28.4.2008 15:36

Paappis kirjoitti:Se starttimoottori palaa kokonaan liiallisesta rasituksesta. En tiedä onko moista vikaa 08 malleissa.

Stefojen vaihto vaatii lohkojen halkaisun..Kuulemma.

Ja tänää tuli huomattua että on svingissä muutama fipa. Ei oikeen mee ketjut suorassa eturattaaseen nähden.

Ja sitten öljyjen täyttö ja tyhjennysroput on niin arsu paikoissa ettei surkeemmasta väliä.

Ja siitä lähti ihan sairaasti kaikkea romua irti kun sitä hetken reeras..Esilämmitysromua ja semmosta..

Ja jäi vielä semmonen olo että laukoo piakkoin. Vähän hassuja ääniä pitää ajoittain. Tehoa kyllä piisaa ainakin hetkeksi.. Ehkä vaan sisäänajon kummia juttuja.


Toivotaan parasta ja pelätään pahinta.

28.4.2008 18:44

Joo ekat oikeet ajot ajettu. Se on aivan käsittämättömän nopea! Huiput ei päätä huimaa mutta herranjestas! IHANA! 40km/h on aivan minimi mitä sillä voi ajaa liikenteessä. Sekin tekee todella tiukkaa. Kakkosella kierrokset 5000rpm ja tökkii ikävästi. Ei hyvä. Tyhjäkäynti on siin 2krpm. Ja se on alle kuuden tonnin yhtä moottorijarrutusta. Jenkaa saa antaa että se toimii oikein :D Ja on sit kanssa näppärä! Kääntyy juur sinne minne osottaa ja todella vakaa silti. Pientä voblausta ja tärinää tuli kun kovasta kiihdytyksestä laski kaasun (ja eturenkaan) ja alko samantien jarruttamaan. Sekin johtuu vaan jousituksen alkutahmeudesta varmasti. On meinaan sitkee ja tahmee...

Yks huvittava puoli tossa on...Sitä tekee mieli ajaa polvi maassa! Ainakin liikentees antamissa mutkissa. Radalla tiukemmissa mutkissa varmasti eri. Koitan keskiviikkona päästä johonkin radalle tyyppäämään...

Ja tosiaan..Nuo tekniset murheet ja epäluulot (joista osa varmasti muuttuu todeksi) ei paljoo mielessä pyöri kun tolla ajaa..on aivan käsittämättömän hauska vekotin! :D Tosin tolla silmoton putkella hyvin kovaääninen. Piti hakee oikee korvatulppia vaimentamaan mökää...ihana <3

28.4.2008 21:57

Orikedolle, paimioon vai minne? Vois käydä kuolaamassa mopoa ja uskottelemassa itselle että on hyvä sijoitus ostaa pila.

29.4.2008 21:58

Näil näkymil käyn huome ehkä kedon karting radal koittamassa. Jos ranteet kestää. Mulla mein räpylät syksyllä katkipoikki ja tänää kävin ajaas crossia. Hiukan särkee, mut kait ne täst huomiseks hellittää... Ajankohta voi olla illalla vasta kun Pulssiin menossa iltapäiväl töitten jälkee..

Ja on sillee hienosti suunniteltu kun moottorin pultteihin ei pääse käsiks ilman että ottais paljon osaa irti edestä. Samoin etuakselin mutteriin ei käy hylsy kun on putken jalan muodot estämässä moisen. Täytyy olla lenkkiavain. Samoin akselin kiristys/varmistus pultit (4kpl 10mm) kärsii samasta ettei oikeen räikkä tahdo mahtua. Ja niissä ei oikeen lenkkikään käy.. Ärsyttäviä pikkuseikkoja.

Niin ja mikään luettelo ei tunne koko laitteeseen öljyfiltteriä! Toivottavasti original Aprilia partsit löytyy hyllystä...

29.4.2008 22:47

Paappis kirjoitti:Niin ja mikään luettelo ei tunne koko laitteeseen öljyfiltteriä! Toivottavasti original Aprilia partsit löytyy hyllystä...


Ja hinta on sen mukainen ;)

30.4.2008 9:06

Voi olla mutta ameriicoista saa -50% ihan kaiken..tilaa koko kesän kamat kerralla :D

4.5.2008 10:48

Uuh, tech problems. Eturatas on vähän väärässä linjassa takarattaan kanssa. Ja kun on veto päällä se liikkuu noin millin sivusuunnassa. Vinkuu ilkeesti ko ottaa svingiin kiinni. Daaaamn.

6.5.2008 8:01

En tiedä sinun pyörähistoriasta mutta ainakin sinulla näyttäisi joku yksipyttyinenkin päristin olevan, niin voisitko sanoa miten tämä V2 käy 1 pyttyiseen verrattuna ?
Minua ärsyttää se että husky täristää niin ettei matka-ajoa halua ajaa. Olisi kiva käydä jossain vähän pidemmällä ilman että pallit puutuu.
Tietty siihen on auto mut pyörälläkin olisi kiva taittaa matkaa.

6.5.2008 9:18

Ehkä tuo apikka soveltuu matka-ajoon vielä vähemmän. :D

6.5.2008 19:46

No se v2 on kyl hiuka tasasemmin käyvä vrt. 525. Ja eipä se kotkakaan nyt niin paljoo tärise. Se on penkistä kiinni puutuuko beba vai ei :) Siinäkään ei kuulu istuu niin paljoo ;)

Mutta joo tosiaan ei todellakaan mihinkään yhtään pidemmälle lenkille. 525 kotkalla taittaa jotain 70 km suht helposti..ainakin omalla ajolla, jotkut jopa pidempään tai jotkut vähän vähemmän. Aprilialla silleen 60km et valo syttyy dashboardiin. Tosin täs alussa toi ajaminen on aikalailla vauhdikasta ja kikkailua. :)

Ja joku vois kertoo mulle jonkun vinkin mist sais jonkun minimaalisen pienen ajovalon keulille. Oikein mahd pieni. Hyvin pieni! :D

6.5.2008 20:26

Mä ajoin viime toukokuussa husan hesasta turkuun ykköstietä pitkin muurlaan asti. Siitä eteenpäin 110 tietä ja oli muuten tosi puuduttavaa perseelle se matka varsinkin motarilla ajo. Ei ollu kyllä ongelmia tärinän kanssa ja ehkä se puutuminenkin oli kiinni vaan tottumattomuudesta.

Paappis kirjoitti:Uuh, tech problems. Eturatas on vähän väärässä linjassa takarattaan kanssa. Ja kun on veto päällä se liikkuu noin millin sivusuunnassa. Vinkuu ilkeesti ko ottaa svingiin kiinni. Daaaamn.


Auttaisko kapeempi takavanne? Vai onko siinä vielä 180/60/17 takarengas??

6.5.2008 20:48

Ei se vanne mitään auta. Ratas on keskiössä kiinni.

6.5.2008 21:08

WPWW kirjoitti:Ei se vanne mitään auta. Ratas on keskiössä kiinni.


Kaikkihan sen tietää vai mitä sä luulit?? :D
Tarkoitin koko vannetta enkä pelkästään vannekehää ;)

7.5.2008 11:56

Eikai nyt uuteen pyörää tarvi ostaa kapeempaa keskiötä =DDDDD. Kyllä tehtaalta asti pitää olla valmis tuote. Ostajan huoli ei oo tarkastaa, että Aprilian suunnitteluosasto on tehny muutakin, ku kiikkunu tuolilla.
Huutaisin myymälässä asiasta, ennen kuin ketjut tekis rumia jälkiä kalliisiin komponentteihin.

7.5.2008 14:23

Ei tässä huudeta. Jää muuten koko mopo saamatta :D Ja se on vaan silleen vähän vinossa että ketjulaaharin ura ohjaa ketjun päin svingiä. Kumin kulumisella näyttää menevän ohi :) Ja se ei siis todellakaan ole ainoa "suunnitteluvirhe" mitä pyörästä löytyy! :D