19.9.2009 18:24

Messico kirjoitti:Tietääkö kukaa paljollako käteisellä ostattaessa irtois tommonen uusi ktm exc-r 530? Tasarahaan?

700-800€ vois olla realistinen alennus. Kun toiset liikkeet antaa piikkisestä ainakin 500€ alennusta.

20.9.2009 15:44

Kun mietin vaan että paljonko käteisalennus on käteisellä ostaessa kun ihan ok tarjouksen tekivät jos piikin ottais vaihossa... Että mietin että millä hinnalla tuosta piikillä luopuis vai kannattasko heittää pyörä vaihdossa, onhan liikkeen helppo myydä vähän ajettu piikkinen kotari kyllä eteenpäin että voi hyvin mielin tarjota hyvän välin?

20.9.2009 16:56

Messico kirjoitti:Kun mietin vaan että paljonko käteisalennus on käteisellä ostaessa kun ihan ok tarjouksen tekivät jos piikin ottais vaihossa... Että mietin että millä hinnalla tuosta piikillä luopuis vai kannattasko heittää pyörä vaihdossa, onhan liikkeen helppo myydä vähän ajettu piikkinen kotari kyllä eteenpäin että voi hyvin mielin tarjota hyvän välin?

Ei ne kyllä mitään alennusta anna jos vaihdossa laitat jotai. Ne vähentää hyvityksen uuden hinnasta.

25.9.2009 14:09

Älä osta sit suoraa kilvis, tingit CoC:n mukaan ja pistät sitte ite kilpii ja täytät ne laput ajatuksen kans ni säästät veroissa pennin jos toisenkin ;)

1.11.2009 18:58

Kuinka ratkaiseva on 6. vaihde näissä isommissa motoissa? Isommissa temmeissä on ainoastaan viisi vaihdetta omien sivujensa mukaan, kotareissa taas lienee 6..

2.11.2009 15:15

Radalla periaatteessa aika sama onko viisi- vai kuusilovinen, mutta kadulla se kuudes vaihde on kyllä ihan mukava. Saa niitä kierroksia vähän alemmas kun ajelee maantietä. ;)

4.11.2009 15:04

Kuinkas kisasia noi hussen smr:t 570-610 on? Että onko samanlaisia kun esimerkiksi TE610 kun olis haussa isompaa matalaviritteista motoa haussa millä ajaa jossain määrin matkaa ja ajettavuus on hyvä.
Vaihtoehtoina olen pitänyt TE610, honda XR 650 ja kotarin LC 4:ää.

20.11.2009 17:27

SM / TE 610 on ihan katupyörä. SMR 570 on kisapyörä, joskin 610:n moottori perustuu 570 moottoriin.

5.4.2010 14:29

Elikkäs nytten voitte kertoa mielipiteitänne tästä Husaberg FS 650 E
Elikkä minkälainen on kestävyydeltään ja minkälaiset huoltovälit on?

5.4.2010 15:39

julle93 kirjoitti:Elikkäs nytten voitte kertoa mielipiteitänne tästä Husaberg FS 650 E
Elikkä minkälainen on kestävyydeltään ja minkälaiset huoltovälit on?



itsellä tuo fs550 mutta moottorilta sama kun tuo 650 isku on vaan lyhyempi niin pikkusen mukavampi katuajossa. mutta 650 luonne on moottorissa ainakin kohdillaan ja näissä on halvat vakuutukset kun suurin osa jos ei kaikki niin on 6kW papereille.
huoltoväleistä sen verran että öljyn vaihtoväli on n.500km ja venttiilin tarkatusväli 1500km mutta näissä on ruuvisäätö niin nopea ja yksin kertainen tarkastaa ja korjata välys tarpeen mukaan. ja kampuran pitkittäis välyksen tarkatus hyvä tehdä aina joskus niin ei pääse petilaakerit hajoamaan. ja varaosat on täällä aika kalliita mutta muuten suosittelen ihan vaan senkin takia että noita husseja rupeaa olemaan jo aika paljon sekä kotareita niin näitä ei tule joka paikassa vastaan...

5.4.2010 21:48

norjanmies kirjoitti:
julle93 kirjoitti:Elikkäs nytten voitte kertoa mielipiteitänne tästä Husaberg FS 650 E
Elikkä minkälainen on kestävyydeltään ja minkälaiset huoltovälit on?



itsellä tuo fs550 mutta moottorilta sama kun tuo 650 isku on vaan lyhyempi niin pikkusen mukavampi katuajossa. mutta 650 luonne on moottorissa ainakin kohdillaan ja näissä on halvat vakuutukset kun suurin osa jos ei kaikki niin on 6kW papereille.
huoltoväleistä sen verran että öljyn vaihtoväli on n.500km ja venttiilin tarkatusväli 1500km mutta näissä on ruuvisäätö niin nopea ja yksin kertainen tarkastaa ja korjata välys tarpeen mukaan. ja kampuran pitkittäis välyksen tarkatus hyvä tehdä aina joskus niin ei pääse petilaakerit hajoamaan. ja varaosat on täällä aika kalliita mutta muuten suosittelen ihan vaan senkin takia että noita husseja rupeaa olemaan jo aika paljon sekä kotareita niin näitä ei tule joka paikassa vastaan...

No mitenkä tämä kampuran pitkittäis välys tarkastetaan/säädetään
Kun en ole pahemmin näiden 4t kanssa leikkinyt vielä...

5.4.2010 22:34

ottaa kampuran kätösiin ja ja mittaa ei siinä oikein mutta keinoa ole tai sitte mittaa kuinka paljon vauhtipyörä liikkuu pitkittäin sille saa ainakin suuntaa antavaa tulosta... mutta tätä toimen pidettä ei tarvitse joka ajokerran jälkee tehdä. en nyt muista oliko ohjekirjassa suositus tunnit toimenpiteelle. villi veikkaus ulkomuistista 50h. ja jos limput on alkaneet leviämään niin vietävä koneistamolle tai vastaan vaan korjaamoon. mutta se on sellanen asia mistä ei kannata murehtiaja jos meinaat pyörällä ajaa 100h kesässä niin suosittelen jotain pidemmällä huoltovälillä olevaa. ihan vaan että ei ole mikään matkapyörä mutta helvetin mukava kylämopo kylläkin

28.5.2010 2:32

oon nyt kattellu noita 06-07 exc 450/530 kotareita ja 510 husseja, niin kumpi teidän mielestä kannattaisi hankkia?
tällä hetkellä ei ole myynnissä yhtään 510 hussea mutta 2010 mallia saa 8990€ hintaan veroineen eli husse polttelee enemmän koska kuitenkin uusi on aina uusi. 06 smoto kotareita ajettu noin 200h tai alle saa 7000€ pintaan. Ainoo kohta mis kyl kotari menee ohi on että siihen saa "aina" varaosia suht halpaan hintaakin toisin ko noihin husseihin ja muutenkin noi uusien hussejen tuplaputket ei oikeen nappaa joten ulkonäössäkin taitaa mennä kotari ohi. :s
Joten, kumpi on se "parempi"?

28.5.2010 10:44

Tosta paremmuudesta en tiedä mitään, huskua vaan ajaneena, mutta jos sulla on rahaa ostaa tommonen 8K€ pyörä nii et kai ny prkl ala miettimään, että onko toiseen pyörään öljynsuodatin 10€ ja toiseen 15€ ja sen perusteella päätät :lol:
En itekkään tota pyörää ostaessa ajatellu, että magneeton ulosvetäjä maksaa 40€ ja joutuu odottamaan 2 viikkoa kone levällään pajalla, kyllähän se silloin harmittaa, mutta myöhemmin eipä sillä oo merkitystä.

Pyöristä molemmat keulii ja paukkuu, osta kumpi tahansa, mut älä päätä sitä varaosien mukaan.

28.5.2010 12:29

totta, kyl taidan kotarin hankkii koska ei toi -10 hussen tuplaputket oikee nappaa.. ellei tohon mene tuplien sijasta yks? :D