23.4.2007 21:03
EiNiinNopea kirjoitti:Totta, kaipa siitä sen yli 6k nappaa ja loput vaikka lainaten Ja siis laadukkaitahan näiden pitäisi ollakin, kuitenkin KTM:n alaisuudessa valmistetaan.. Hieman vain hirvittää tuo kisamaisuus, mutta 60hv/60Nm takarenkaalta ei kuulosta loppujen lopuksi hirveän kisaiselta kun vertaa vaikka Hussen 510, jossa suunnilleen saman verran tehoa, mutta kuutioita ~120 vähemmän..
23.4.2007 21:11
23.4.2007 21:31
EiNiinNopea kirjoitti:Ajattelin vain, että onko tuo 650 Husa niin korkeavireinen kuin 510 Husse?
23.4.2007 22:11
23.4.2007 23:02
klrp kirjoitti:Vanhana mankimiehenä tuo öljyn vaihtoväli kuulostaa kyllä tunneissa aika hullulta, mutta onhan se sittne kestettävä jos tämän kokoisen ostaa.. Mistä tuo suodatin koneesta lötyy, että onko öljyjen vaihto ihan nopea juttu, kun en ole suodattimien kanssa ennen pelleillyt?
23.4.2007 23:35
23.4.2007 23:37
EiNiinNopea kirjoitti:Totta, kaipa siitä sen yli 6k nappaa ja loput vaikka lainaten Ja siis laadukkaitahan näiden pitäisi ollakin, kuitenkin KTM:n alaisuudessa valmistetaan.. Hieman vain hirvittää tuo kisamaisuus, mutta 60hv/60Nm takarenkaalta ei kuulosta loppujen lopuksi hirveän kisaiselta kun vertaa vaikka Hussen 510, jossa suunnilleen saman verran tehoa, mutta kuutioita ~120 vähemmän..
23.4.2007 23:40
ruikku kirjoitti:EiNiinNopea kirjoitti:Totta, kaipa siitä sen yli 6k nappaa ja loput vaikka lainaten Ja siis laadukkaitahan näiden pitäisi ollakin, kuitenkin KTM:n alaisuudessa valmistetaan.. Hieman vain hirvittää tuo kisamaisuus, mutta 60hv/60Nm takarenkaalta ei kuulosta loppujen lopuksi hirveän kisaiselta kun vertaa vaikka Hussen 510, jossa suunnilleen saman verran tehoa, mutta kuutioita ~120 vähemmän..
Ja mistä oot repiny tuon 60hp/60Nm??? 650 husasta on penkitetty kyllä yli 60hv. Mutta täytyy ottaa myös huomioon paino...Jos ei tuo riitä niin hanki aprilia sxv 550 siinä on enemmän potkua...
24.4.2007 15:11
ruikku kirjoitti:EiNiinNopea kirjoitti:Totta, kaipa siitä sen yli 6k nappaa ja loput vaikka lainaten Ja siis laadukkaitahan näiden pitäisi ollakin, kuitenkin KTM:n alaisuudessa valmistetaan.. Hieman vain hirvittää tuo kisamaisuus, mutta 60hv/60Nm takarenkaalta ei kuulosta loppujen lopuksi hirveän kisaiselta kun vertaa vaikka Hussen 510, jossa suunnilleen saman verran tehoa, mutta kuutioita ~120 vähemmän..
Ja mistä oot repiny tuon 60hp/60Nm??? 650 husasta on penkitetty kyllä yli 60hv. Mutta täytyy ottaa myös huomioon paino...Jos ei tuo riitä niin hanki aprilia sxv 550 siinä on enemmän potkua...
24.4.2007 15:50
MattiM kirjoitti:EiNiinNopea kirjoitti:Totta, kaipa siitä sen yli 6k nappaa ja loput vaikka lainaten Ja siis laadukkaitahan näiden pitäisi ollakin, kuitenkin KTM:n alaisuudessa valmistetaan.. Hieman vain hirvittää tuo kisamaisuus, mutta 60hv/60Nm takarenkaalta ei kuulosta loppujen lopuksi hirveän kisaiselta kun vertaa vaikka Hussen 510, jossa suunnilleen saman verran tehoa, mutta kuutioita ~120 vähemmän..
Tuo "kisamaisuus" on taas aika subjektiivinen käsite. Vaikka omat kokemukset rajoittuu omaan pyörää, niin kokemusteni mukaan ei sitä "kisamaisuus" pontentiaalia tarvitse ajaessa jatkuvasti hyödyntää.
Puhutteassa kuitenkin 500+ cc pyöristä, joissa vääntöä riittää myös alakierroksille ja normaali tieliikenteessä ajettaessa itse en huomaa/koe mainitsemaasi "kisamaisuutta" mitenkään negatiivisena asiana. Ainoastaan kun antaa reilusti happea alkaa konehuoneen puolla tapahtua. Ja mitä huoltoväleihin tulee, pitää kuitenkin kaikkia moottoripyöriä huoltaa ja ylläpitää.Joitain useammin ja toisia ei niin usein. Esim omassa pyörässä tehtaan suuntaa antavassa huoltosuunnitelmassa pitäisi vaihtaa öljyt 3-5 tunnin tai 500-1000 km välein. Eli suodatin n.10-15¤, 2 metallisuodattimen putsaus ja Castrol 4 5w40 öljy n~50¤ ( josta menee noin litra kerralla) eli ~12¤. Yhteensä siis 20-30¤ viikossa/ 2 viikossa riippuen ajokilometreissä.
24.4.2007 15:52
24.4.2007 15:54
EiNiinNopea kirjoitti:ruikku kirjoitti:EiNiinNopea kirjoitti:Totta, kaipa siitä sen yli 6k nappaa ja loput vaikka lainaten Ja siis laadukkaitahan näiden pitäisi ollakin, kuitenkin KTM:n alaisuudessa valmistetaan.. Hieman vain hirvittää tuo kisamaisuus, mutta 60hv/60Nm takarenkaalta ei kuulosta loppujen lopuksi hirveän kisaiselta kun vertaa vaikka Hussen 510, jossa suunnilleen saman verran tehoa, mutta kuutioita ~120 vähemmän..
Ja mistä oot repiny tuon 60hp/60Nm??? 650 husasta on penkitetty kyllä yli 60hv. Mutta täytyy ottaa myös huomioon paino...Jos ei tuo riitä niin hanki aprilia sxv 550 siinä on enemmän potkua...
Bikessa nuo lukemat olivat.. Ja siis kyllä todellakin riittävät minulle, vertailin vain viritysastetta.. Enkä todellakaan hanki mitään Aprilian rouskua, vaikka onkin varmasti ajettavuudeltaan sekin hyvä vehje (V2 ei minuun vetoa), mutta jos (=kun?) jotain hajoaa, osia saa odotella ikuisuuden Italiasta..
24.4.2007 16:07
EiNiinNopea kirjoitti:ruikku kirjoitti:EiNiinNopea kirjoitti:Totta, kaipa siitä sen yli 6k nappaa ja loput vaikka lainaten Ja siis laadukkaitahan näiden pitäisi ollakin, kuitenkin KTM:n alaisuudessa valmistetaan.. Hieman vain hirvittää tuo kisamaisuus, mutta 60hv/60Nm takarenkaalta ei kuulosta loppujen lopuksi hirveän kisaiselta kun vertaa vaikka Hussen 510, jossa suunnilleen saman verran tehoa, mutta kuutioita ~120 vähemmän..
Ja mistä oot repiny tuon 60hp/60Nm??? 650 husasta on penkitetty kyllä yli 60hv. Mutta täytyy ottaa myös huomioon paino...Jos ei tuo riitä niin hanki aprilia sxv 550 siinä on enemmän potkua...
Bikessa nuo lukemat olivat.. Ja siis kyllä todellakin riittävät minulle, vertailin vain viritysastetta.. Enkä todellakaan hanki mitään Aprilian rouskua, vaikka onkin varmasti ajettavuudeltaan sekin hyvä vehje (V2 ei minuun vetoa), mutta jos (=kun?) jotain hajoaa, osia saa odotella ikuisuuden Italiasta..
24.4.2007 16:19
MattiM kirjoitti:Itseäni kyllä kiehtoo tuo Aprilia juuri moottorin ominausuuksiensa puolesta. Ei se mielestäni mikään kaunis pyörä ole, mutta erilainen. Tosiaan saattais tuo Aprilia ravistaa vähemmän kuin yksi mukinen ja ruisku myös on plussaa. Ongelmana omalta kohdalta Aprilian pois jättäminen hankintalistalta oli useita syitä: vähäinen rekisteröinti määrä, saatavuus, tuoreen tekniikan mahdolliset lapsoset(ruisku) ja tietenkin suolainen hinta. Mutta, kun seuraavaa pyörää, eli supermotoa, hankiessani Aprilia on yksi varteenotettava vaihtoehto.
24.4.2007 17:36
ruikku kirjoitti:MattiM kirjoitti:Itseäni kyllä kiehtoo tuo Aprilia juuri moottorin ominausuuksiensa puolesta. Ei se mielestäni mikään kaunis pyörä ole, mutta erilainen. Tosiaan saattais tuo Aprilia ravistaa vähemmän kuin yksi mukinen ja ruisku myös on plussaa. Ongelmana omalta kohdalta Aprilian pois jättäminen hankintalistalta oli useita syitä: vähäinen rekisteröinti määrä, saatavuus, tuoreen tekniikan mahdolliset lapsoset(ruisku) ja tietenkin suolainen hinta. Mutta, kun seuraavaa pyörää, eli supermotoa, hankiessani Aprilia on yksi varteenotettava vaihtoehto.
Mun varmaan täytyy olla sitten uskalias pioneeri
No mä oon hankkimassa apriliaa tai husaa sen takia juuri kun niitä ei paljoa liikenteessä näe. Mä en halua mitään massapyörää. Eikä se hinta nyt paljoa ole jos vertaa uuteen husaan(2007). Aprilian tämän vuoden mallin saa halvemmalla kuin husan, mutta onhan husalla se special edition.