18.7.2010 20:53

ei ainakaan omalle kohdalle osunut heikkoa kohtaa tai tyyppivikoja... normihuololla kestää kyllä hyvin.

JL- kirjoitti:Onko noissa husabergeissa (550/650 Fs) jotain tyyppivikoja tai muita heikkoja kohtia minkä takia kannattaisi ostoa harkita tarkemmin? Vuosimallina siis ~07.

18.7.2010 22:29

Noissa husaburgereissa on ollut ongelmana kampuran päittäisvälyksen pieneneminen, ja sitä kautta laakereiden särkyminen.
Joko uudemmissa tuo homma kuoseissa ? -05 ja -06 mallisia on jääratamiehet haukkuneet :)

18.7.2010 23:01

öräwä kirjoitti:Noissa husaburgereissa on ollut ongelmana kampuran päittäisvälyksen pieneneminen, ja sitä kautta laakereiden särkyminen.
Joko uudemmissa tuo homma kuoseissa ? -05 ja -06 mallisia on jääratamiehet haukkuneet :)



Sama taitaa olla -06-07 kotareissa, luulen että husa ovat saaneet korjattua tai sitten juuri niissä on myös tuo sama vika. Luin tuolta husse510 smr topic tuosta hussesta myös, mutta kun 2010 on niin uusi että ei sinne oikein kukaan oo kerennyt kirjoittaa mitään ihmeellist tietoo. Sama koskee supermotojunkie foorumia...

19.7.2010 17:04

tuo päittäis välyksen pieneneminen on ja vähän sellanen juttu et itsellä oli ihan kohdillaan vielä kun oli ajettu 80h silloin tein koneeseen laakeri remontin varmuuden vuoksi missä vaihdoin kaikki laakerit ja kampurassa välykset oli kunnossa (pyörä husan fs 550e .07. niin varmasti tapaus kohtainen ja samoin missä käytössä ollut kun itsellä pääsääntöisesti kadulla niin ei todellakaan saa samalla tavalla tennaria kun radallä tai jäällä.
muutenkin tykännyt kovasti pyörästä ja erottuu massasta kun noita oman kylän hermusia näyttää olevan joka paikassa. siis suosittelen vaikka perus hultoa saa katu mopoksi tehdä paljon mutta ei se lc4 tai vastaavat ole niin mukavia ja ketteriä leluja.

Mad-Mike kirjoitti:
öräwä kirjoitti:Noissa husaburgereissa on ollut ongelmana kampuran päittäisvälyksen pieneneminen, ja sitä kautta laakereiden särkyminen.
Joko uudemmissa tuo homma kuoseissa ? -05 ja -06 mallisia on jääratamiehet haukkuneet :)



Sama taitaa olla -06-07 kotareissa, luulen että husa ovat saaneet korjattua tai sitten juuri niissä on myös tuo sama vika. Luin tuolta husse510 smr topic tuosta hussesta myös, mutta kun 2010 on niin uusi että ei sinne oikein kukaan oo kerennyt kirjoittaa mitään ihmeellist tietoo. Sama koskee supermotojunkie foorumia...

19.7.2010 17:46

Onko tossa vaihteisto- ja moottoriöljyt samassa? Paljonko öljyä menee? Meneekö suodatin vaihtoon jokasella öljynvaihtokerralla (~10h)? Niin ja kuinka usein venoja pitää säädellä?

Kiitän jos joku vaivautuu vastaamaan ;)

19.7.2010 18:01

Kyl se kääntyy ton hussen puolelle. On meinaa jo varattu, lauantaina on haku...
Suosittelen Molitor oy liikettä Turussa, saa meinaa juuri parasta asiakas palvelua

20.7.2010 4:59

Yleensä kaikki haukkuu molitoria että paska on ja takuuseen et saa mitään..

Itselläni vain hyviä kokemuksia tosin.

20.7.2010 19:10

Decide kirjoitti:Yleensä kaikki haukkuu molitoria että paska on ja takuuseen et saa mitään..

Itselläni vain hyviä kokemuksia tosin.


Ai, no kiva tietää, mulla tällä hetkellä ei oo mitään sanomista, sekin varmaan riippuu vähän miten itse asioit... Toinen asia, mites nuo takuu huollot menee, kuinka usein, tarviiko olla juuri se liike mistä ostaa vai riittääkö esim, valtuutettu hussen korjaamo?

20.7.2010 19:58

Mad-Mike kirjoitti:Toinen asia, mites nuo takuu huollot menee, kuinka usein, tarviiko olla juuri se liike mistä ostaa vai riittääkö esim, valtuutettu hussen korjaamo?


Mikä vaan valtuutettu riittää takuun säilymiseen :)

20.7.2010 21:39

öräwä kirjoitti:
Mad-Mike kirjoitti:Toinen asia, mites nuo takuu huollot menee, kuinka usein, tarviiko olla juuri se liike mistä ostaa vai riittääkö esim, valtuutettu hussen korjaamo?


Mikä vaan valtuutettu riittää takuun säilymiseen :)


Kiitos vastauksesta, eipä oo tietoa kun en ole ikinä uutta omistanut ;)

22.7.2010 20:15

Millä tunneilla 550/650 husassa menee mäntä vaihtoon, ja millon isompaa remppaa (ja mitä se sisältää)?

Onko noissa kahdessa jotain eroa huolloissa?

E: siis 2007 pyörä

22.7.2010 22:07

Eipä oikeestaan huolloissa eroja.
180-200h kannattaa viimeistään ainakin zekata kone läpikotaisin. Samalla mäntä, veivi ja petarit ainakin vaihtoon.

22.7.2010 22:43

itse kävin koneen läpi sadan tunnin kohdalla vaihdoin männänrenkaat tarkastin kannen, veivin alapään ja vaihdoin kaikki laakerit mitä koneessa on. mäntää ei kannattanut vaihtaa kun sekin oli kunnossa mutta renkaat vaihdoin kun kone auki ja maksoi 40e. en muista mitä osat maksoi mutta ei nyt ihan kauheasti ja oli oikeastaan kaikki motopalvelussa hyllyssä. tyytyväinen olen ollu vaikka ajot aika vähiin onkin jäänyt.

JL- kirjoitti:Millä tunneilla 550/650 husassa menee mäntä vaihtoon, ja millon isompaa remppaa (ja mitä se sisältää)?

Onko noissa kahdessa jotain eroa huolloissa?

E: siis 2007 pyörä

23.7.2010 10:06

Nokkaketju kannattaa vaihtaa viimeistään männänvaihdon yhteydessä, jos konetta ei aikasemmin leväytä. Noi ketjut ku ei oikeestaan mitään maksa, varsinkaan jos ne ostaa vaikka motonetistä tms. johonkin autoon sopivina ;)

23.7.2010 16:13

husan orkkis ketju muistaakseni 20e että ei pilattu hinnalla alkuperäinenkään ja on vahvaa verrattuna jammun 450 ketjuun ihan toista maata
Maskotti^ kirjoitti:Nokkaketju kannattaa vaihtaa viimeistään männänvaihdon yhteydessä, jos konetta ei aikasemmin leväytä. Noi ketjut ku ei oikeestaan mitään maksa, varsinkaan jos ne ostaa vaikka motonetistä tms. johonkin autoon sopivina ;)