27.9.2007 18:42
evo^ kirjoitti:EiNiinNopea kirjoitti:Mitäs öljyä tässä kannattaisi käyttää? Mahtaakohan Jokaosasta löytyä, kun ainakin öljynsuodattimia saa sieltä..
olisit kimmolta ostanut öljyä kun mä ton moponi ostin niin kimmo myi 12l tota motorexia 50¤
27.9.2007 19:09
EiNiinNopea kirjoitti:Mitäs öljyä tässä kannattaisi käyttää? Mahtaakohan Jokaosasta löytyä, kun ainakin öljynsuodattimia saa sieltä..
28.9.2007 14:44
28.9.2007 14:53
nelipokeen suosittelivat motorex power synt 10w60 ja hyvin on pelannu.MattiM kirjoitti:EiNiinNopea kirjoitti:Mitäs öljyä tässä kannattaisi käyttää? Mahtaakohan Jokaosasta löytyä, kun ainakin öljynsuodattimia saa sieltä..
Mä oon Castrol GPS tai R4 käyttänyt, kun sain edukkaasti isomman lastin kerralla. Mutta maahantuoja suosittelee 10W40 litkua.
2.10.2007 17:38
2.10.2007 17:59
Tamii kirjoitti:Puhutaanko nyt iso-markusta? Kimmosta siis. Jos joo niin hyvä kaveri on ja osaa asiansa.
3.10.2007 18:32
3.10.2007 20:19
t0mbst0ne kirjoitti:Miten kallis 10tkm huolto, osaako kukaan sanoo edes veikkausta?
3.10.2007 20:52
4.10.2007 18:57
MattiM kirjoitti:Itse olen tänä kesänä ajanut SMR 510 n 4tkm ja lisää tulee kokoajan. Mielestäni soveltuu hyvin työmatka-ajoon pk- seudulla, mutkapätkiin max 100 km/h ja varauksin metsäteille, endurospooriin, hiekkakuopalle, jos on karkeammat kumit alla.
Ajo asento on ryhdikäs ja paranee vielä tangon vaihdolla. Paukkuja koneessa riittää tarpeeseen, mutta kovia nopeuksia tällä ei saavuta kuten ei motoilla yleensäkkään. Kulutus mutkapätkä/kaupunkiajossa on 4-6 litran välillä per 100km, eli tankilla pääsee 150-200 kilsaa huomioiden varatankin. Soveltuu myös hyvin pidempään ajoon miinuksena tankin pieni tilavuus. Itse olen ajanut tankkauspysäksineen 380km päivässä etelän mutkäpätkää eikä pahemmin puuduttanut. Helppo käsitellä ja jarrutehot enemmänkin kuin riittävät. Jousitus toimii niin kaupungissa ja kovemmissa nopeuksissa asvalttimutkissa, mutta hiekka/metsäteille jousitus ehkä liian kova ainakin omaan makuun (johtuu osaksi katurenkaista ja suht kovista rengaspaineista).
Ja ne paljon puhutut huoltovälit ei ainakaan itseäni ole pahemmin haitanneet. 1200km venttiilit tarkastettu (imu ok, pako 5 satkua) tarkastettu 3800 (imu ja pako ok). Öljyt vaihdan 500-700 kilsan välein ja vaihdettavan suodattimen joka toinen öljynvaihtokerta. Öljynvaihdon yhteydessä vaihdan puhtaan valmiiksi öljytyn putsarin. Toimenpiteeseen menee noin 15-25 minuuttia, eli ei paha.
Mitään ongelmia ei ole ollut ja kaikki on toiminut moitteetta. Ainut miinus on pyörien suhteellisen nopea kuluminen. Ensiasennuspyörä Dunlop sportmax 208 oli kulutusrajalla 3tkm jälkeen ja nyt ihan sliksi. Taitaa nämä s-motot syödä aikalailla takapyörää tai sitten rengaksen seos on vain niin pehmeä.
Mutta summa summarum olen ollut tyytyväinen ko. laitteeseen ja suosittelen muillekkin, jos on motoa ostamassa. Vertailuksi olen Husaberg 06 ja SXV kokeillut, Husaberg on mielestäni aika neutraali sanoisinko jopa mitään sanomaton paketti ja taas SXV on varteenotettava vaihtoehto SMR:lle ja Aprilian olisin varmasti ostanutkin, jos olisi ollut alkuvuodesta tarjolla kilpailukykyiseen hintaa saatavilla.
6.10.2007 0:06
6.10.2007 3:21
6.10.2007 18:51
6.10.2007 19:45
Escalator kirjoitti:mulla meni aina 28 litraa satasella väkisi
6.10.2007 20:05
silverghost kirjoitti:Escalator kirjoitti:mulla meni aina 28 litraa satasella väkisi
paskapuhetta! onko bensaletku kaasarissa kiinni ollenkaan?