10.9.2007 13:54
miikkaes kirjoitti:ruikku kirjoitti:EiNiinNopea kirjoitti:Aika vaihtaa piikkisestä isompaan lähestyy koko ajan ja olen miettinyt näitä isompia, oikeita supermotoja kuten Husaberg FSE 650 ja tämä Husse SMR, mutta en ole vielä oikein vakuuttunut siitä, kannattaako tällaista pyörää hankkia lähes pelkkään katuajoon ja yleensäkin kestääkö se sitä. Huoltaa kyllä osaan ja muutenkin huolenpito on kunnossa, mutta jos pyörään pitää vaihtaa parin tonnin välein jotain kalliimpaa, otan suosiolla jonkun kesymmän. Eli: kulkeeko Husse eteenpäin hyväkuntoisena öljyjen + suodattimien vaihdon sekä venttiilien säädön siivittämänä vai vaatiiko se jotain erityisempää? Harkinnassa olisi lähinnä -06 ja pari tonnia ajettu 510..
Tietysti on 610 SM, mutta ulkonäkö + tehopuoli ei oikein houkuta.
E: Sen verran mitä olen esim. Supermotojunkien foorumeita seuraillut, niin 510 SMR tuntuu olevan koneeltaan varsin luotettava laite vähän kaikenlaisessa käytössä.. Kokemuksia kuitenkin kaipaisin kotimaankin oloista.
Kaikki saa rikki jos haluaa...Husa on mulla ainakin joka päiväisessä ajossa...jos ei sada jne. ite ostaisin kyllä ennemmin Husabergin kuin huskyn...
Kaikki haluaa huskyn koska sm-sarjaa johtavalla heebollakin on husky...
Faktahan on että ketään ei kiinnosta paskanvertaakaan ajaako sm-sarjaa johtava huskyllä. Husqvarnaan saa sentään paremmin osia kun husabergiin mihin ei saa tarvikkeena ei sitten yhtään mitään. Tosin ei saa hirveesti husseenkaan, mut on se jo vähän yleisempi peli ja yleistyy koko aika.
10.9.2007 13:55
10.9.2007 13:56
miikkaes kirjoitti:Nks kirjoitti:
Jep! Lisäks husaan menee pitkälti ktm:n osia, niin osien saatavuus on erittäin hyvä ja hinnatkin on ihan kohdallaan. Kaverilla on tommonen husaberg ja jokapäivöisessä käytössä sillä ja ikinä ei oo ollu mitään vikaa, että todella luotettava peli sekin!
Siis mikä juttu tää nyt on et husaan menee kotarin osat? Joojoo tiiän että liittyy jotenki toisiinsa mut eihän niissä oo ulkosesti ainakaan yhtään samaa osaa? Ehkä ilmansuodatin ja jarrupalat?
10.9.2007 13:57
miikkaes kirjoitti:Nks kirjoitti:
Jep! Lisäks husaan menee pitkälti ktm:n osia, niin osien saatavuus on erittäin hyvä ja hinnatkin on ihan kohdallaan. Kaverilla on tommonen husaberg ja jokapäivöisessä käytössä sillä ja ikinä ei oo ollu mitään vikaa, että todella luotettava peli sekin!
Siis mikä juttu tää nyt on et husaan menee kotarin osat? Joojoo tiiän että liittyy jotenki toisiinsa mut eihän niissä oo ulkosesti ainakaan yhtään samaa osaa? Ehkä ilmansuodatin ja jarrupalat?
10.9.2007 13:58
ruikku kirjoitti:miikkaes kirjoitti:Nks kirjoitti:
Jep! Lisäks husaan menee pitkälti ktm:n osia, niin osien saatavuus on erittäin hyvä ja hinnatkin on ihan kohdallaan. Kaverilla on tommonen husaberg ja jokapäivöisessä käytössä sillä ja ikinä ei oo ollu mitään vikaa, että todella luotettava peli sekin!
Siis mikä juttu tää nyt on et husaan menee kotarin osat? Joojoo tiiän että liittyy jotenki toisiinsa mut eihän niissä oo ulkosesti ainakaan yhtään samaa osaa? Ehkä ilmansuodatin ja jarrupalat?
jonkin verran menee samoja osia...motovanteet(akselin voi joutu vaihtaa), öljysuodatin, etu- ja takajousitus...siinä jotain.
10.9.2007 14:14
Nks kirjoitti:ruikku kirjoitti:miikkaes kirjoitti:Nks kirjoitti:
Jep! Lisäks husaan menee pitkälti ktm:n osia, niin osien saatavuus on erittäin hyvä ja hinnatkin on ihan kohdallaan. Kaverilla on tommonen husaberg ja jokapäivöisessä käytössä sillä ja ikinä ei oo ollu mitään vikaa, että todella luotettava peli sekin!
Siis mikä juttu tää nyt on et husaan menee kotarin osat? Joojoo tiiän että liittyy jotenki toisiinsa mut eihän niissä oo ulkosesti ainakaan yhtään samaa osaa? Ehkä ilmansuodatin ja jarrupalat?
jonkin verran menee samoja osia...motovanteet(akselin voi joutu vaihtaa), öljysuodatin, etu- ja takajousitus...siinä jotain.
musta akselikin on sama...
10.9.2007 14:18
ruikku kirjoitti:Nks kirjoitti:ruikku kirjoitti:miikkaes kirjoitti:Nks kirjoitti:
Jep! Lisäks husaan menee pitkälti ktm:n osia, niin osien saatavuus on erittäin hyvä ja hinnatkin on ihan kohdallaan. Kaverilla on tommonen husaberg ja jokapäivöisessä käytössä sillä ja ikinä ei oo ollu mitään vikaa, että todella luotettava peli sekin!
Siis mikä juttu tää nyt on et husaan menee kotarin osat? Joojoo tiiän että liittyy jotenki toisiinsa mut eihän niissä oo ulkosesti ainakaan yhtään samaa osaa? Ehkä ilmansuodatin ja jarrupalat?
jonkin verran menee samoja osia...motovanteet(akselin voi joutu vaihtaa), öljysuodatin, etu- ja takajousitus...siinä jotain.
musta akselikin on sama...
Piikkiseen exc:hen joutuu ainakin vaihtaa akselin paksumpaan kun laittaa husanbergin motovanteen.
10.9.2007 16:43
10.9.2007 17:20
EiNiinNopea kirjoitti:Niin siis itsekin olen nyt ostamassa 510 SMR:ää, mutten todellakaan sen takia että sillä jotain kilpailuja voitetaan. Jos itse alan lajia edes jonkin verran harrastamaan niin en todellakaan tule koskaan olemaan edes niin hyvä että kehtaisi mitään avoimia kisoja tms. edes ajaa. Ja ei se pyörästä ole kiinni.. Mutta sanokaapa mistä löydätte tämän vuotisen vähän ajetun Husabergin reiluun 8000¤..?
10.9.2007 17:41
10.9.2007 18:48
11.9.2007 9:19
11.9.2007 17:37
Mikaeli kirjoitti:Joo Husaberg alle ja ootte valmiita sm-tason motokuskeja, on se niin hyvä pyörä.
Mist löytyy mäntiä Husqvarnaan :?? Näkis vähä hintaa, tietää kannattaako vaihtaa.
24.9.2007 20:16
25.9.2007 13:25
Mikaeli kirjoitti:Joo Husaberg alle ja ootte valmiita sm-tason motokuskeja, on se niin hyvä pyörä.
Mist löytyy mäntiä Husqvarnaan :?? Näkis vähä hintaa, tietää kannattaako vaihtaa.