16.9.2007 13:52

Tuskin kukaan ostaa pelkkään moottoritieajoon.. Ja veikkaan että vaikka olisi Suizan DR-Z 400 niin silti pystyisi moottoritietä ajamaan tarvittaessa ilman turhaa vingutusta.. Kuitenkin isommat motit ovat yleensä hieman vääntävämpiä kuin pienemmät, varsinkin jos ero iskutilavuudessa on saavutettu vain porausta suurentamalla, kuten esim. Husqvarnoissa ja KTM/Husabergeissa(?).

16.9.2007 14:21

Älä helvetissä. Mut ihan varmasti riittää nelipuokkiki, ja jossei ni ei osaa ajaa.

16.9.2007 15:07

miikkaes kirjoitti:Älä helvetissä. Mut ihan varmasti riittää nelipuokkiki, ja jossei ni ei osaa ajaa.


Ei kyllä riitä. Kaikki jotka, tai melkein kaikki, ovat hankkineet moton pääasiassa katukäyttöön ovat hankkineet min. 500 kuutioisen.
Kun keväällä keskustelin näistä samoista asioista niin kaikki suosittelivat min 500 kuutioista motoa, jos ajo on pääasiassa katuajoa. Ja tehoa riittää isommillakin nopeuksilla.

18.9.2007 10:39

No katukäyttöön voit ostaa vaikka sen isoimman ja tehokkaimman ja silti siitä loppuu suoralla paukku. Mut koita tuoda se sinne mihin se on tehty nii kuskilta nopeemmin loppuu tehot. Kyl se 450 riittää. Tai en tiä kyl montaa kenelt loppuis pyörästä kulku radal. Käykää ihmees testaamas 450 motoa ja kattokaa tarviiko ihan välttämättä enemmän tehoa jos kuski on pyörää nopeempi.

18.9.2007 10:46

Ero 450 ja esim 525 tai jonkun matalaviritteisemmän 650 välillä on niin pieni että se ero mikä oikeesti vaikuttaa on siellä korvien välissä, varsinkin jos ajaa kadulla.

18.9.2007 13:09

Mutta eikö se ollu hankkimassa sitä pyörää katukäyttöön??
No eipä oo tullu vielä yhtään 450 kuutioista motoa vastaan kadulla. Ne jotka ajelee myös radalla tai metsässä pyöränsä kanssa niin ne ovat yleensä hankkineet pienemmän.
Ootte vaan katkeria omista hankinnoistanne ;)

18.9.2007 16:09

Jaajaa =D Oon ite kyllä täysin tyytyväinen tohon.

Mielummin tolla ku millään husabergilla ;)

18.9.2007 18:46

Jos pyörä ostetaan suurinpiirtein vaan kruisailukäyttöön ja ehkä jossain metässä sitä välillä kävis näyttämässä, niin onko sillä oikeasti jotain väliä onko se 450 vai +500?

Onko noissa huoltoväleissä jotain eroja 450 vs. +500 ?

Ja nyt puhuu siis alotteleva MP-kuski..

EDIT. Onko Yamahan 400 jo liian pieni? Onko tommosessa -00 WR400F:ssä titaanivenat uudempien mallien tapaan?

18.9.2007 20:04

Ei ole -00 wr:ssä vielä titaani venttileitä ja kun muuttaa pakonokan ajoituksen YZ:n mukaiseksi(yhden hampaan siirto nokkaketjulla)niin riittää ruutia nakkikioskin kiertämiseen..

18.9.2007 20:17

pet[e_e] kirjoitti:Jos pyörä ostetaan suurinpiirtein vaan kruisailukäyttöön ja ehkä jossain metässä sitä välillä kävis näyttämässä, niin onko sillä oikeasti jotain väliä onko se 450 vai +500?

Onko noissa huoltoväleissä jotain eroja 450 vs. +500 ?

Ja nyt puhuu siis alotteleva MP-kuski..


No ehkä sitten kannattaa harkita esim. KTM 525EXC

18.9.2007 20:52

Itellä on käyny mielessä tommonen Suizan 400 DR-Z. Onkos tuo mimmonen pyörä ku vähän ristiriitasta tietoa olen löytäny? Olen ymmärtäny, että ilmeisesti putkella ja kaasarilla tehoa löytys 48hp, eikä mikään hirmusen painava otus pitäs olla? Huoltoväleistä kaipaisin vähän tietoa, eli onko tämä nyt sitte kuinka kiriä vehe?

19.9.2007 14:41

Rautane kirjoitti:Itellä on käyny mielessä tommonen Suizan 400 DR-Z. Onkos tuo mimmonen pyörä ku vähän ristiriitasta tietoa olen löytäny? Olen ymmärtäny, että ilmeisesti putkella ja kaasarilla tehoa löytys 48hp, eikä mikään hirmusen painava otus pitäs olla? Huoltoväleistä kaipaisin vähän tietoa, eli onko tämä nyt sitte kuinka kiriä vehe?


Samaa itse haluisin tietää..

19.9.2007 14:53

DR-Z on se tehokkaampi versio, jossa on se reilu 48hv. Normaali, DR-Z S, jota enemmän myydään on ~40hv koneelta tuottava versio, joka on selvästi laiskempi. Siitäkin kyllä saa tehoa irti viriosilla, mutta 450EXC/SMR/FSE tasolle se ei koskaan yllä, ainakaan luotettavuutta vähentämättä.

19.9.2007 16:17

EiNiinNopea ostitko motosi supermotofinlandilta?

19.9.2007 16:18

Joo.