23.11.2006 14:55
EiNiinNopea kirjoitti:1080 kirjoitti:The Sharpest kirjoitti:........
On muuten husabergissä öljypumppu jostain -02--> jos en väärin muista !
Niin niihinhän tuli uusi kone jossain vaiheessa ja sen jälkeen ei ole pahempia ongelmia kait ollut..
23.11.2006 16:30
The Sharpest kirjoitti:EiNiinNopea kirjoitti:1080 kirjoitti:The Sharpest kirjoitti:........
On muuten husabergissä öljypumppu jostain -02--> jos en väärin muista !
Niin niihinhän tuli uusi kone jossain vaiheessa ja sen jälkeen ei ole pahempia ongelmia kait ollut..
Juuri itsekkin mietin ennen kuin konetta avastin, että jossain vaiheessa tämän vuosituhannen puolella kone uudistui kokonaan...
Noista öljypumputtomista malleista on aika ristiriitaisia juttuja, toiset sanoo ettei oo ollu mitään ongelmia ja toisilla remontissa koko ajan...
Täällä 3 sivua tarinointia husasta.
23.11.2006 17:19
23.11.2006 18:24
24.11.2006 11:57
Kapanos kirjoitti:sanonta on että samanlla kun ostaa yhden husabergin niin kannattaa ostaa toinenkin. Toinen rikki ja toinen ajossa
4.12.2006 10:43
1080 kirjoitti:Kapanos kirjoitti:sanonta on että samanlla kun ostaa yhden husabergin niin kannattaa ostaa toinenkin. Toinen rikki ja toinen ajossa
Eipä taida noihin uudempiin päteä ! Ihan kelpo pyöriä, uskokaa jo !
10.12.2006 17:12
10.12.2006 21:58
The Sharpest kirjoitti:Kotard kirjoitti:eikös husaberg oo ktm:n protomerkki, josta "hyvät" ratkaisut siirretään ktm:ään?
Juurikin näin. Husabergissä testataan uudet ideat, jos ne on hyviä ne menee KTM:ää, jos ne on huonoja niin ne jää husabergeihin
Husabergeissä on tuo vähän kyseenalainen öljynsyöttö, nimittäin siinä ei ole pumppua, vaan nokkaketju roiskii öljyn ympäriinsä...Vanhoissa husqvarnoissa tais olla joskus käytössä. Jotkut haukkuu paskaks, jossain pyörissä ei mitään ongelmia.
10.12.2006 22:25
Issor kirjoitti:Kauanko kuluu suunnilleen aikaa öljyjen ja suodattimien vaihtamiseen?
Entä onko se joissain merkeissä helpompaa kuin toisissa? Kuinka helposti se onnistuu Husabergeissa?
17.12.2006 22:16
18.12.2006 16:13
-Dreary kirjoitti:Ainahan kannattaa harkita myös jonkun enskan ostamista ja sen muuttamista motoksi. itselläni on kisakäyttöön ja supermotoksi viritelty husqvarna 610 te. Tehoa piisaa enemmän ku noissa perus husabergeissä ja painoa ~100kg. Tätä voi sitten tarpeen tullen vielä parannella ostamalla 660cc big bore kitin. Sillä alkaa isot kyykytin jäämään .
18.12.2006 17:17
isoEGO kirjoitti:-Dreary kirjoitti:Ainahan kannattaa harkita myös jonkun enskan ostamista ja sen muuttamista motoksi. itselläni on kisakäyttöön ja supermotoksi viritelty husqvarna 610 te. Tehoa piisaa enemmän ku noissa perus husabergeissä ja painoa ~100kg. Tätä voi sitten tarpeen tullen vielä parannella ostamalla 660cc big bore kitin. Sillä alkaa isot kyykytin jäämään .
miten tota sun pyörää on kevennetty? oot lähemmäks 20kg keventänyt sitä. ois kiva tietää kuinka moinen projekti on onnistunut, kun aika köykäinen pyörä on jo vakionakin kyseessä...
18.12.2006 18:19
pohjis88 kirjoitti:
Toi oma husaberg on 119kg ajokunnossa tankki täyn.. crossi versio kevyempi ilman akkua, starttia valoja ym. pientä.
19.12.2006 3:31
-Dreary kirjoitti:Ainahan kannattaa harkita myös jonkun enskan ostamista ja sen muuttamista motoksi. itselläni on kisakäyttöön ja supermotoksi viritelty husqvarna 610 te. Tehoa piisaa enemmän ku noissa perus husabergeissä ja painoa ~100kg. Tätä voi sitten tarpeen tullen vielä parannella ostamalla 660cc big bore kitin. Sillä alkaa isot kyykytin jäämään . mutta siis onhan noi husabergit kunnon kisapelejä. Jos vaan osaa itse tehdä huollot niin kyllä se kestää. jos tollaseen päätyy niin isompi tietenkin niin ei pidä sitten alkaa vaihtelemaan heti.
19.12.2006 8:00
Lauri- kirjoitti:-Dreary kirjoitti:Ainahan kannattaa harkita myös jonkun enskan ostamista ja sen muuttamista motoksi. itselläni on kisakäyttöön ja supermotoksi viritelty husqvarna 610 te. Tehoa piisaa enemmän ku noissa perus husabergeissä ja painoa ~100kg. Tätä voi sitten tarpeen tullen vielä parannella ostamalla 660cc big bore kitin. Sillä alkaa isot kyykytin jäämään . mutta siis onhan noi husabergit kunnon kisapelejä. Jos vaan osaa itse tehdä huollot niin kyllä se kestää. jos tollaseen päätyy niin isompi tietenkin niin ei pidä sitten alkaa vaihtelemaan heti.
Onks kyseessä ny tää pyörä? http://www.husqvarnausa.com/2006/06_TE610.html
Miten oot keventäny? Ton mukaan kuivapaino tossa 140kg kieppeillä + tietty motovanteet.. Tiä sitten pitääkö ollenkaan paikkaansa. Aika hullunkuriselta kuitenkin tommonen 100kg:kin kuulostaa tommosesta vekottimesta.
Vaikee uskoo että pääsis ees lähellekkään husan kuivapainoo.
edit: Voiko tuommoista nyt kisaenskaksi sanoa? En ole perillä tuosta enkä koskaan ajanukkaan, oon vaan saanu erilaisen kuvan noista isommista husseista. Vai minkälaisia vehkeitä noi on?