12.1.2007 9:14

nikoherra kirjoitti:
EiNiinNopea kirjoitti:
evo^ kirjoitti:ei taida pilasta olla kenelläkään suomessa kokemuksia. smc:ssä pirusti pidempi huoltoväli. pila on täysin kisa peli. jerkkuahan siinä on vaikka muille jakaa. ja on se ainakin mun mielestä hienoin moto minkä tällä hetkellä saa. varaosien saanti varmaan on mitä on. tuskin ainakaan on hyllytavaraa.

Mutta Aprilian äänet vakioputkilla ovat aika hengetöntä surinaa :S


En tiiä vakioäänistä, mutta piristettynä kuulostaa erittäin hyvältä.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 1641&hl=en
http://youtube.com/watch?v=1C0t6jNsJ0g

Kyllä tuo minusta tyylikäs on smotona, V-kone erityisesti mieleeni äänien perusteella :P Tuohon kun heittää vaikka akran putket nii lähtee kuulo helposti. ;)
Onhan V-koneessa enemmän tehoakin ja parempi kaasun vastaavuus. Liikkeessä oli enska malli, se oli aika korkean oloinen.

12.1.2007 15:41

Toi Aprilia voi olla vähän liian raaka pelkästään katuajoon, radalle se tietysti on hyvä.

14.1.2007 23:25

Emppu85 kirjoitti:Toi Aprilia voi olla vähän liian raaka pelkästään katuajoon, radalle se tietysti on hyvä.

ei tosiaan oo liian raaka katuajoon.

15.1.2007 16:37

Kunhan alkaa nyt kevät tulemaan niin pääsisi koeajaa pyöriä. Tällä hetkellä on kolme vaihtoehtoa. Aprilia SXV 550, KTM SMC660 ja Husabergin FS 650 E.

15.1.2007 23:36

evo^ kirjoitti:
Emppu85 kirjoitti:Toi Aprilia voi olla vähän liian raaka pelkästään katuajoon, radalle se tietysti on hyvä.

ei tosiaan oo liian raaka katuajoon.


Taitaa ainakin olla jopa pidemmät huoltovälitkin ku yksmukisissa, mitä on sitten noihin lehtien testeihin uskomista. ;)

15.1.2007 23:57

^^Muistaakseni Aprilian männät piti vaihtaa 60h kohilla. Kannattaa varmistaa huoltovihkosta, mikä varmaan löytyy netistä. Sxv:n tankillisella pääsee about. 50 mailia, ainakin supermotojunkie.comin äeien mukaan, mutta se nyt ei välttämättä ole ekana mielessä supermotoa hommattaessa..

16.1.2007 13:21

nikoherra kirjoitti:^^Muistaakseni Aprilian männät piti vaihtaa 60h kohilla. Kannattaa varmistaa huoltovihkosta, mikä varmaan löytyy netistä. Sxv:n tankillisella pääsee about. 50 mailia, ainakin supermotojunkie.comin äeien mukaan, mutta se nyt ei välttämättä ole ekana mielessä supermotoa hommattaessa..


Ei isoissa nelareissa tarvi mäntiä paljon vaihella. 80km tankillisella ja tankki on 7,8litraa. Eli 9,75litraa satasella. Vähän kengittää niin kaikilla supermotoilla taitaa päästä tuohon lukemaan. Itelläki tekee KTM:llä tosi tiukkaa jos meinaa päästä 100km tankillisella. Menee yleensä varatankille ku mittarissa on n.80km.

Ja jos tuo 10litraa satasella tuntuu paljolta niin meikän kelkka syö 40litraa satasella ku innostuu kunnolla ajamaan. :D

16.1.2007 15:53

Niin tosiaan sen Bike lehden testin mukaan toi Aprilia vei jotain 9 litraa sadalla kun KTM:llä ja Husabergilla olisko jopa alle 5 litraa?? Huikeita eroja.

16.1.2007 16:46

Eipä se bensankulutus ainakaan mun päätä eniten harmittaisi. Eihän smotoilla pitkää matkaa ajetakkaan. Ja toi tommonen 70-100km tankilla riittä ihan hyvin ainakin tällasessa tuppukylässä missä ite asustelee. Ja jos on pitkiä välimatkoja tiedossa ni autot on sitä varten, muuten ajetaan kovaa ja näyttävästi :P

16.1.2007 19:02

jossei rahasta olisi kiinni nii sxv olis mun valinta, siin vaan on sitä jotakin ;)

16.1.2007 22:58

nikoherra kirjoitti:^^Muistaakseni Aprilian männät piti vaihtaa 60h kohilla. Kannattaa varmistaa huoltovihkosta, mikä varmaan löytyy netistä. Sxv:n tankillisella pääsee about. 50 mailia, ainakin supermotojunkie.comin äeien mukaan, mutta se nyt ei välttämättä ole ekana mielessä supermotoa hommattaessa..


Toiki on kakspiippunen juttu. Kyllähän noihin yksmukisiin enskoihin jotkut suosittelevat myös törkeen lyhyitä vaihtovälejä, kun taas monet sanovat mäntien kestävän noissa isoissa pyörissä ikuisuuden. Ja sitten ku miettii, että jotkut kyykyt on twinejä, ja millasii tehoja niistä on revitty irti ja niien huoltovälit ei oo kuitenkaan mitenkään hirveen tiheät, niin miksei toi aprilian sxv:n twini sitten kestäis pidemmillä huoltoväleillä? Ainakin biken taulukossa sxv:n venttiilienkin säätöväli oli kolme kertaa pidempi kuin husabergin venojen säätöväli. Se kyllä kertoo muistakin huolloista jtn?

16.1.2007 23:45

Nks kirjoitti:
nikoherra kirjoitti:^^Muistaakseni Aprilian männät piti vaihtaa 60h kohilla. Kannattaa varmistaa huoltovihkosta, mikä varmaan löytyy netistä. Sxv:n tankillisella pääsee about. 50 mailia, ainakin supermotojunkie.comin äeien mukaan, mutta se nyt ei välttämättä ole ekana mielessä supermotoa hommattaessa..


Toiki on kakspiippunen juttu. Kyllähän noihin yksmukisiin enskoihin jotkut suosittelevat myös törkeen lyhyitä vaihtovälejä, kun taas monet sanovat mäntien kestävän noissa isoissa pyörissä ikuisuuden. Ja sitten ku miettii, että jotkut kyykyt on twinejä, ja millasii tehoja niistä on revitty irti ja niien huoltovälit ei oo kuitenkaan mitenkään hirveen tiheät, niin miksei toi aprilian sxv:n twini sitten kestäis pidemmillä huoltoväleillä? Ainakin biken taulukossa sxv:n venttiilienkin säätöväli oli kolme kertaa pidempi kuin husabergin venojen säätöväli. Se kyllä kertoo muistakin huolloista jtn?

mutta se taas syö tota huoltoväliä kun tehdään koneesta mahdollisimman pieni ja kevyt. eihän noihin vehkeisiin mahdu öljyä paljo mitään jos vertaa noihin katumopojen twineihin. luulis ton kuitenkin kestävän pidempään kun yks mukisen. kyllä noi yksmukisetkin kestää, esim. jossainpäin muailmaa tollasella hussella kun mulla on ajettu 20tkm avaamatta konetta.

16.1.2007 23:47

evo^ kirjoitti:
Nks kirjoitti:
nikoherra kirjoitti:^^Muistaakseni Aprilian männät piti vaihtaa 60h kohilla. Kannattaa varmistaa huoltovihkosta, mikä varmaan löytyy netistä. Sxv:n tankillisella pääsee about. 50 mailia, ainakin supermotojunkie.comin äeien mukaan, mutta se nyt ei välttämättä ole ekana mielessä supermotoa hommattaessa..


Toiki on kakspiippunen juttu. Kyllähän noihin yksmukisiin enskoihin jotkut suosittelevat myös törkeen lyhyitä vaihtovälejä, kun taas monet sanovat mäntien kestävän noissa isoissa pyörissä ikuisuuden. Ja sitten ku miettii, että jotkut kyykyt on twinejä, ja millasii tehoja niistä on revitty irti ja niien huoltovälit ei oo kuitenkaan mitenkään hirveen tiheät, niin miksei toi aprilian sxv:n twini sitten kestäis pidemmillä huoltoväleillä? Ainakin biken taulukossa sxv:n venttiilienkin säätöväli oli kolme kertaa pidempi kuin husabergin venojen säätöväli. Se kyllä kertoo muistakin huolloista jtn?

mutta se taas syö tota huoltoväliä kun tehdään koneesta mahdollisimman pieni ja kevyt. eihän noihin vehkeisiin mahdu öljyä paljo mitään jos vertaa noihin katumopojen twineihin. luulis ton kuitenkin kestävän pidempään kun yks mukisen. kyllä noi yksmukisetkin kestää, esim. jossainpäin muailmaa tollasella hussella kun mulla on ajettu 20tkm avaamatta konetta.


Jep, jos tommoset mopot kestää noinkin pitkiä aikoja, niin miksei pärrä, jolle on ilmotettu kolme kertaa pidemmät huoltovälit kestäis sitten pitkään, enkä nyt meinaa mitään 60tkm jos joku semmosta nyt kuvitteli :D

17.1.2007 0:12

aprilian huolto-ohjelman mukaan, katukäytössä 6000km välein männät+m-renkaat vaihtoon. harraste ja kisakäytössä 60 tunnin välein.

9000km/90 tunnin kohdalla joutuukin sitten nostamaan koneen pöydälle tarkistuksia varten, jos haluaa huolto-ohjelmaa noudattaa. takuun(jos tollasella sellasta juurikaan on) kannalta varmaankin pakko...
Viimeksi muokannut isoEGO päivämäärä 17.1.2007 0:19, muokattu yhteensä 2 kertaa

17.1.2007 0:14

isoEGO kirjoitti:aprilian huolto-ohjelman mukaan, katukäytössä 6000km välein männät+m-renkaat vaihtoon. harraste ja kisakäytössä 60 tunnin välein...


no onhan 6000km ihan eri asia kun 60h :D toi on niinku yhen kauden ajot, jos ajaa paljon ;)