2.3.2007 12:40

-Dreary kirjoitti:
evo^ kirjoitti:610 varmasti mukavampi ajaa kaupungissa. 510 vähänkään pidemmillä väleillä stumppaa niin pirun helposti, mutta sitten kun vauhtiin pästään niin alkaa hupi. huoltovälit on tosiaan lyhyet tossa 510:ssä, ite ajattelin vaihtaa öllet 500km nurkilla.

miinuksiakin löytyy. tuppaa katteiden kiinnitykset hajoilemaan ja pyörimään tyhjää rungon sisällä. mutta jos pyörä on ostettu alun perin kadulle ja ei mitään kovin pahaa runtua saa niin en usko tätä tapahtuvan.


TE 570 kans tossa katteiden kiinnityksessä vähän tota hajoilemista. Eihän tota saa stumppaamaan ku menee kutosellaki tyhjäkäynnillä misä vaan (noei mut melkee ;) Öljyjä kyl joo saa vaihella iha urakalla. Ja se bensa :D

itellä aiankin tykkää välillä stumpata aikas helposti kun välit on mitotettu sopiviks alastaron radalle. kaupungissa ei tee mitään vitosella ja kutosella, kun niitä ei voi käyttää kun menee kiekat turhan alas. siis noilla väleillä.

2.3.2007 12:48

evo^ kirjoitti:itellä aiankin tykkää välillä stumpata aikas helposti kun välit on mitotettu sopiviks alastaron radalle. kaupungissa ei tee mitään vitosella ja kutosella, kun niitä ei voi käyttää kun menee kiekat turhan alas. siis noilla väleillä.


Mulla ois kanssa ens kesänä tavoitteena toi radalla ajaminen. Minkälaiset maksut on alastarolla? Ostin pyörän tosiaan vasta tossa viime kesän loppupuolella niin ei ole kovin paljon ehtinyt ajella. Ratapyörähän tämäkin oli, eli edellinen omistaja oli sen rata-ajoon soveltuvaksi säätänyt.

2.3.2007 14:11

Kannattaa alottaa paikallisen mp-kerhon ratapäiviltä. Ne on hiukan halvempia :)

6.3.2007 2:13

Mistäs löytyy sopivat vanteet mun pyörään ja millä hinnalla? supermotot siis. Välitkin pitäis pidentää ku tuntuu että joku 115-120 olis huiput. Kertokaas vielä venttiilien tarkastuksesta ja säätämisestä, vois tehä sen kohta kun ei oo tietoo koska viimeks tehty.

6.3.2007 10:26

Fogxanic kirjoitti:Mistäs löytyy sopivat vanteet mun pyörään ja millä hinnalla? supermotot siis. Välitkin pitäis pidentää ku tuntuu että joku 115-120 olis huiput. Kertokaas vielä venttiilien tarkastuksesta ja säätämisestä, vois tehä sen kohta kun ei oo tietoo koska viimeks tehty.


Kunnollisten vanteiden hinta siinä vajaa 1000e kappale. Huiput 120 km/h 510 hussessa? mahtaa olla tosi lyhkäset välit.

6.3.2007 14:15

-Dreary kirjoitti:
Huiput 120 km/h 510 hussessa? mahtaa olla tosi lyhkäset välit.


enskapyörissä on yleensä metsään tarkoitetut välitykset. siellä näreessä harvemmin tarvii mitään 150-160km/h huippuja...

6.3.2007 19:06

-Dreary kirjoitti:Kunnollisten vanteiden hinta siinä vajaa 1000e kappale.


En kyllä laittais kahta tonnia supermotovanteisiin, siihen vielä levyt ja renkaat nii se ois 2,5tonnia. Vähän yli tonnilla saa molemmat vanteet esim. saksasta www.enduroshop.de tai sit suomesta symoticiltä www.symotic.com Hintaa vanteille renkaineen ja levyineen tulee n.1500-1700e.
Esim. mulla on Symoticin vanteet joissa on talonin keskiöt ja rexelfelgenin kehät. (Samaa tavaraa kuin San remot, jotka aikakin mun edellisessä hussessa oli vakiona eli on laadukkaat.)

7.3.2007 14:32

Kellään muuten mitään vinkkiä miten lähtisi käyntiin paremmin näin kylmillä keleillä? Akku on uusi ja laturi pukkaa jotain 13,8 V tyhjäkäynnillä. Ei vaan jaksa pyörittää kauheen hyvin eli ei lähde kun lämpösellä koneella. Kiksillä on turha yrittää ei edes lupaile. Ainot miten lähtee käyntiin niin ottaa auton akusta apuvirtaa. Eikä sitä jaksais raahata mukana kokoaikaa.

7.3.2007 14:36

Fogxanic kirjoitti:Kellään muuten mitään vinkkiä miten lähtisi käyntiin paremmin näin kylmillä keleillä? Akku on uusi ja laturi pukkaa jotain 13,8 V tyhjäkäynnillä. Ei vaan jaksa pyörittää kauheen hyvin eli ei lähde kun lämpösellä koneella. Kiksillä on turha yrittää ei edes lupaile. Ainot miten lähtee käyntiin niin ottaa auton akusta apuvirtaa. Eikä sitä jaksais raahata mukana kokoaikaa.


Mulapa ei sähköstarttia edes oo nii en tiä.. kyllä se polkemalla lähtee kelillä ku kelillä. vika jossain muualla?

7.3.2007 14:42

-Dreary kirjoitti:
Fogxanic kirjoitti:Kellään muuten mitään vinkkiä miten lähtisi käyntiin paremmin näin kylmillä keleillä? Akku on uusi ja laturi pukkaa jotain 13,8 V tyhjäkäynnillä. Ei vaan jaksa pyörittää kauheen hyvin eli ei lähde kun lämpösellä koneella. Kiksillä on turha yrittää ei edes lupaile. Ainot miten lähtee käyntiin niin ottaa auton akusta apuvirtaa. Eikä sitä jaksais raahata mukana kokoaikaa.


Mulapa ei sähköstarttia edes oo nii en tiä.. kyllä se polkemalla lähtee kelillä ku kelillä. vika jossain muualla?


Enpä tiiä, tulppa on ainakin uus. Ei tule mieleen oikeen että mistä vois johtua.

7.3.2007 14:47

Kannattaa tarkastaa imuventtiilit.

7.3.2007 14:53

Mikes kirjoitti:Kannattaa tarkastaa imuventtiilit.


Mites se tapahtuu voisitko laittaa jonkun lyhyen selityksen. Ilmeisesti kansi otetaan pois? Tai sen päältä vaan joku venttilinsuoja kansi? Tarviiko uusia tiivisteitä siihen? En oo ikinä avannu nelitahdin konetta mitenkään.

7.3.2007 15:10

Fogxanic kirjoitti:
Mikes kirjoitti:Kannattaa tarkastaa imuventtiilit.


Mites se tapahtuu voisitko laittaa jonkun lyhyen selityksen. Ilmeisesti kansi otetaan pois? Tai sen päältä vaan joku venttilinsuoja kansi? Tarviiko uusia tiivisteitä siihen? En oo ikinä avannu nelitahdin konetta mitenkään.


Sun kannattaa hommata tuon pyörän ohjekirja, siellä on kaikki neuvottu kuvien kera. Yksinkertaisesti vent.koppa pois ja mäntä yläkuolokohtaan ja rakotulkki väliin.

8.3.2007 0:39

Mikes kirjoitti:
Fogxanic kirjoitti:
Mikes kirjoitti:Kannattaa tarkastaa imuventtiilit.


Mites se tapahtuu voisitko laittaa jonkun lyhyen selityksen. Ilmeisesti kansi otetaan pois? Tai sen päältä vaan joku venttilinsuoja kansi? Tarviiko uusia tiivisteitä siihen? En oo ikinä avannu nelitahdin konetta mitenkään.


Sun kannattaa hommata tuon pyörän ohjekirja, siellä on kaikki neuvottu kuvien kera. Yksinkertaisesti vent.koppa pois ja mäntä yläkuolokohtaan ja rakotulkki väliin.


Jep mulla onkin sellainen mutta siinä on englanniks kaikki niin ei tiedä kaikkea mitä siinä sanotaan. Välykset on kyllä aika selvät että mitkä ne pitää olla, mutta pitää ottaa työn alle toi.

EDIT: Tarvii näköjään hommaa sellasii välilevyjä sinne oli liian pienit välykset niissä kun mittasin. Taidan viedä liikkeeseen kun en osaa tilaa oikeen kokosia niitä.

15.3.2007 12:25

Liikkeessä ne sano että välykset on ok. Pitää varmaan alkaa säätää kaasaria vähän jos auttais.