16.10.2007 17:19

Mulla ainakin paljo suoremmassa.. Väännä tota kilpitelinettä sen verran, et lippa jää suoraks, nii ei tuu sanomista =)

22.10.2007 19:46

MattiM kirjoitti:Te muut SMR:n omstajat ja miksi ei muutkin smotoilijat. Millaisessa kulmassa teidän pyörissä on rekisterikilpi "crossi" lokarilla? Kun tähän asti ei ole puututtu oman pyöräni kilpikulmaan, vaikka ovat poliisit ihan vierestä pällistelleet laitetta. Mutta viime viikon sunnuntaina mp- poliisi antoi korjauskehoituksen ennen seuraavaa käyttöä. "Korjattava enintään 30 asteeseen". Ei siinä mitään asiallinen poliisi, mutta taitaa olla aika mielivaltaista tämä "valvonta".

PS. lisäilin muutaman kuvan omasta laitteesta mustilla muoveilla.

tosta kilven kulmasta jos antavat sakon niin valitus vaan menemään, elleivät oikein mittaa kilven kulmaa jotenkin virallisesti vaan silmämääräisesti arvioivat.
veljelle lätkäsivät tosta joskus muinoin sakon niin kuulusteluisa sitten sanoo vaan ettei ylinopeuttakaan voi arvioida silmämääräisesti. ei ne siellä jaksa minkään rikesakon takia alkaa vääntämään, vaikka kuulusteluissa kovaa poikaa ovatkin.

28.10.2007 0:23

Paljonko rekistöröintiin on porukalla palanut rahaa? Itellä olis kilvetön -05 SMR 510, joka mahdollisesti pitäs laittaa kilpiin. Kilvettömänä ei tunnu menevän millään kaupaks..."Suomi"-pöörä.

Mitä lappuja byrokraatit vaatii, mulla ei oo paljon muuta kuin dyno-papereita?

30.10.2007 15:44

Fillarikaista kirjoitti:Paljonko rekistöröintiin on porukalla palanut rahaa? Itellä olis kilvetön -05 SMR 510, joka mahdollisesti pitäs laittaa kilpiin. Kilvettömänä ei tunnu menevän millään kaupaks..."Suomi"-pöörä.

Mitä lappuja byrokraatit vaatii, mulla ei oo paljon muuta kuin dyno-papereita?

Jos pyörässä on maahantuojalle tullessaan ollut valot, vilkut yms. niin et tarvii teholappua, ellet halua leimata sitä esim; alle 25Kw jos se ei sitä ole.

Helpoin aloittaa ottamalla maahantuojaan yhteyttä ja runkonumerolla selvittämään pyörän tiedot; tehot, liikennevarustus yms. Sitten, jos rekisteröinti on mahdollista, kannattaa samalla maahantuojalta pyytää muiden papereiden hella "harvinaisuustodistus", jossa valmistaja Mv Augusta LTD. vakuuttaa että ko. pyörämallia on myynty Eu- alueella alle 5 000kpl. Tämä vaaditaan, koska 05`valmistettu pyörä täyttää Euro3- päästönormit, mutta ei tiukentunutta 1.1.2007 voimaantullutta Euro4- normia. Tämä todistus vain, jos pyörään ei ole otettu ennen 2007 vuotta siirtokilpiä tai väliaikaista ajolupaa, jolloin voidaan käyttöönoton tapahtuneen ennen vuotta 2007.

Sitten vaan pyörään valot, vilkut, peilit yms kiinni jos ei jo ole, ja konttorille ensirekisteröintiin. Hinta taitaa vaihdella konttoreittain, mutta hinta pyörinee noin 100¤ paikkeilla.

Sittenkuin olet varma että pyörän saa kilpiin, eli pyörä on ensirekisteröity sinulla on 3 kk aikaa hoitaa verot kuntoon. Eli sitten yhteys lähimpään tulliin ja ajoneuvoveropäätöshekemus vetämään. Veropäätöksen ajaksi voit saada 3kk väliaikaisen ajoluvan tullista, jotta pääset ajamaan liikenteessä laillisesti. Veropäätöksen tultua maksat verot ja veroita arvonlisäveron, sitten maksutodistuksen kanssa konttorille uudestaan kaikki paperit mukana ja maksat rekisteröintimaksun ~40¤ ja kilvet ~20¤. Saat rekisteriotteen ja kilvet pyörään.

Näin siis lyhykäisyydessään menee rekisteröintiprosessi. Varmasti unohdin jotain tärkeätä, joten kysy tai muut täydentää.

Edit:
Nii noista kustannuksista unohdin puhua. Näin muistelisin:

0 ¤ maahantuojalta pyörän paperit
100 ¤ ensirekisteröinti konttorilla
30 ¤ ajoneuvoverohakemus tulliin
~35 ¤ 3kk tullin ajolupa (jos haluaa ajaa odotellessa)
XXXX ¤ ajoneuvvovero (esim: verot 1000¤+22%AVL= 1220¤)
40 ¤ rekisteröintimaksu konttorilla
20 ¤ kilven konttorilta

JA tähän lisää kaikki mahdolliset muut kulut. Esim jos veropäätöksen käsittely kestää kauan, ja 3kk ensirekisteröinnistä menee umpeen, joudut ensirekisteröidä uudestaa ja maksaa uudestaan 100 ¤. Matkakuluista, puhelintiedusteluista ja muista kuluista puhumattakaan...

30.10.2007 18:37

iihanan kallista B)
Tarvis säätää varmaa vietereitä löysemmälle ainaki edestä, jos vähä pitoa haluais.. Nykysäädöt on luultavasti tehtaan säädöt ja ei yhtään pitoa. Johtuu kyllä vähä renkaistaki; Power race softit ja saa lämmittää vuorokauden radalla ennen ku pystyy ajamaan.
Minkälaisia säätöjä tai kuinka paljo kannattaa alkaa löysäileen? naks naks naks 8)

30.10.2007 18:41

Puhutaan renkaista.

Pilot Power 2CT:t oon ajatellu ostaa kevääks. Mitamita, riittääkö niis radalla ajoon pito? Ajattelin vähä ostaa enemmän katurengasta ku noi nykyset, niin ei tarvi koko ajan pelätä kaatumista ku ajaa kylmällä kelillä tai iha vaa kylmillä renkailla.
Nykyiset renkaat on semmoset, että aamulla ku lähdet ja annat kaasua, menee samanlailla ku lumella päästelis nastarenkailla mopedilla =) Eikä ne siitä paljoo kummemmaks muutu. Eli vittumainen ajaa kadul. Erittäi.
Radallaki sai lopettaa käymisen heti ku lämpötilat alkoi laskee alle 15 asteeseen vai mitenköhän se nyt oli, ei enää lämmenny =E Sai kontata muutaman kerran ennen ku uskoi, että liukasta on.

8.11.2007 20:56

2008 450SMRR

Jumalauta

8.11.2007 20:58

Kuolasin tuota jo SMJ:n foorumeilla.. Eivät nuo katulaillisetkaan huonoilta näytä.

8.11.2007 21:02

Sieltä mäki ton näin. Olin kyl myyty.

19.11.2007 18:10

Hussen moottorin osia hakusessa. Kanki, mäntä, tiivisteet, runkolaakerit. Mistä?

19.11.2007 18:10

Mahtaisiko Jokaosasta löytyä?

19.11.2007 20:06

Vähän arvokasta.. Melkein mp-racingin tasoa. Pitää soitella ja kysellä. Etin lähinnä ulkomaalaisia nettikauppoja, jos säästäis rahaa.

26.11.2007 18:26

Onko muuten totta kun olen lukenut että näissä kisapeleissä joituisi 10tkm kohdalla vaihtamaan kaiken liikkuvan koneesta?

Tarkoitan nyt katuajoa parhailla öljyillä ja tiuhoilla öljyjen vaihdoilla. Ei paljoa rääkkäystä eikä tuppinurin ajoa.

26.11.2007 18:40

Ei joudu, ainakaan jos ulkomaisten foorumien käyttäjien kokemuksia uskoo. Tällaisellakin Hussella on joku ajanut ongelmitta yli 10 000 mailia (16tkm) pelkillä venttiilien säädöillä, öljyjen ja suodattimien vaihdoilla. Tietysti tämä on kärjistetty esimerkki, mutta kyllä 10tkm pitäisi mennä ongelmitta, jossei koko aikaa rataa kierrä ja "vedättele" eli kiihdyttele liian isolla vaihteella.

26.11.2007 19:07

Kiitos tästä arvokkaasta tiedosta, eli männälläkin pääsee sen 10tkm jos ajaa siististi?