositellaaan tehtävän? öljyt, ilmanputsari, ketjut/rattaat, venttiilien säätö, mitä vielä?
Kuinka usein täytyy mäntä vaihtaa? Mitä muuta koneremonttia tarvitsee tehdä määrätyin aikavälein?


Tietysti öljynsuodattimien vaihto/putsaus. Ei nyt iha joka kerta ku öljyi vaihtaa, niin tartte venttiileitä säätää, mutta aika tiheesti kylläkin, joku 15h-20h on varmaan aika hyvä ne katukäytössä tarkistaa ja säätää sitten tarvittaessa. Venttiilien suhteen pyörät on kyllä aika yksilöitä, joissakin niitä sää olla joka hetki säätämässä, joissakin ne ei vain "löysty". Männän suhteen on sitten pari koulukuntaa, toiset sanoo että mäntä pitäis vaihtaa siinä 60-80h kohalla, toiset taas sanoo, että mäntä kestää näissä hyvin semmoiset 10 000km. Jos kadulla vain ajelee, niin ite uskon tuohon jälkimmäiseen...


Joutuuko tässä ottaan koneen pois kun säätää venat vai ? Mites millanen bensasyöppö tää on verrattuna esim. lc4 kun sille luvataan jopa 5-6 litran kulutuksia..nyt puhutaan siis melko rauhallisesta ajelusta maantiellä ja harkittua luukuttelua..Millasta huoltoo joutuu tekemään jos sattuu ostamaan vaikka 10000 ajetun pyörän? Alakertaan isompaa remppaa ym? Ens vuodeks isompi moto vois olla kova sana ja lc4 on nyt kärkisijoilla mutta silti tällänen kisapeli himottelis ..


Penkki ja tankki veke. Husassa on oma luukkunsa jopa venoille, niin ettei kantta edes tartte irrottaa. Se on pirun hyvin suunniteltu, tilaa on :) Biken testissä ne oli saanu rata-maantieajossa tälle kulutuksesks myös sen n.6l/100km

Varmaan kybädonassa ois hyvä vähän laakereita vaihtaa, ja ehkä kiertari samalla ku on kerran kone auki, ku aika kovalle rasitukselle se kuitenkin yksmukisessa joutuu. Venttiilit saattaa joutua vaihtaan, sen näkeen sitten ;)

15.6.2007 6:10

Nks kirjoitti:
Penkki ja tankki veke. Husassa on oma luukkunsa jopa venoille, niin ettei kantta edes tartte irrottaa. Se on pirun hyvin suunniteltu, tilaa on :)


aika harvassa on ajokit, joissa pitää kansi irrottaa, venoja säätäessä.

16.3.2008 19:20

Mitäs suurempia remonnteja näissä on ja kuinka usein ?
Perushuoltonahan venttiilien säätö, öljyt, öljynsuodatin yms. Mutta entäs isommat rempat ?
Milloin ja mitä? Tarviiko mäntää vaihdella? Laakerit?
Kiertokanki? Kampiakseli? Kertokaa :D Itsellä hankinnassa 2009 syksyllä kylläkin vasta.

16.3.2008 19:38

terppa^^ kirjoitti:Mitäs suurempia remonnteja näissä on ja kuinka usein ?
Perushuoltonahan venttiilien säätö, öljyt, öljynsuodatin yms. Mutta entäs isommat rempat ?
Milloin ja mitä? Tarviiko mäntää vaihdella? Laakerit?
Kiertokanki? Kampiakseli? Kertokaa :D Itsellä hankinnassa 2009 syksyllä kylläkin vasta.


Jos on puhtaasti katuajossa niin öljyn ja suodattimien vaihdolla pärjää pitkälle. Omalla on ajettu n. 25h/2400km eikä vielä oo tarvinnu säätää venttiilejä, pariin kertaan oon tarkastanu öljyn vaihdon yhteydessä. Puhtaasti ollu kaupunki ajoa sekä kikkailua.
Tuskimpa mäntää tarvii vaihtaa vasta kun ajettu jotain 80h. N. 70-80 tunnin kohdilla on koneita avattu.
Manuaalissa on kyllä annettu ohjeet,jotka on tehty kisa käyttön perusteella, mutta riippuu aika paljon ajotyylistä.

16.3.2008 20:04

ruikku kirjoitti:
terppa^^ kirjoitti:Mitäs suurempia remonnteja näissä on ja kuinka usein ?
Perushuoltonahan venttiilien säätö, öljyt, öljynsuodatin yms. Mutta entäs isommat rempat ?
Milloin ja mitä? Tarviiko mäntää vaihdella? Laakerit?
Kiertokanki? Kampiakseli? Kertokaa :D Itsellä hankinnassa 2009 syksyllä kylläkin vasta.


Jos on puhtaasti katuajossa niin öljyn ja suodattimien vaihdolla pärjää pitkälle. Omalla on ajettu n. 25h/2400km eikä vielä oo tarvinnu säätää venttiilejä, pariin kertaan oon tarkastanu öljyn vaihdon yhteydessä. Puhtaasti ollu kaupunki ajoa sekä kikkailua.
Tuskimpa mäntää tarvii vaihtaa vasta kun ajettu jotain 80h. N. 70-80 tunnin kohdilla on koneita avattu.
Manuaalissa on kyllä annettu ohjeet,jotka on tehty kisa käyttön perusteella, mutta riippuu aika paljon ajotyylistä.


Eikös isommissa nelareissa kestä aika pitkään nuo männät?

16.3.2008 20:10

ainaki noissa isoissa kotkissa (520,525) ne männät on melki ikuisuus kamaa, jokkut on vaihdellu ~250h pintaa niitä, jokkut ei vielä sillonkaa

16.3.2008 20:30

Pyrdänä kirjoitti:ainaki noissa isoissa kotkissa (520,525) ne männät on melki ikuisuus kamaa, jokkut on vaihdellu ~250h pintaa niitä, jokkut ei vielä sillonkaa

Niin ja tää on varmaa pitkälti samanlainen ettei merkittäviä eroja oo.

16.3.2008 20:45

Mäntä vaihtoon samalla ku koneeseen remppaa.

14.5.2008 23:28

mitäs tämmöne 6 puolikas imee satasella keskimäärin sopivalla laulatuksella. :) ?

15.5.2008 17:52

Mulla on toi husa fs 650 ja se vie sellane reilu 6 litraa jos välillä kahvaa kääntää kunnolla

18.5.2008 3:02

Avartakaas vähä nelarien maailmaa ja kertokaas husan perushuoltojen huoltotiheys?

Ja se koneremppa 250h? ja samal sit se mäntä, vasta?
Kuin vitusti noihin maksaa sitte härpäkkeet, eli konerempan hinta pyörii, missä hinnois?

Vähä kiinnostas kyseinen vekotin. :)

26.5.2008 20:15

ois tarkoitus ostaa husaberg fe 400-550. ja sit vaihtaa katurenkaat alle ja katuvälit. onkohan fe millanen maantieajossa? ja paljon tuo kulutus on suunnilleen? entä kuinka usein mikäkiin huolto tulisi tehdä?