24.4.2007 17:41
MattiM kirjoitti:ruikku kirjoitti:MattiM kirjoitti:Itseäni kyllä kiehtoo tuo Aprilia juuri moottorin ominausuuksiensa puolesta. Ei se mielestäni mikään kaunis pyörä ole, mutta erilainen. Tosiaan saattais tuo Aprilia ravistaa vähemmän kuin yksi mukinen ja ruisku myös on plussaa. Ongelmana omalta kohdalta Aprilian pois jättäminen hankintalistalta oli useita syitä: vähäinen rekisteröinti määrä, saatavuus, tuoreen tekniikan mahdolliset lapsoset(ruisku) ja tietenkin suolainen hinta. Mutta, kun seuraavaa pyörää, eli supermotoa, hankiessani Aprilia on yksi varteenotettava vaihtoehto.
Mun varmaan täytyy olla sitten uskalias pioneeri
No mä oon hankkimassa apriliaa tai husaa sen takia juuri kun niitä ei paljoa liikenteessä näe. Mä en halua mitään massapyörää. Eikä se hinta nyt paljoa ole jos vertaa uuteen husaan(2007). Aprilian tämän vuoden mallin saa halvemmalla kuin husan, mutta onhan husalla se special edition.
Nyky hetkenä ajatellen ei todellakaan hassumppi valinta. Ja Aprilia on vielä "erikoinen" ulkonäkönsä sekä tekniikan puolesta ja keten mainitsit vielä harvinainen tieliikenteessä. Radoillahan noita on jo jokunen nähty Suomessakin.
Itsekkin näin jälkeenpäin ehkä hieman harmittaa tehty valinta varsinkin kun Aprilian saatavuus on keväällä parantumassa, mutta aina ei voi voittaa. Ja uusi on kuitenkin aina uusi! Katselen ens talvena uudestaa pyörän vaihtoa.
24.4.2007 17:56
Mistä muuten oot kysynyt tuon aprialian hintaa ja paljonko oli??
24.4.2007 18:04
24.4.2007 18:09
MattiM kirjoitti:Mistä muuten oot kysynyt tuon aprialian hintaa ja paljonko oli??
Maahantuojalta Nakkilan Mopo ja Pyörä Oy:ltä. Netistä löytyy joku hinta http://www.aprilia.fi/ sieltä "OFFROAD"- osastolta. Sieltä SXV 450 kisavarustuksella 10 500¤ ja rekisteröitynä 13 000¤. Ja SXV 550 10 750 kisavarustuksella ja 13 600¤ rekisteröitynä.
Kyselin hintoja helmi-maaliskuussa niin lupasivat tinkauksen jälkeen ton SXV 550 hieman päälle 13 000¤ rekisteröitynä. Eli aika vähän on pelivaraa tuossa hinnassa, ellei ole suhteita yritykseen.
24.4.2007 18:19
24.4.2007 19:27
24.4.2007 19:31
Nks kirjoitti:Jos nyt oikein oon käsittäny, niin taitaa sen sxv:n hinta ee:llä olla -07 sxv:n hinta... ja aivan oikeassahan olit että lehtien mukaan ruiskussa -06 ongelmia, jotka saatiin sit korjattua -07 pärrään. Aprilia kyllä kiinnostais, mutta ehkä paskin puoli siinä on se, että sitä "taaempi" sylinterin on rungon alla piilossa, niin että joutuu koneenkin ottaan irti venojen säätöä varten Huoltovälit on maahantuojan mukaan lyhyet, mutta ainakin sxv:n italiankielisessä nettimanuaalissa oli huoltovälit katuajoonkin, mutta tiedä sitten meinattiinko siinä kuristettua ku ei mainittu...
24.4.2007 19:33
24.4.2007 20:11
EiNiinNopea kirjoitti:ruikku kirjoitti:EiNiinNopea kirjoitti:Totta, kaipa siitä sen yli 6k nappaa ja loput vaikka lainaten Ja siis laadukkaitahan näiden pitäisi ollakin, kuitenkin KTM:n alaisuudessa valmistetaan.. Hieman vain hirvittää tuo kisamaisuus, mutta 60hv/60Nm takarenkaalta ei kuulosta loppujen lopuksi hirveän kisaiselta kun vertaa vaikka Hussen 510, jossa suunnilleen saman verran tehoa, mutta kuutioita ~120 vähemmän..
Ja mistä oot repiny tuon 60hp/60Nm??? 650 husasta on penkitetty kyllä yli 60hv. Mutta täytyy ottaa myös huomioon paino...Jos ei tuo riitä niin hanki aprilia sxv 550 siinä on enemmän potkua...
Bikessa nuo lukemat olivat.. Ja siis kyllä todellakin riittävät minulle, vertailin vain viritysastetta.. Enkä todellakaan hanki mitään Aprilian rouskua, vaikka onkin varmasti ajettavuudeltaan sekin hyvä vehje (V2 ei minuun vetoa), mutta jos (=kun?) jotain hajoaa, osia saa odotella ikuisuuden Italiasta..
24.4.2007 20:14
EiNiinNopea kirjoitti:ruikku kirjoitti:EiNiinNopea kirjoitti:Totta, kaipa siitä sen yli 6k nappaa ja loput vaikka lainaten Ja siis laadukkaitahan näiden pitäisi ollakin, kuitenkin KTM:n alaisuudessa valmistetaan.. Hieman vain hirvittää tuo kisamaisuus, mutta 60hv/60Nm takarenkaalta ei kuulosta loppujen lopuksi hirveän kisaiselta kun vertaa vaikka Hussen 510, jossa suunnilleen saman verran tehoa, mutta kuutioita ~120 vähemmän..
Ja mistä oot repiny tuon 60hp/60Nm??? 650 husasta on penkitetty kyllä yli 60hv. Mutta täytyy ottaa myös huomioon paino...Jos ei tuo riitä niin hanki aprilia sxv 550 siinä on enemmän potkua...
Bikessa nuo lukemat olivat.. Ja siis kyllä todellakin riittävät minulle, vertailin vain viritysastetta.. Enkä todellakaan hanki mitään Aprilian rouskua, vaikka onkin varmasti ajettavuudeltaan sekin hyvä vehje (V2 ei minuun vetoa), mutta jos (=kun?) jotain hajoaa, osia saa odotella ikuisuuden Italiasta..
24.4.2007 20:17
Nks kirjoitti:
Helpommalla pääsee, että nopeasti saksasta tilaa. Siellä nimittäin on jo erittäin kattava valikoima tohon varaosista ja viripalikkaan. Eikä oo suomen hintoihin suhteutettuna ees kallista
24.4.2007 20:18
isoEGO kirjoitti:Nks kirjoitti:
Helpommalla pääsee, että nopeasti saksasta tilaa. Siellä nimittäin on jo erittäin kattava valikoima tohon varaosista ja viripalikkaan. Eikä oo suomen hintoihin suhteutettuna ees kallista
tuleeko ne osat saksasta paljonkin nopeammin kuin italiasta ja onko ne siellä saksassa sitten varmasti ihan hyllykamaa?
24.4.2007 20:30
mork kirjoitti:EiNiinNopea kirjoitti:ruikku kirjoitti:EiNiinNopea kirjoitti:Totta, kaipa siitä sen yli 6k nappaa ja loput vaikka lainaten Ja siis laadukkaitahan näiden pitäisi ollakin, kuitenkin KTM:n alaisuudessa valmistetaan.. Hieman vain hirvittää tuo kisamaisuus, mutta 60hv/60Nm takarenkaalta ei kuulosta loppujen lopuksi hirveän kisaiselta kun vertaa vaikka Hussen 510, jossa suunnilleen saman verran tehoa, mutta kuutioita ~120 vähemmän..
Ja mistä oot repiny tuon 60hp/60Nm??? 650 husasta on penkitetty kyllä yli 60hv. Mutta täytyy ottaa myös huomioon paino...Jos ei tuo riitä niin hanki aprilia sxv 550 siinä on enemmän potkua...
Bikessa nuo lukemat olivat.. Ja siis kyllä todellakin riittävät minulle, vertailin vain viritysastetta.. Enkä todellakaan hanki mitään Aprilian rouskua, vaikka onkin varmasti ajettavuudeltaan sekin hyvä vehje (V2 ei minuun vetoa), mutta jos (=kun?) jotain hajoaa, osia saa odotella ikuisuuden Italiasta..
Täysin vakio husq 510:stä ('05) penkitetty takanakilta 48,53hp. Mutta riittävästi toikin olis mulle
24.4.2007 21:04
EiNiinNopea kirjoitti:mork kirjoitti:EiNiinNopea kirjoitti:ruikku kirjoitti:EiNiinNopea kirjoitti:Totta, kaipa siitä sen yli 6k nappaa ja loput vaikka lainaten Ja siis laadukkaitahan näiden pitäisi ollakin, kuitenkin KTM:n alaisuudessa valmistetaan.. Hieman vain hirvittää tuo kisamaisuus, mutta 60hv/60Nm takarenkaalta ei kuulosta loppujen lopuksi hirveän kisaiselta kun vertaa vaikka Hussen 510, jossa suunnilleen saman verran tehoa, mutta kuutioita ~120 vähemmän..
Ja mistä oot repiny tuon 60hp/60Nm??? 650 husasta on penkitetty kyllä yli 60hv. Mutta täytyy ottaa myös huomioon paino...Jos ei tuo riitä niin hanki aprilia sxv 550 siinä on enemmän potkua...
Bikessa nuo lukemat olivat.. Ja siis kyllä todellakin riittävät minulle, vertailin vain viritysastetta.. Enkä todellakaan hanki mitään Aprilian rouskua, vaikka onkin varmasti ajettavuudeltaan sekin hyvä vehje (V2 ei minuun vetoa), mutta jos (=kun?) jotain hajoaa, osia saa odotella ikuisuuden Italiasta..
Täysin vakio husq 510:stä ('05) penkitetty takanakilta 48,53hp. Mutta riittävästi toikin olis mulle
No juu, mutta jossain oli 57hv renkaalta putkiston asennuksen jälkeen eli kaipa noissa on jotain europillejä rajoittamassa..
24.4.2007 22:36