Re: HUSQVARNA SM610/630

3.9.2013 9:42

630 Husse seisoisi pihassa vm 2010. Muutamaa vinkkiä kaivattaisiin:

Mistä tilaatte osia (kulutusosat yms)? Kulutusosia ei ihan jokapaikasta tunnu noin vain löytyvänkään. Myös vinkkiä mistä viritysosia kannattaisi lähteä tilailemaan. Arrowin putki on jo pyörässä mutta lisälaitto aina kiinnostaa :)

Re: HUSQVARNA SM610/630

8.9.2013 12:06

http://www.mp-racing.fi/ Tuolta saa kaikkea osaa husqvarnaan kun ovat maahantuoja. Itse olen jonkun verran tilannut tuolta ja hintataso ihan ok. Kannattaa soittaa, tosi hyvä asiakaspalvelu.

Ostakaa pois ;) http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/hu ... 0/id33834/

Re: HUSQVARNA SM610/630

3.11.2013 14:07

610/630 nokkaketjun ero. Kansihan noissa on erilainen, joten onko myös 630 ongelmana nokkaketjun ennenaikainen venyminen vai kestääkö sen huolto-ohjeen mukaisen 20000km tai enemmänkin?

Re: HUSQVARNA SM610/630

2.12.2013 23:46

Itsellä hetken ollut Sm 610 ie -08 ja toivoisin, että joku osaisi vastata muutamaan mystiseen kysymykseen :D Vaihdoin nokkaketjun, jonka yhteydessä huomasin että staattorin puolella on jotain ISOA joskus tapahtunut. Kopassa isot ja syvät naarmut (ilmeisesti staattori hangannut kiinni). Käyntiin jäljet eivät vaikuttaneet, mutta tulipahan selväksi, että motti on joskus avattu. Mitähän siellä olisi tapahtunut? No ei tässä vielä kaikki :D Muutama viikko ketjun vaihdon jälkeen onnistuin kippaamaan pyörän stongan kautta ympäri ja jäähdytysnesteet rupesivat kusemaan tämän jälkeen tankin alta pihalle. Hetken tutkailtuani huomasin, että oikeanpuolen jäähdyttimen letku oli haljennut. Miten tämä on mahdollista? Onko kenellekkään muulle tapahtunut samaa?? Viimeinen niitti arkkuun oli, kun rupesin vaihtamaan öljyjä jäähdytinnestevuodon korjaamisen jälkeen ja huomasin, että öljyn seassa on alumiini hötöä! Sitä ei siis ollut ennen ketjun vaihtamista. Availin sitten moottorin posket ja löysin hiekanjyvän kokoisen alumiini palasen kytkimen puolelta. Tässä vaiheessa luovutin ja vein koneen ammattimiehelle purettavaksi ja tutkailtavaksi. Hänkin oli vielä löytänyt kaksi alumiini palasta staattorin puolelta, mutta ei löytynyt mitään kohtaa mistään, josta puuttuisi tavaraa. Olisiko siis mahdollista, että esimerkiksi runkoputkesta olisi joku osa lähtenyt liikkeelle ja mennyt moottorin huohotinletkun kautta sisään tai joku olisi terrorisoinut pyörää laittamalla öljykorkin reiästä ylimääräisen osan koneeseen?? Vielä en ole konetta asentanut kiinni ja koekäyttänyt sitä ja siksi haluaisinkin varmuuden ettei se staattorinkoppa kuitenkin olisi kaiken pahan alku ja juuri :D missäs hintaluokassa sellainen edes liikkuu? Toivottavasti joku tajusi edes jotain tästä ja sori "romaanista" :D

Re: HUSQVARNA SM610/630

3.12.2013 7:34

Tuohon stooriin en osaa sanoa mitään mutta wanhaa kunnon 630, sekä muiden Husse mallien tuotantoa jatkaa ilmeisesti Shineray.

http://www.advrider.com/forums/showthread.php?t=933442

Kuva

Re: HUSQVARNA SM610/630

3.12.2013 14:46

Vähän arvelinkin että tässä kävisi näin. Jos se että pyörät valmistetaan italiassa hussen vanhalla tehtaalla, ja se että ne maksavat noin 30% vähemmän, pitää paikkansa niin tuo on ihan hyvä uutinen ;)

Re: HUSQVARNA SM610/630

3.12.2013 16:57

Hmm stibu, siis hiekanjyvän kokoinen palanen? Sehän voi olla ihan mistä tahansa. En huolestuisi asiasta etenkään nyt jos kone on käytetty auki ja mitään ei ole löytynyt. Omassa piikissä oli kytkinkruunun sakaroita pitkin kytkinpuolta (kaikki ei edes löytynyt) eikä tullut mitään vahinkoa :lol:

Re: HUSQVARNA SM610/630

3.12.2013 20:04

Siis palasia oli kaiken kaikkiaan kolme ja olivat ne nyt isompia kuin hiekan jyväset. Pikemminkin pikku kivien kokoisia, jos nyt tarkkoja ollaan :D Öljyt olivat siis menneet noin 100 km:n ajossa ihan mustiksi ja kun taskulampulla valaisi öljyastiaa, niin öljyssä oli metallinen kimmellys :D Samanlaiseks meni aikoinaan PV:n öljyt, kun kytkimen painelaakeri petti ja hankas kruunusta matskua irti. Mutta tällä kertaa ei siitä ollut kysymys.

Re: HUSQVARNA SM610/630

8.12.2013 14:20

Oletteko pyöriinne mäntiä vaihdelleet? Omassa 630 alkaa olla 300 tuntia lasissa ja takaraivossa alkanut välkkymään pitäisikö tehdä jo männänvaihto. Kisahommissa tottui noita vaihtelemaan, miten näissä..? Ei näitä Wisecolla yms olevan juuri tähän pyörään. Talvi taas aikaa ropata..

Re: HUSQVARNA SM610/630

8.12.2013 14:32

Ei oo vaihdettu, kohta 23tkm mittarissa.

Re: HUSQVARNA SM610/630

7.3.2014 12:40

Moro,
Millaisia venttiilin välyksiä olette näihin säätänee, manuaalin mukaan olis vissiin 0.05mm molemmilla puolilla, kuulostaa vain varsinkin pakopuolella ihan pirun pieneltä välykseltä?

Re: HUSQVARNA SM610/630

12.3.2014 9:24

Beni86 kirjoitti:Moro,
Millaisia venttiilin välyksiä olette näihin säätänee, manuaalin mukaan olis vissiin 0.05mm molemmilla puolilla, kuulostaa vain varsinkin pakopuolella ihan pirun pieneltä välykseltä?


Toi 0,05 on kyllä tuumia...
Jonkun vuosimallin kirjoissa oli typerästi eng-kielisessä osiossa kaikki mitat / tilavuudet jenkkiläisiä eli eurooppalaiset mitat pitu luntata muun kielisestä osasta.

Mulla ei oo ison pelin kirjaa enkä viitti sitä nyt imutella mistään mutta pienemmissä (250-310-450-500) on käypäset seuraavat eli eiköhän noi ole suht tontilla isommassakin:
- imu 0,10 - 0,15 mm
- pako 0,15 - 0,20 mm

Re: HUSQVARNA SM610/630

12.3.2014 9:48

Hsippe kirjoitti:Toi 0,05 on kyllä tuumia...


Ei ole tuumina, silloin välys olisi 1.27mm.

Mikä lie kirjoitus tai painovirhepaholainen.

Re: HUSQVARNA SM610/630

12.3.2014 10:49

Beni86 kirjoitti:Moro,


En tiedä miksi et oli vain kokeillut https://www.google.fi/#q=husqvarna+sm+610+owner%27s+manual

En tiedä pyöräsi vuosimallia, niin tuota kokeillaan 2006 mallia
Tuosta luettelosta kun katsoo, mikä on tuossa google linkissä ensimmäisenä, niin tulee tälläisiä lukemat löytyy kirjasta.
Valves clearance(with cold engine):
Inlet ...................................................0,002 in.
Exhaust .............................................0,002 in.

Gioco delle valvole (a motore freddo):
Aspirazione.......................................0,05 mm
Scarico .............................................0,05 mm

Google käännös
Valve clearance (when engine is cold):
Intake ....................................... 0.05 mm
Exhaust .................................... 0.05 mm

Aika tiukka väli, tuossa pyörässä. Tuli mielenkiinnon vuoksi katottua muutama kirja läpi. Mutta suosittelen myös itse tutkimaan tuolta google.
Noin toiset mitat on SMR malliin, mutta vielä muistutan että tarkista itse.
Koska nuo on mitat on sm610 2006 malliin

Re: HUSQVARNA SM610/630

12.3.2014 20:06

Husky510 kirjoitti:
Beni86 kirjoitti:Moro,


En tiedä miksi et oli vain kokeillut https://www.google.fi/#q=husqvarna+sm+610+owner%27s+manual

En tiedä pyöräsi vuosimallia, niin tuota kokeillaan 2006 mallia
Tuosta luettelosta kun katsoo, mikä on tuossa google linkissä ensimmäisenä, niin tulee tälläisiä lukemat löytyy kirjasta.
Valves clearance(with cold engine):
Inlet ...................................................0,002 in.
Exhaust .............................................0,002 in.

Gioco delle valvole (a motore freddo):
Aspirazione.......................................0,05 mm
Scarico .............................................0,05 mm

Google käännös
Valve clearance (when engine is cold):
Intake ....................................... 0.05 mm
Exhaust .................................... 0.05 mm

Aika tiukka väli, tuossa pyörässä. Tuli mielenkiinnon vuoksi katottua muutama kirja läpi. Mutta suosittelen myös itse tutkimaan tuolta google.
Noin toiset mitat on SMR malliin, mutta vielä muistutan että tarkista itse.
Koska nuo on mitat on sm610 2006 malliin


Juu tuo pyörän malli jäi tosiaan mainitsematta, sm610 vm. 2006. Ja manuaalikin löytyy mutta silti hirvitti tuo tuossakin manuaalissa mainittu 0,05mm välys. imupuolelle sen sääsin mutta palokuolelle kyllä jätin 0,1mm, kokomuksia olisin vaan porukalta ollut vailla että, eikö tosiaan ala kantamaan tuolla 0,05mm välyksellä varsinkin pakopuolella, kun äkkinäiselle kuulostaa niiin saakelin pienelle.