16.1.2011 17:22

Se on ihan järkyttävässä kunnossa. Mieti esim. mönkiällä joku ajana 10cm:n vetisessä lumiloskassa ja renkaanjäljet jäätyny urille jne..

18.1.2011 18:05

Itsellä taitaa myös jäärata ajelut olla tässä. Yhden kerran pääsin ajamaan oikein kunnolla mutta seuraavan kerran kun kävin plussakelien jälkeen niin ei mitään asiaa. Vesi ja lumi pilannut radan. Kaaduin vielä jonkun jääkokkareen päälle mutta onneks mustelmalla selvisin.

7.3.2011 2:38

endo meni ihan hyvin ihan ilman jarruja hangen keskellöä aura auton edessä keulat pystyssä takajarulla :s kännissä vedi sulan päällä luisussa ilman renkaita

Jäärataa!

14.3.2011 11:12

Kertokaapas oululaiset että mistä löytyy jäärata

16.3.2011 18:04

smulle kirjoitti:endo meni ihan hyvin ihan ilman jarruja hangen keskellöä aura auton edessä keulat pystyssä takajarulla :s kännissä vedi sulan päällä luisussa ilman renkaita

Arvostan

Re: Jäärataa!

2.10.2011 23:18

tekeekö jääradal mitään nasta renkailla jos pyöränä on piikkinen nelari? :D lipsuuko vaa renkaat jos nyt vaa ajelee huvi ajoa jossai lammen jäällä

Re: Jäärataa!

4.10.2011 19:53

Tarkoitatko enska piikkejä? Millään katunastoilla ei saa hyvää pitoa.

Re: Jäärataa!

4.10.2011 20:35

tarkotan katu nastoja, kevarin mukana ku tuli niin aattelin omatekosel jää radal ajella niillä mut jos luisteluks menee nii täytyy hommata vähä isommat nastat ainaski

Re: Jäärataa!

29.10.2011 15:46

Elikkäs, kohta alkaa jo ajokelit olemaan lähellä ja täytys pyörää vähä päivittää. Laitoin oman piikkisen jammun myyntiin ja tilalle ajattelin ostaa 250-4t pyörän. Ostin piikkisen nyt kesällä, eli sillä en ole ajanut jäärataa yhtään. Olen kokeillut aiemmin jääradalla 250-2t kotaria joka tuntui tosi levottomalta. Tosin alustalle ei oltu tehty mitään, pelkät jääpiikit vaan alla ja välityksiä muutettu. Mutta mietin, että tekeekö pikkunelarilla mitään tossa jääradalla vai kannattaisko piikillä mielummin ajaa? Ja miten pyörää sais madallettua helpoiten, esim. yamahaa. Linkkupersehän tossa on...

Re: Jäärataa!

30.10.2011 0:18

Väitän, että enemmän on ajamisen iloa sillä nelarilla kuin piikillä. Alustan kanssa kannattaa kääntyä iskarigurujen puoleen ja teettää simmitys ja madallus ns. nykyaikaisesti. Linkkujen jatkaminen ja jousien pätkiminen on jo vähän museoon kuuluvaa toimintaa. Itse ajaminenkin on aivan kuin eri laji jos olet kokeillut jäällä stanua crossipeliä vrt. oikeaan jääratapeliin.

Re: Jäärataa!

15.11.2011 20:53

Ite hain 500 2t jäälle mut sit päädyin 250 :)

Re: Jäärataa!

7.12.2011 23:07

Kokeillaan tästä ketjusta löytyisikö vinkkiä crossipyörän iskareiden madaltamiseen tai miten kannattaa madallus tehdä. Pyöränä Honda CR250R -98. Viime talven ajojen jälkeen innostuneena, pitäisi saada alustaa tiputettua alaspäin reilusti.

Takapään madaltamiseen on vaikka minkä näköistä rakennelmaa tullut huomattua, mutta miten se kannattaa oikein tehdä? Mietes noiden etupään "hilujen" kanssa, mitä sinne pitää tehdä?

Re: Jäärataa!

8.12.2011 13:48

kannattaa lueskella ainakin nuo http://www.iceroadracing.com/varikko/ foorumit kunnolla läpi, löytyy monia vinkkejä :)

Re: Jäärataa!

8.12.2011 15:29

http://www.teamlaine.com/articles.asp?id=3&page=1
Siinä linkkiä Laineen -01 Hondan rakentamiseen, saattas olla sulle hyödyllinen. Ite kyllä panostasin siihen alustaan ja ne hommat jätinkin suosiolla ammatilaisille. Löytyy ne sopivan jäykkyset jouset ja oikeet shimmaukset.

Re: Jäärataa!

9.12.2011 13:19

Voisko joku kertoo miten tehdä kotitekoset nasta renkaat kendan Carlsbadeistä ,jokka olis hyvät sekä tiellä että jäällä!!?