23.11.2006 14:55

EiNiinNopea kirjoitti:
1080 kirjoitti:
The Sharpest kirjoitti:........

On muuten husabergissä öljypumppu jostain -02--> jos en väärin muista !

Niin niihinhän tuli uusi kone jossain vaiheessa ja sen jälkeen ei ole pahempia ongelmia kait ollut..


Juuri itsekkin mietin ennen kuin konetta avastin, että jossain vaiheessa tämän vuosituhannen puolella kone uudistui kokonaan...
Noista öljypumputtomista malleista on aika ristiriitaisia juttuja, toiset sanoo ettei oo ollu mitään ongelmia ja toisilla remontissa koko ajan...
Täällä 3 sivua tarinointia husasta.

23.11.2006 16:30

The Sharpest kirjoitti:
EiNiinNopea kirjoitti:
1080 kirjoitti:
The Sharpest kirjoitti:........

On muuten husabergissä öljypumppu jostain -02--> jos en väärin muista !

Niin niihinhän tuli uusi kone jossain vaiheessa ja sen jälkeen ei ole pahempia ongelmia kait ollut..


Juuri itsekkin mietin ennen kuin konetta avastin, että jossain vaiheessa tämän vuosituhannen puolella kone uudistui kokonaan...
Noista öljypumputtomista malleista on aika ristiriitaisia juttuja, toiset sanoo ettei oo ollu mitään ongelmia ja toisilla remontissa koko ajan...
Täällä 3 sivua tarinointia husasta.


Ei kannata sekottaa niitä vanhoja paskoja näihin uudempiin. Öljypumput on ollu jo iätajat ja 03 tais tulla kokusan sytty ja keihinin kaasari. Ihan uusimpiin on otettu sitten jotain KTM:n osiakin, ja kaikki muutokset ei ole mennyt parempaan suuntaan (vaikka suuri yleisö varmaan niin luulee).

En muutenkaan oikein ymmärrä näitä mutuiluja, kun varmaan kovin monella ei ole oikeasti ollut tuollaista. Vähän sama ku gasgas, husse ja temmi on aina ihan paskoja ja jälkeenjääneitä romuja.

23.11.2006 17:19

sanonta on että samanlla kun ostaa yhden husabergin niin kannattaa ostaa toinenkin. Toinen rikki ja toinen ajossa

23.11.2006 18:24

Sanontoja on moneen lähtöön

24.11.2006 11:57

Kapanos kirjoitti:sanonta on että samanlla kun ostaa yhden husabergin niin kannattaa ostaa toinenkin. Toinen rikki ja toinen ajossa

Eipä taida noihin uudempiin päteä ! Ihan kelpo pyöriä, uskokaa jo !

Supermotot Husaberg Fs 650e vs. Fs 450e

4.12.2006 10:43

1080 kirjoitti:
Kapanos kirjoitti:sanonta on että samanlla kun ostaa yhden husabergin niin kannattaa ostaa toinenkin. Toinen rikki ja toinen ajossa

Eipä taida noihin uudempiin päteä ! Ihan kelpo pyöriä, uskokaa jo !


Niinpä! Itte oon antanu Husal sellast ronoo eikä oo mitään hajonnu 4000km aikana eikä oo hajoamassakaan. öljyjä ja suodattimii vaihtelee tarpeeks usein ja sitäpaitsi husaan menee ktm kulutusosat, esim rattaat, ketjut öljynsuodatin ja jarrupalat ja osittain samat katteet vanhempiin ja uudempiin malleihin kuin kotareihin. Ja paljon muitakin osia on mitä nyt ei mieleen tuu

Ittellä siis on fe501 force malli -04... ja kyllä ottaisin ton fs650;) sehän bike lehden testinki voitti

10.12.2006 17:12

Kauanko kuluu suunnilleen aikaa öljyjen ja suodattimien vaihtamiseen?

Entä onko se joissain merkeissä helpompaa kuin toisissa? Kuinka helposti se onnistuu Husabergeissa?

10.12.2006 21:58

The Sharpest kirjoitti:
Kotard kirjoitti:eikös husaberg oo ktm:n protomerkki, josta "hyvät" ratkaisut siirretään ktm:ään?

Juurikin näin. Husabergissä testataan uudet ideat, jos ne on hyviä ne menee KTM:ää, jos ne on huonoja niin ne jää husabergeihin :D
Husabergeissä on tuo vähän kyseenalainen öljynsyöttö, nimittäin siinä ei ole pumppua, vaan nokkaketju roiskii öljyn ympäriinsä...Vanhoissa husqvarnoissa tais olla joskus käytössä. Jotkut haukkuu paskaks, jossain pyörissä ei mitään ongelmia.


Jep, öljypumppu ollu jo kauan. Ja tosta ideajutusta... :D ettehän te oikeesti luule, etteikö ne husankin ideat ole koelaboratorioissa ja radoilla moneen kertaan testattu ja todettu toimiviks. Kotari vain käyttää näitä ratkaisuja seuraavan vuoden pyörissä, jos niistä koetaan suurempaa hyötyä, kuin nykyisten ratkaisujen hienosäädöistä. Kyl ne husat on hyvii pyörii ja kaikki osat huolella suunniteltuja, eikä mitään protoja.

10.12.2006 22:25

Issor kirjoitti:Kauanko kuluu suunnilleen aikaa öljyjen ja suodattimien vaihtamiseen?

Entä onko se joissain merkeissä helpompaa kuin toisissa? Kuinka helposti se onnistuu Husabergeissa?


Husabergissä todella helppoa, ei kestä kuin alle puol tuntia ensikertalaiselta jos vain tietää mitä tekee. Eli siis paljoa yksinkertaisempaa öljyn/suodattimien vaihto ei voi olla :) ainoastaan pohjapanssari "hankaloittaa" öljyn vaihtoa koska joutuu "kikkailemaan" ettei öljyt leviä mihin sattuu valuen panssaria pitkin:P

17.12.2006 22:16

Ainahan kannattaa harkita myös jonkun enskan ostamista ja sen muuttamista motoksi. itselläni on kisakäyttöön ja supermotoksi viritelty husqvarna 610 te. Tehoa piisaa enemmän ku noissa perus husabergeissä ja painoa ~100kg. Tätä voi sitten tarpeen tullen vielä parannella ostamalla 660cc big bore kitin. Sillä alkaa isot kyykytin jäämään :P. mutta siis onhan noi husabergit kunnon kisapelejä. Jos vaan osaa itse tehdä huollot niin kyllä se kestää. jos tollaseen päätyy niin isompi tietenkin niin ei pidä sitten alkaa vaihtelemaan heti.

18.12.2006 16:13

-Dreary kirjoitti:Ainahan kannattaa harkita myös jonkun enskan ostamista ja sen muuttamista motoksi. itselläni on kisakäyttöön ja supermotoksi viritelty husqvarna 610 te. Tehoa piisaa enemmän ku noissa perus husabergeissä ja painoa ~100kg. Tätä voi sitten tarpeen tullen vielä parannella ostamalla 660cc big bore kitin. Sillä alkaa isot kyykytin jäämään :P.


miten tota sun pyörää on kevennetty? oot lähemmäks 20kg keventänyt sitä. ois kiva tietää kuinka moinen projekti on onnistunut, kun aika köykäinen pyörä on jo vakionakin kyseessä...

18.12.2006 17:17

isoEGO kirjoitti:
-Dreary kirjoitti:Ainahan kannattaa harkita myös jonkun enskan ostamista ja sen muuttamista motoksi. itselläni on kisakäyttöön ja supermotoksi viritelty husqvarna 610 te. Tehoa piisaa enemmän ku noissa perus husabergeissä ja painoa ~100kg. Tätä voi sitten tarpeen tullen vielä parannella ostamalla 660cc big bore kitin. Sillä alkaa isot kyykytin jäämään :P.


miten tota sun pyörää on kevennetty? oot lähemmäks 20kg keventänyt sitä. ois kiva tietää kuinka moinen projekti on onnistunut, kun aika köykäinen pyörä on jo vakionakin kyseessä...


Toi oma husaberg on 119kg ajokunnossa tankki täyn.. crossi versio kevyempi ilman akkua, starttia valoja ym. pientä.

18.12.2006 18:19

pohjis88 kirjoitti:
Toi oma husaberg on 119kg ajokunnossa tankki täyn.. crossi versio kevyempi ilman akkua, starttia valoja ym. pientä.


jep on tiedossa noi hommat. tää kyseinen husse on kuitenkin kilvellinen katupeli. tuntuu vaan aika huimalta tollaset lähemmäks 20kg kevennykset kisaenskassa. ois kiva tietää miten toteutettu...

19.12.2006 3:31

-Dreary kirjoitti:Ainahan kannattaa harkita myös jonkun enskan ostamista ja sen muuttamista motoksi. itselläni on kisakäyttöön ja supermotoksi viritelty husqvarna 610 te. Tehoa piisaa enemmän ku noissa perus husabergeissä ja painoa ~100kg. Tätä voi sitten tarpeen tullen vielä parannella ostamalla 660cc big bore kitin. Sillä alkaa isot kyykytin jäämään :P. mutta siis onhan noi husabergit kunnon kisapelejä. Jos vaan osaa itse tehdä huollot niin kyllä se kestää. jos tollaseen päätyy niin isompi tietenkin niin ei pidä sitten alkaa vaihtelemaan heti.


Onks kyseessä ny tää pyörä? http://www.husqvarnausa.com/2006/06_TE610.html

Miten oot keventäny? Ton mukaan kuivapaino tossa 140kg kieppeillä + tietty motovanteet.. Tiä sitten pitääkö ollenkaan paikkaansa. Aika hullunkuriselta kuitenkin tommonen 100kg:kin kuulostaa tommosesta vekottimesta.

Vaikee uskoo että pääsis ees lähellekkään husan kuivapainoo.

edit: Voiko tuommoista nyt kisaenskaksi sanoa? En ole perillä tuosta enkä koskaan ajanukkaan, oon vaan saanu erilaisen kuvan noista isommista husseista. Vai minkälaisia vehkeitä noi on?

19.12.2006 8:00

Lauri- kirjoitti:
-Dreary kirjoitti:Ainahan kannattaa harkita myös jonkun enskan ostamista ja sen muuttamista motoksi. itselläni on kisakäyttöön ja supermotoksi viritelty husqvarna 610 te. Tehoa piisaa enemmän ku noissa perus husabergeissä ja painoa ~100kg. Tätä voi sitten tarpeen tullen vielä parannella ostamalla 660cc big bore kitin. Sillä alkaa isot kyykytin jäämään :P. mutta siis onhan noi husabergit kunnon kisapelejä. Jos vaan osaa itse tehdä huollot niin kyllä se kestää. jos tollaseen päätyy niin isompi tietenkin niin ei pidä sitten alkaa vaihtelemaan heti.


Onks kyseessä ny tää pyörä? http://www.husqvarnausa.com/2006/06_TE610.html

Miten oot keventäny? Ton mukaan kuivapaino tossa 140kg kieppeillä + tietty motovanteet.. Tiä sitten pitääkö ollenkaan paikkaansa. Aika hullunkuriselta kuitenkin tommonen 100kg:kin kuulostaa tommosesta vekottimesta.

Vaikee uskoo että pääsis ees lähellekkään husan kuivapainoo.

edit: Voiko tuommoista nyt kisaenskaksi sanoa? En ole perillä tuosta enkä koskaan ajanukkaan, oon vaan saanu erilaisen kuvan noista isommista husseista. Vai minkälaisia vehkeitä noi on?


ei oo tuo malli, vaan vanhempi kisaenska(TE570/610). olikohan -03... kuivapaino 120kg nurkilla. ite kävin kyseistä pyörää ihastelemassa Cycle Worldissa ja silloin se oli vielä painon puolesta ihan "vakiokuosissa".